10.03.2019 г., 16:37 ч.  

Изменниците на родината 

  Проза » Рецензии, анализи, критически статии
1319 5 18
4 мин за четене

       Изменници на родината. Така биваха наричани преди 10 ноември 1989г., всички онези, които забягваха на Запад. За оставащите в страната си техни роднини имаше най-строги санкции. Те трайно попадаха в списъка на неблагонадеждните. Не им се даваше назначение на желаната от тях работа, а най-младите не биваха допускани до висши учебни заведения, или ако вече учеха в такива бяха изключвани от същите. Бас държа, че ако в милната ни тоталитарна Татковина /приемете, че терминът може да произхожда и от Тато/ бяха отворили границите по онова време, то в нея не би останал нито един читав българин. Сега е много модерно да се хвали "доброто старо време" особено пред младите, които хал хабер си нямат за него и мнозина от тях се връзват на тази песен, масово разпространявана от компропагандаторите и талантливи ученици на Гьобелс, които отново хищно се облизват за кокала на властта. Те - същите онези виновници за трагедията на нацията, които безмилостно я ограбваха в продължение на близо 5 десетилетия, а после продължиха да я дообрулват като стар орех, но и това не им стигна, та посегнаха и на шумата. Същите тези, които чрез един свой аватар, произнесоха култовата фраза, че "поемат вината само с мезета"! Сега техните синчета и дъщерички, а вече и внучета, сноват с най-луксозните возила по пътищата на родината, които позакърпи и размножи БойкоБориСе по време на несретното си управление. Една немалка част от тези радетели за червения цвят и понастоящем ултрадесни капиталисти, вече изнесе ариегарда си в проспериращи икономически страни, като Австрия, Англия, ЮАР, САЩ и Канада, както и в други кътчета на планетата, където този ариегард построи само за себе си и с помощта на фамозните черни куфарчета, онзи комунизъм, който ни обещаваха щедро навремето от ЦК на БКП - с крайна дата 1980г. Тези същите, които ни учеха на доблест, чест и комунистически морал, и развяваха идеите на Вапцаров, първи се отказаха от тях и ги замениха с "размазания Джон, целуващ страстно Грета и сладостната лига, течаща от устните му...Стига!" Те научиха и развратиха масовия българин да възпитава в семейна среда децата си на неуважение към родината и че трябва да учат спешно, за да я напуснат час по-скоро, щом пораснат. Създаде се буквално психоза на тема миграция. Подмамени от перспективата за битово благополучие на Запад, вълна от мигриращи българи формира нещо като евакуационен процес през терминал 2, достигнал рекордните 2.5 милиона души. Този процес до голяма степен е дирижиран и от средставата за масова информация, внушаващи и насаждащи пълен негативизъм към род и родина. Това в никакъв случай не е случайно и спонтанно явление. Очевидно е, че зад него стоят външни централи, които плащат добре за тази евтина, но много ефикасна пропаганда, постигайки бързо своите стратегически цели. Не е далече времето, когато апетитното парче земя с името България ще се радва на друг стопанин, а от нацията ни няма да остане и помен. Огромна част от българите емигранти не са доволни от живота си на Запад. Веднъж напуснали страната си, те се оказват изведнъж дърво без корен. Вече не се чувстват добре, когато се завръщат мимолетно в нея, но не се чувстват добре и на новите места, на които са възлагали големи надежди. Тези хора се стремят да се самозалъгват с всевъзможни механизми и трикове от областта на психологията, но ще ги познаете най-вярно по лицата им. Те не излъчват радост, а представляват маска на обречеността. Защото дори и постигнали един по-добър бит, те са загубили главното - душевното си спокойствие! Така Бог - върховният съдия, осъжда тези изменници на родината. Техните деца ще бъдат претопени в чужди общества и помен няма да остане от тях, както и от българската следа. Характерното за този вид изменници е, че те хвърлят активно кал по страната си и я позорят, където и както им падне, сякаш тя е виновна за продажното им поведение. В по-голямата си част такива хора представляват жалки авантюристи, проиграли на дребно зара си. Те нямат моралното достойнство да признаят поражението си и искат да го припишат на всичко останало, но не и на себе си. В техните гени е заседнал генът на змиорката, която мигрира от родното си място до далечното Саргасово море, за да хвърли там хайвера си. Този тъмен ген в българската кръв е доказан още от времената, когато ордите на Исперих /Аспарух/ и Кубер са станали първите изменници на своята родина и са извървяли хиляди километри, за да акостират в земите на днешна България и Македония. Земи, с които те нямат нищо общо и просто са били заграбени от тях със силата на оръжието. По тази причина българинът никога не се e отнасял като истински стопанин към земята си. Просто, защото тази земя никога не е била негова и той не може да милее истински за нея. И пак по тази причина, сякаш кармично, тази земя му е била отнемана за огромен период от време чрез две робства - византийско и турско. А впоследствие му е била отнета и от червените, които го вкараха в ТКЗС-та и ДЗС-та. Същите онези червени, които замениха патриотизма с интернационализма и резултатът от всичко това е плачевното състояние на нацията понастоящем. Неволно си припомням за един впечатляващ надпис на входа на един от най-големите хитлеристки концентрационни лагери - Бухенвалд: "Всекиму своето!"

