30.10.2023 г., 10:02 ч.

Извън политиката - нормалният свят на екрана 

  Проза » Разкази, Други
197 1 8
2 мин за четене

Седях почти цял ден пред телевизора. Четох си нещо по телефона и електронната книга /на шрифт 24 успявам/, зяпах малко филми и сериали.

Но предимно следях включванията от различни точки на България.

Не, хич не ми пука кого къде ще сложат кукловодите. У нас отдавна хората не избират кмет, а гласуват за партия. Или за пари…

Гледах България. Истинската България. Не жълтите павета, дебилите от властта или умнокрасивите инфантили, смятащи се за център на Вселената, щото от тоалетната им тече в бившата Перловска река.

Гледах хората, които трябваше да са миманс за политиците, но всъщност бяха много, много по-интересни и живи от куклите…

Малко село в Кърджалийско. За пръв ще имат кмет. Един кандидат. За подобно село и той е много – статистически цял процент от жителите.

До селото път няма. Кола не стига. Наблизо – в Родопите това означава през три баира, два рида и един хребет – минава влак. Веднъж в денонощието. С него МОЖЕ да се отиде до града. Ако имаш пари за билет, намериш къде да спиш до следващия влак на другия ден, все още те държат кокалите прав и придвижващ се…

Друго село. В Радомирско. Магазин няма. Хората доизживяват дните си с хляб, пристигащ във вторник, четвъртък и събота. Пак често – зная села, където хлябът го карат веднъж седмично.

Трето село…

Четвърто…

България, която е оцелявала винаги така – въпреки. Въпреки нашественици, въпреки завоеватели, въпреки бандити и мошеници…

Превръщайки проблемите с оптимизъм в сатира. И неразбираща подигравка с властта…

Че какво им е на хората? Видели са и две, и двеста. Маса самонадеяни дрънкащи от екрана глави са подминавали и забравяли. Животът им минава не в търсене на по-високо място по клона, та дори да лъснат червени задници, а в живот. Делничен, банален, повторяем… И техен си…

Българи…

Търпеливи…

Което търпение се трупа, трупа… И избухва… Рядко, но поразяващо и разрушаващо…

Усмихнати, примирени, избягващи нахалните мисирки, пазещи за себе си истинските чувства и мисли…

Те не цитират Киркегор и не обсъждат новия любовник на шумна певица или певец, с недоумение чуват за модерни теории, ненормални прайдове и нормални крадци и далавераджии…

Знаят – всичко тече. И пяната бухва, пък сляга и мръсотията потъва. Реката се изчиства.

Засега само гледат…

Лошото за някои ще настъпи, когато хората там прозрат…

А мръсната пяна в реката се разбива с копраля, кобилица или просто прът…

 

 

По-неприлични коментари - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??