23.01.2024 г., 8:41 ч.

 Климатичен пътепис-девета част 

  Проза » Разкази, Литературни очерци
147 2 4
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

   Трупане на знания и практически умения е процес дълъг,колкото един човешки живот.

   Старши лейтенант Генчо Турсунов и Десислава Манолова решиха, че сгъстената програмата ще им помогне да усвоят и английски език и записаха допълнителни часове при това извън учебното им време. Докато в техникума Генчо изучаваше немски език,Десислава изучаваше в Хасково френски.Оказа се,че времето неусетно и бързо ги увлече и след четири години усилия и много обич младите се дипломираха  с много висок бал.Но като че ли средата в която се развиват, етиката в човешките взаимоотношения още повече ги направи внимателни един към друг и те зарадваха пенсионирания вече полковник Манолов със покана за сключване на брак!

   Колкото и да изглеждаше самообладателен Манол Манолов не скри вълнението си и ги благослови!Нали неговата малка Деси вече намери път и човек до нея,което убягна в живота на баща й?Но...съдба!"Всеки сам си носи кръста!"-това стихче бе попаднало в очите на полковник Манолов и останало в паметта му, защото имаше нещо библейско,макар на младини той изучаваше повече Маркс, Енгелс и Ленин,но времето променя възгледите, като че ли мъдростите на цар Соломонови са вечни...

   Предстоеше атестационна комисия за капитан Турсунов, който беше произведен в чин, както и разпределение на Десислава,ето защо старите полковници Иван Крачунов и Манол Манолов през месец май присъстваха на скромно тържество в ритуалната зала на Велико Търново,където Десислава Манолова и Генчо Турсунов подписаха и вече бяха семейство. Кумове на сватбата бяха Мария и Иван Крачунови.

   На атестационната комисия капитан Турсунов беше разпитван от един непознат майор от Генералния щаб на Министерството на отбраната преди всичко за езиковата му подготовка и здравословното му състояние....

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за коментара и оценката, Ники!
  • Много ми хареса, Стойчо!
    Пишеш разкошно!
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
  • Колко хубаво се развиват събитията за двамата млади. Сключили брак, те заедно - рамо до рамо, ще вървят по трънливия друм на живота. Какво по-хубаво от това да споделиш любовта си с другия, докато смъртта ви раздели! Поздравление, Стойчо!
Предложения
: ??:??