       Може би България без българи е бъдещето, което ни очаква, но това бъдеще е напълно закономерно при толкова много изменници на родината!

 

 

 

 

© Младен Мисана Всички права запазени

Авторът е забранил гласуването.
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • " Може би България без българи е бъдещето, което ни очаква, "
    Настръхнах няколко пъти и на финала - съвсем!
  • Всеки има право на своето мнение и аз не бих спорила с никого изменници ли са децата на България или не. ( но определено познавам българи в чужбина, които се чувстват добре и там където живеят и тук в България, когато си дойдат) Но понеже по мое субективно, мнение авторът Младен Мисана до сега ми е правил впечатление на човек, който доста се интересува, то ... ами малко се изненадвам около тази мисъл "Този тъмен ген в българската кръв е доказан още от времената, когато ордите на Исперих /Аспарух/ и Кубер са станали първите изменници на своята родина и са извървяли хиляди километри, за да акостират в земите на днешна България и Македония. " Препоръчвам "5-те големи лъжи в българската история" и Пламен Пасков. Има клипчета в youtube. Доста интересни и различни факти от нашата история има , в сравнение с това, което сме чели в учебника по История.
  • А-а-а... Тука не мешай ти Швеците, оти они се онождат голи (тук ударението на "голи" е върху "о"-то) и по трима. Скоро ще се кръвосмешават и помежду си - семейно му. Колкото са монархия, толкова са и капиталисти - демек "геврек", нула, зиро. Никой обаче не е забранявал частната собственост, но тя е ограничена в стратегическите направления на индустрията им. Там изключително силно е застъпена Общината и за това имат такава силна социална политика. Техният Данък общ доход, например е около 60%, а при нас същият е около 42%. При тях за децата и социално слабите прослойки почти всичко е безплатно, а при нас... ами същите социални привилегии имаме и ние тук, но само за черните рицари - мургавите наши събратя, които досущ като Зевс пришпорват колесниците си на автомобилни гуми, теглени от изпостели кранти, чийто ребра се броят като клавишите на акордеон, препускайки бясно из жилищните райони. Така е - държавата се грижи за важните си електорални единици.
  • Такава е суровата действителност! Истината почти винаги е неприятна. Блестящ исторически разрез, демонстриращ разнообразието в засегнатите проблеми на настоящото състояние на нещата (тук не искам да употребявам думи като народ, Родина или общество). Може би наистина номадския нихилизъм или по-скоро скитнически бандитизъм е първопричината на проклятието ни. Как така се трансформира родолюбието ни в интернационализъм (разбирай международен тероризъм). Кой и защо създаде измислената държава Македония, та била тя и северна такава. Кой ни напъха във възможно най-лошия сценарии - от бесен и безумен комунизъм, с привкус на руско гъзолизие, до див и глобален капитализъм, като забележете - по цялото това направление напълно отсъствува идеята за Нашата България.
    Каква обединена Европа искаме след като нямаме ясно изразено национално самосъзнание?!? Бутаме се между атовете, та белким отскубнем някоя евросубсидийка.
    Събуди се, Българино и хвани бика за рогата, мама му стара!
    Да живей България!
  • Кентавър, животът е шарен, но цветовете са си цветове, не може на бялото, да казваш черно! Ако милееш за родината си, ще дадеш мило и драго тя да възкръсне, а не да задоволяваш егото си, наливайки вода в мелниците на чуждите икономики, като оставяш родителите си да тънат в мизерия и несигурност! Да не говорим за демографския срив, който окончателно ще затрие България! Ако това не е предателство, здраве му кажи!
  • Болна тема си подхванал, Младене, но и доста обширна, прочетох текста с внимание и дори опитах да открия себе си някъде между редовете...
    Трудно ми е да изкажа мнение, разбира се, всеки има своята гледна точка, зависи къде точно е застанал и как вижда нещата.
  • Вега, не ме разбирай погрешно. Съгласен съм с голяма част от тезата ти, но не със всичко. Просто я развиваш погрешно от един момент. В случая аз не развивам теза, а поставям под съмнение твоята, така че няма какво да доказвам - ти трябва да го правиш Но както и да е - това е мнението ти, не съм съгласен с част от него, не е и нужно. Живота е шарен.
  • 1. Кентавър, Вие сам дадохте примера със САЩ и Австралия. По времето когато тези страни са били създадени, англо-саксонците отдавна не са били вече номади. Точно Вие натъртихте на значително по-късното създаване на тези държави и сега попаднахте в клопката да се борите сам срещу собственото си твърдение. Имам право само на 5 коментара дневно. Не се нуждая от словесни двубои с раздразнени от материала ми читатели. Нуждая се от истината, която Вие, уви, не ми предложихте. Ще кажа само, че ако някой обяви за ненаучна тезата на опонента си, това не прави по-научна и логически издържана неговата собствена теза, особено когато в нея не се съзира отчетлива логика!

