5.06.2024 г., 11:03 ч.

Историята учи, че никой не се учи от историята 

  Проза » Други
227 2 7
4 мин за четене

Но тя наказва жестоко ненаучилите уроците й…

Като се започне от Юрайчовците и производните им..

хххх

Малко поучителни цитати.

„ Русия у джуджу, аз ще я поставя на колене.“ – Карл Дванадесети, половин година преди разгрома при Полтава. След което Швеция губи завинаги статуса на велика държава.

„Аз ще покоря изостанала Русия“ – немският крал Фридрих, година преди руската армия за пръв път да влезе в Берлин /после още трипъти, засега/

„Русия е колос на глинени крака“ – Наполеон. Впрочем, обявил, че ще освобождава крепостните. А те го подгонили с вили и брадви, та до Париж.

„ ще завоювам СССР да кроая на годината.“ –Хитлер, 1941 година. С неизвестен гроб…

хххх

Китай, Бразилия, Индия, Индонезия изпращат наблюдатели на „преговорите“ в Швейцария. Специално подбрани дипломати с висък ранг – което е показателно.

Австралия пък изпраща министъра по застраховането.

Байдън отказва. Дали той – ако знае кой е, дали кукловодите му – но също знаково.

А целта на конференцията е банално-елементарна. Играна е вече – например в Мюнхен през 1938 година. Когато в отсъствието на Чехословакия Великобритания, Франция и Италия подаряват Судетите на Хитлер. Фактически – начало на Втората световна война.

Непоканените на екзекуцията си чехи чакат в коридора…

И изпълняват – нали им е наредено законово.

Отклонение. Казвах вече историческия анекдот за срещата на бивши партизани. Руснаци и югославяни разказват как стреляли по немците, взривявали влакове, водели истинска война. А чехът въздъхнал: „ И ние можехме, но беше забранено…“

Та сега западняците очакват Русия за въздъхна и приеме решенията им – капитулация, парад на бандеровците на Червения площад, Русия разделена на части.

И разрешена колонизация на окупационни армии. Както преди сто години и кусур – интервенция на британци, американци, японци, французи, финландци, чехослонаци, турци…

И ценни колонии – Далечният изток, Беломорието, Одеса, Крим…

Макар историята да учи друго…

хххх

На екрана някакъв прокурор говори за извършено престъпление. И майсторски разкрива тайни: „… Така ние разкриваме престъпленията си…“

На следващите новини думите му са отрязани. Прекалено откровен е.

хххх

Такава една пропагандна кампания…

За идиоти ли ни смятат?

Или наистина сме си?

хххх

Тактика на мисирките – поканили са опозиционер и му задават въпроси. Всеки въпрос е пространен, всеобхватен, поне две или три минути.

Така се отнема от уж полагащото се време…

Отделно говоренето върху поканения. Особено при Кокошето дупе. Кудкудяк – кудкудяк…

Пълна неграмотност, но затова пък шум…

хххх

Забрави се вече за нерегламентирания кеш, за убийството със 120 километра по пътя, за асфалтираното шосе с цел укриване на улики, за пудела с пачките… Да не говорим за „Магнитски“, КТБ, Барселона, чекмеджето с пари и кюлчета, за финансовитее далавери, за фалшифицирани документи и декларации, за…

Имаше италиански криминален филм – „Следствието е приключено, забравете“…

Ми…

Забравяме…

хххх

Италианският вицепремиер отговори на призивите на Макрон за изпращане чужди войски в Украйна. Просто му предложи сам да отиде…

Но такива като Макрон не са вземали и във френската армия. Дори затова, че не са се чувствали мъже…

Отделно, че подобни действия са просто фактическо начало на открита война на НАТО срещу Русия.

Дрънканиците, че ,видите ли – не било война, а само помощ…

Положението е така натопорчено… Анализатори сериозно предполагат употребата на тактически ядрени оръжия. Еднократно. И, разбира се – с отговор…

Само дето и един ядрен взрив е достатъчен…

Пък руснаците – коя ли мишена са си избрали? Германия? Полша?

Не, стратегически тези страни им трябват за бъдещето.

Обаче – някой команден център… Или база в малка стрна… Че даже държава, обявена за вражеска…

Надали ще е Чехия – тя е на централно място, перспективна е…

Коя ли друга може да е мишена, а?

Дано надделява черната ми фантазия…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за коментарите!
    Уважаема Ивита,
    трябваше да прочетеш написаното, а не автоматично да включваш металката. Солженицин не съм споменавал - все пак, имам чувство з хигиена. Още повече, че е бил арестант в СССР, а днес има капиталистическа Русия.
    Солженицин е арестуван заради опит за заговор по време на войната. Всъщност, искал е да се скрие в затвора и оцелее. Двама са осъдени заради него. Никога не е бил в лагер, а е ползван като доносник и провокатор в спецучреждения.
    В Чехия и Полша съм бил. Прочети как ги споменавам. Поляците са исторически обременен народ, поляк е диагноза, полякиня професия.
    По-важното е, че тук нищо лошо за тях не споменавам.
    Изобщо - кажи нещо твое, умно, а не либерастки опорки и нелепи твърдения.
  • Тия поробители ви построиха болници, училища предприятия , Иви. Даже и панелките в които живуркат повечето ганьовци пак по тяхно време са строени. Сега като сте свободни докъде я докарахте?
  • Какво значи " прокопсали", Акеми?
    Какви значи да правиш политика с бившия си поробител? Как хората оценяват миналото си?
    Защо винаги как живеем е критерий за качество?
    Не, не са съвсем малко по- добре!
    Темата е за войната. Не как живеят онези, които не понасят Русия.
    Трябва друго усещане, не само:"Какво ще ядем?"
  • И какво добро им донесе тая неприязън, Иви? И поляците и чехте са съвсем малко по- добре от вас. Ако си мислиш, че са прокопсали- жестоко се лъжеш.
  • Г- н Коновски, Вие бил ли сте в Чехия? А в Полша?
    Ах, това огромно удоволствие от чесане на езици по български...Ум да му зайде на човек!
    Знаете ли каква огромна неприязън таят тези народи към Русия? А към Германия?
    Защото имат памет!
    Не са като нас!
    Ама ние сме по- умни! Най- умните сме!- Обичаме си робствата!
  • Да! Погледнато от вън и исторически е така. Донякъде.
    Но Русия никога няма да спечели най- голямата война. Тази от себе си, срещу себе си.
    Гигантите винаги имат ахилесова пета. За Русия това е народът и.
    Можеш да изпратиш Солженицин в ГУЛАГ, можеш да отровиш Навални, можеш да сееш смърт, но не можеш да убиеш света.
    Между впрочем след ВСВ нито СССР, нито Русия са били надарени с далновидни политици.
    Ако светът се крепи на кокилите на войната земята отдавна би била пустиня.
  • 150 държави са предсатевини на икономическия форум в Петербург а Украйна даже 100 не може да събере за мирната конференция.
Предложения
: ??:??