8.07.2017 г., 17:59 ч.

Идеалният 

  Проза » Разкази
794 4 13
2 мин за четене

 

Профуча покрай него като побесняла котка. Личеше си, че е много  ядосана. Блъсна грубо ръката му и разплиска горещата шкембе чорба по масата. Встрани го чакаше една прегоряла свинска пържола, която за негова радост,  остана незасегната. Заведението беше задимено, неугледно, само за мъже с хищнически апетит  и без изисквания за хигиена. Красива жена, макар и гневна не се вписваше никак в обстановката. Тя се завъртя търсейки някого и после за учудване на всички, дори и за негово, седна на масата му.

„Не е мой тип. С тези разпилени руси коси, сини очи и дълги крака прилича на излъскано барби. Предпочитам чернооки миньончета, по-нежни и естествени са.” – помисли си той. Усещаше, че нещо ще се случи, но реши да е  само наблюдател. Беше гладен и не желаеше проблеми.

- Какво ме гледаш, глупако? Яж. – стрелна го тя с нейните сини мълнии в очите.

Той я изгледа враждебно, но бяха на едно мнение. Имаше намерение  да се нахрани. По-късно щеше да убие времето в някой приятен, нощен бар. Нахвърли се по мъжки на изстиващата шкембе чорба. После щеше да се оправя с „куклата”, ако продължаваше да досажда. Около него се разнесе пикантния аромат на чесън и оцет. Дамата сбърчи гнусливо нос. Въпреки това не избяга, а си поръча кафе с минерална вода. След като сервитьорката им обърна гръб, тя отново се втренчи изучаващо в него. Изражението й придоби по-мек вид. Явно ураганът от чувства в нея се разсейваше, а може би гледката, която й предлагаше й хареса. Знаеше, че е привлекателен мъжкар, но определено тук не беше място за романтични  срещи.

- Ти сам ли живееш? – изведнъж го попита тихо и някак си примирено.

- Ами ... да. Защо? – отговори като не спираше да унищожава усърдно последните остатъци от пържолата.

- Приемаш ли гости? Може ли да дойда при теб? – продължи тя. По лицето й пробяга смущение, но сините й очи го гледаха настойчиво.

„Ауу котката предлага примирие на лъва. Не е мой тип, но какво пък...”. Помисли си той доволен, но отговори почти спокойно:

- Няма проблем. Винаги приемам гости.

На сутринта тя си тръгна тихо и мълчаливо почти като крадец. Единствено  белезите по гърба му напомняха за нейната страст и стаеният гняв към някой друг...  Така  не призна, че я бяха зарязали, примамвайки я в това мизерно заведение  за самотници.

„Някои мъже са истински гадняри”. – помисли си той.  Ролята на утешител не му беше чужда, но в този случай чувстваше и нещо друго.

„ Не е мой тип. Ще й звънна  само да разбера как е...Все пак е жена.”  - реши на другия ден. По-късно отново вечеряха в  нейният апартамент, а сутринта той се прибра със самоуверената походка на доволен лъв.

Продължи да я утешава, а след два месеца сключиха брак.  Бяха влюбени и щастливи. Така и не разбра, че детето, което по-късно  роди не беше от него. Той не беше нейният  тип мъж, но беше идеалният съпруг и  баща.

 

 

© Катя Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Пешо, тук можем да си правим спокойно подаръци, защото няма мъжки или женски кифли. Те биха умрели от скука в този сайт.
    Аз пък не обичам пържоли, а шкембе чорба не съм кусвала и не съм барби. Може би затова като го писах ми беше забавно.
    Благодаря за предложеното заглавие. Приемам всякакви подаръци, особено ако са безплатни.
  • “Утешителят” - добро заглавие за разказа. Подарявам го, безплатно е😉. Знам, че имаш чувство за хумор, затова. То моето е такова, че все като подаря нещо ми се сърдят. Кифлите се сърдят, не говоря за дами🤐. Ама пък аз кифли не ям, предпочитам пържоли. С шкембе чорба.
  • Права си! Приятна вечер и на теб! 😃
  • Само бих добавила, че жените не отстъпваме по нищо на мъжете.
    Приятна вечер, Петя!
  • Всички жени сме до някъде такива,и на мен ми е много приятно.
  • Това са мъже, които мислят, че жените сме коварни същества, а с разказа си аз одобрявам това поведение. Героинята ми постъпва подло, а няма нито упрек или наказание за нея...значи и аз съм такава.
    Благодаря ти за високата оценка. Не е необходимо да ми пишеш на Вие. Приятно ми е да си общуваме приятелски.
  • Може би,са като господина от разказа или просто не разбират жени,като героинята ви! Продължавайте все така, важното е човек да пише от сърце,а вие талант имате,и то голям!
  • Благодаря ти, Петя! Истината е, че разказчето се харесва повече от жените. Имаше мъже-читатели, които ми се бяха разсърдили.
  • Страхотен разказ!Самата истина за живота много хора в днешно време.
  • О, дааа! Защитих блондинките /макар че, аз не съм такава/
    Кети, не зная какво обичаш, но искам да те поздравя с това - музикален поздрав за теб:

    https://www.youtube.com/watch?v=7gphiFVVtUI

    Благодаря ти!
  • Чудесен разказ! Жената е велика сила, нали!
  • Благодаря ти, Надежда! Радвам се, че ти е харесало разказчето ми. Поздрави!
  • Майстор си на късия разказ,Кате!
Предложения
: ??:??