26.05.2017 г., 11:59 ч.

Как да стана министър 

  Проза » Хумористична
551 2 5
2 мин за четене

     Когато стана министър, ще помисля. Това не е чак толкова голям проблем, че да не може да бъде решен. В крайна сметка бедността не е порок, а пороците създават бедността. Така разсъждавам днес. Да крадеш, е порок. Да лъжеш – също. Да налагаш алчността си и да мамиш бюджета, не е хубаво. Пороците, особено съчетани с власт, са си чисти престъпления. И който направи най-много престъпления, става или прокурор, или министър.

     Та затова и аз така. Работя по въпроса.

     Когато стана министър, ще реша, че проблемът с бедността е личен проблем. Не е социален. В крайна сметка престъпността също е личен проблем. Вината е индивидуална. Няма колективна вина. И няма колективни престъпления. Така и колективна бедност няма. Всеки е беден лично, посвоему, персонално. Един няма пари за хляб, друг – за мерцедес, трети – за хотел. Тъй че бедността много прилича на престъпността: разнообразна е, теглилка има за всяка бедност и точно като престъпленията бедността е регулирана в закони. За престъпниците има Наказателен кодекс, за бедняците са всички останали закони. Следователно може да се твърди следното: бедността у нас е свръхрегулирана и не бива да се казва, че държавата носи отговорност за нея. Ето, държавата нормотвори, пише членове, алинеи, букви – ще рече, налива основите на бедността. А после помага тя се развие сама.

     И с престъпленията е така. Как щеше да има престъпност, ако тя внимателно и грижливо не беше уредена в Наказателния кодекс? Както е известно, без закон няма престъпление. Следователно най-важното условие да има престъпност е наличието на закон.

     Ако нямаше закони, и бедност нямаше да има. Всички щяхме да сме еднакво бедни и анархията щеше да ни направи престъпници вкупом. Така бедността и престъпността щяха да вървят ръка за ръка.

     Както всъщност е и сега. Само дето с помощта на закона.

     Понеже влязохме в Европейския съюз, европейското право стана част от вътрешното ни национално право. Така възможностите за повече бедност и престъпност се увеличиха, разнообразиха и намериха силен тласък, даже шут (демек ритник) получиха насърчително.

     Когато стана министър, ще помисля и върху това.

     Сега съм беден престъпник. Или престъпен бедняк, ако щете. Работя като чиновник и имам две-три фирмички, които едва кретат. Но връзвам двата края някак, не се оплаквам. Ще се оплаквам, когато стана министър. Тогава все няма да ми стигат пари. Бюджетът ще е виновен за всичко.

     – Ама ние, като нямаме пари за данъци, ни глобяват! – ще чувам да крещят гражданите.

     Аз няма да споделям крясъка, но ще отговарям тихо, като на себе си:

     – Държавата си е държава, данъкоплатците – данъкоплатци.

     Което няма да означава нищо, но ще прилича на становище. Някои дори може да открият разум в него. В крайна сметка, ако човек иска да краде, трябва да създава бедност, за да не може престъпността да бъде разбулена. Кой престъпник иска обектът на престъплението да е силен, независим или дори защитен от закона? Няма такава държава, тоест, такъв престъпник няма.

     Когато стана министър, и върху това ще мисля.

     А сега единственото, върху което мисля, е как да стана министър.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Ани, Стойчо, Роси, Алекс!
  • Саркастичността ти звучи истинно до последната буква. Все едно му (на кандидат министъра) "чета" мислите. Мноого яко написано!
    *****
  • "Пороците, особено съчетани с власт, са си чисти престъпления."
    Браво! Силно саркастично перо притежаваш.
  • Привет,Владимир!За написаното от теб.За желанието да иронизираш мераците на байганьовчетата!Но откъде тази изконна засилка у нас за министерстване?!Знаем това още от Щастливеца,Ст.Л.Костов и в карикатурите шаржове и саркастични рисунъци на много наши художници...Всуе сакат да са "слуги на народа"! Браво Владимир! Талантливо перо имаш!
  • Слушай, я вземи и помисли как да си отвориш една биричка. Като си отвориш една биричка, ще помислиш в каква чаша да я изпиеш, дали да го направиш със стил или просто да я изпиеш, защото ти се пие. Като я изпиеш, ще спреш да мислиш и ще установиш, че не е било необходимо да му мислиш много дали да си отвориш биричката, а прсто да го направиш и изпиеш. Пробвай!
    И ще разбереш, че не е необходимо много мисъл за да станеш министър. После пък изобщо, няма да ти се налага да мислиш, защото вече ще си осъзнал, че без да му мислиш трябва да си пиеш, защото ти се пие.
    А сега, да не вземеш да измислиш закон за забрана на бирата. Ще си линчуван, да знаеш. Идва лято все пак.
Предложения
: ??:??