16.07.2021 г., 17:01 ч.

Историята на Баба Гъди Мъди 

  Проза » Разкази, Хумористична
690 1 8
3 мин за четене

     Пръкна се седмаче с крив нос и сплескано чело през една топла юлска вечер. Баща и каза:

 

    - Ъххх... Обърна се и излезна.

 

     Така започна всичко

 

     Нищо интересно докато дойде училището. Решиха, че с това сплескано чело науките няма да намерят много място там и я затириха при баба.

 

     Баба рече: - Подай ми баба ведрото - и всичко се подреди моменталически. При Баба си го знаеш/ Къща да въртиш, гозба да забъркаш... 

 

    - Що рече? - че и гъбите ги знаеше. Дружки бяха.

 

     Разпъпи неусетно. Ехото и отговаряше с лъчезарен смях.

 

     Не успя да се огледа в хората около себе си. Не разбираше защо я отбягват. Но сякаш и харесваше...

 

     И се втурна сама през живота си. Само котките и бяха дружки. Остаря си. Сви се. Изсуши се. Но дългите и къдри не се променяха през времето. Държеше ги на кок с две дълги игли за плетене. 

 

     Един ден децата на комшиите я подкараха с камъни заливайки се от смях. 

 

    Така започна всичко 

 

     Прибра се докато си баеше през цялото време. После си направи чай с мед. После реши да им отмъсти. Ще се промъкне докато спят, после ще ги гъделичка докато ги събуди измъквайки се с ехиден смях:

 

     - Хи, хи, хи.....

 

     Речено сторено. И много и хареса! До месец се оказа, че няма човек в града без да се буди от гъделичкане и ехиден смях. 

 

    Всеки я беше замерял с нещо.

 

    Събраха се велможите при полицейския началник да мислят решение. Да я убият не искат затова решиха да я прогонят. И я изгониха. Но гъделичкането не спря, даже се засили. Също и смеха. 

 

     Депеша пратиха на кралския съветник. Да проводи той човек способен. Проблема да им го реши. 

 

     Какво ли ще им прати той на помощ?

 

     И както се полага седнаха да полеят с вино победата. И с едно прасенце. Докато се наливаха всеки драпаше пакета си. Как гъделичка.... Някой се провикна:

 

     - Баба Гъди Мъди! - Всички се заливаха от смях. И ехото им отговаряше:

 

     - Хи,хи хи......

 

     Името така и си остана. Днес ние я знаем само като основателя на клана Гъди Мъди.

 

..............................................................................................................

 

Ще се радвам ако имате желание и муза да ми помогнете с перипетите на Баба. Няма никакви ограничения. Освен да се забавляване!

 

 

 

 

     

 

© Росен Балабанов Всички права запазени

- В нощ като тази е глупаво да викаш Неволята. Дори и да те чуе – няма да дойде.
- Как така няма да дойде?
- Е, няма ли да попиташ с кого разговаряш?
- Аз разговарям с всекиго.
- И откога така? ...
  542  11 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много ми хареса! Има и болка и смях, и стоицизъм и всичко! Браво! Много тънко! Много тънко! Изпипано!
  • Наранен?
    https://www.bgjargon.com/word/meaning/%D0%BC%D1%8A%D0%B4%D0%B8
    Едни от най-честите ругатни и в мрежата, и навън, са "да ми ядеш К*ра... м*дите", или пък "какво правиш?" - "Чеша си м...те, топките, таш...те". И
    Не прехвърляй отговорността на модератора, защото модератор на собствените си страници и произведения си ти. Още като заглавие да ми се оцъкли такова нещо, малко в повече ми дойде.
    Е, аз няма да се извинявам, ако някой се е почувствал наранен заради поГЪДИличканите му МЪД*...
  • Искам да се извиня на всеки почуствал се наранен от името. Ще се опитам да обясня. Този герой го създадохме покрай историите за заспиване. За мен е много сантиментални.
    Ако модератора настоява ще променя името.
    Между другото използвам това име в няколко разказа. Очертава като поредица.

    Благодаря Ти!
  • Като гледам- отмъщение срещу хвърлен камък, с гъделичкане, няма да получи Историята 🤣🤣🤣🤣🤣 Смени място на пакета, да е в подкратунковата хралупа, макар там по-трудно да достига светъл лъч... И изгъделичкай бабин псевдоним, моля. Е?😉
  • ? Грозен просташки жаргон, а ти цял клан си кръстил на него. Чешеш ли си ги?
  • https://otkrovenia.com/bg/proza/pyrva-sreshta-ti
  • 😉 Ехото значи! Ти да видиш... Радвам се!🍀
  • Само мъжете по 'мъдите' ли гъделичкаше, та така я кръсти? Тая дума ми е отврат, сори
Предложения
: ??:??