16.08.2015 г., 0:37 ч.

Животински им работи 

  Проза » Други
505 0 0
2 мин за четене

Златният жираф крачеше бодро из буковата гора. Беше излязал за редовната си вечерна разходка. Лекият вечерен хлад го караше да се чувства свеж и бодър. Вече привършваше разходката и си подсвирваше финална мелодия.

 
Звездите го гледаха леко учудено, но и с интерес и безкомпромистност.
 
Разходката му завърши пред малкото езерце в края на гората. Златният жираф се загледа в него и започна да следи трите делфина, които плуваха в разчупен кръг.
 
Трите делфина направиха седем кръга, а Златният жираф продължаваше да ги гледа.
 
На трите делфина им стана притеснено.
 
Първият делфин се отдели от кръга, доближи се до брега и продума на Златния жираф:
 - Защо... - След което се върна в опразненото от него място в кръга.
 
Златният жираф ги гледаше леко учуден.
 
Вторият делфин се отдели от кръга, доближи се до брега и продума на Златния жираф:
 - ...съдбата ти отреди... - След което се върна в опразненото от него място в кръга.
 
Златният жираф ги гледаше с интерес.
 
Третият делфин се отдели от кръга, доближи се до брега и продума на Златния жираф:
 - ...да стоиш и гледаш делфини в езеро? - След което се върна в опразненото от него място в кръга.
 
Златният жираф ги гледаше безкомпромисно.
 
Упоритостта му наруши хармонията на съня и сънят се разпадна разочарован.
 
Земният мечок се събуди. Кошмарите му, в който сънуваше, че е Златния жираф, го преследваха вече седма нощ. Бяха толкова ясни и реални, че вече се чудеше дали всъщност не е Златният жираф, който сънува, че е Земният мечок. Също се чудеше с такива дълги вратове... как ли изобщо спят жирафите? Чудеше се дали Златният жираф не го е страх всяка вечер преди да си легне, че ако легне и си опъне врата, Планетарният слон може да му го настъпи (без да иска) посред сомнамбулските си разходки...
 
Сънен и с чуденки из главата Земният мечок се отправи към реката, за да закуси.
 
Застана на един камък посред реката. Гледаше течението, тънейки в меланхолия. Още се чудеше.
 
Чудеше се дали лови риба, защото ако не я яде, ще умре или защото обича да лови риба. Изведнъж се сети за делфините...

© Проблематичност Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??