    2. Доче, благодаря за чудесния стихотворен коментар. Права си - "чужд кон се разиграва върху кости святи". Но кой, как и кога ще го спре?
  • "Земя като една човешка длан"
    родила и герои и предатели...
    Как лесно чужд кон върху свой харман
    се разиграва върху кости святи...
  • Всички народи, преди да уседнат са били номади! Всички! Включително и англо-саксонските племена, които са населили днешна Великобритания долу-горе по времето на Аспарух. Продължавам да твърдя, че тезата ти е смешна от научна гледна точка. Не може да нагаждаш фактите и историята според собствените си възгледи.
  • Благодаря на колегите по перо взели отношение по темата на статията. На Миночка и Исмаил изказвам специална благодарност, защото много точно са се ориентирали какво искам да кажа. Благодаря на Стойчо, но той не е вникнал задълбочено в текста ми. Исмаил правилно му отговори. На Кентавър ще кажа, че да сравнява САЩ и Австралия /страни управлявани от англо-саксонци/ с България е много неправилно. Прабългарите са били номади или полуномади. И в двата случая отношението им към земята, като земеделска величина, е недостатъчно. Твърдението му, че емигрантите внасят милиарди в България не може да се провери, защото те и изнасят такива. Крайният баланс е неизвестна величина Х. На Robertratman (R) ще кажа, че българи изоставили родителите си е по-добре да не се завръщат в родината си. Имаме нужда от съвършено други хора, пък било то и чужденци. Хора, които да запретнат ръкави и да вдигнат България от калта. Това е малка страна, която може да бъде оправена само за 6 месеца.
  • ...има политика на третиране на малцинствата като полухора и в края някои търсят отвод на яда си и враг в братята си.
  • С широка ръка да се наричат 2.5 милиона българи (според Вас, не съм проверил цифрата) предатели, защото са отишли да намерят честен (в огромната си част) хляб за себе си и често за семействата си, останали в България, защото видите ли ние не ценим и не принадлежим на земята си, е ужасно твърдение. Та кой народ принадлежи на земята си? Всички народи идваме от едно и също място в Африка. И все пак каква е рецептата за успех според някои - върнете се в България! Това автоматично ще оправи всичко! Но в същото време никой не се ангажира с каквато и да е политическа стратегия за оздравяването на държавата.Сега този дето пише някакво си есе ляв ли е, десен ли е, пита се човек, като чете такива мнения? А това е важно. Защото ако е десен, много-много няма да ми хареса...В същото време в България хората продължават да са разделени, издигат се - предимно от живеещи в България, крадци на власт....
  • Съгласен съм с голяма част от изложението, но да наричаш огромна част от българите изменници, само защото са емигрирали, ми се струва ... твърде преувеличено. Да не забравяме, че тези "изменници" вкарват ежегодно милиарди лева в родината си. А концепцията, че Аспарух също бил изменник и българинът не се отнасял като стопанин към земята си, вече е тотално сбъркана. Ще припомня на автора, че държави като САЩ и Австралия са с много по-малка история от България, но въпреки това се отнасят много сериозно към земята си ...
  • Стойчо, авторът има предвид емигрантите-печелбари, а не политическите такива! Изброените от твоя страна са истински патриоти! Тях ги наричаше ,,изменници'' управляващата по онова време компартия, а народът ги жалеше!
  • Петър Увалиев,Борис Христов, Асен Йорданов, Христо Явашев и много още българи, които са живели извън България, поради стекли се обстоятелства-изменници ли са?!
    Категорично не мога да се съглася, че ако живееха в България, едва ли ще щяха да оставят имената си и душите си като принос в световната култура и наука!
    България е изживявала и други трудни моменти,но все още я има и ще я има.
    Останалото е нихилизъм!
    Да живее България!
  • Абсолютно си прав, Младене! Време беше, поне някой да заклейми предателите! Така или иначе, България загива!
  • Поразяващата ръка на отмъщението, ще удари всички нас! Това е жестоката истина и добре си я описал. Поздравявам те Младен!
Предложения
: ??:??