14.08.2008 г., 9:56 ч.

Когато никой не ви обича 

  Проза » Други
830 0 2
2 мин за четене
 

КОГАТО НИКОЙ НЕ ВИ ОБИЧА

 

Когато никой не Ви обича, доколкото е невъзможно да се живее без поне малко споделена любов, влюбете се в себе си!

Застанете пред огледалото. Колко са хубави очите, устните, погледът, шията, косите!... Колко добре ще изглеждат краката в подходящи обувки, а една модерна прическа така ще Ви отива!

Наистина, талията би могла да бъде малко по-тънка, ръцете по-изящни, шията по-горда, кожата по-нежна, погледът по-открит...

А нима е трудно да се постигне?

Липсвал е само стимулът - любовта!

Но вече и нея я има!

От този, в когото се влюбвате, не е възможно да се скриете. Той Ви наблюдава, и вие се изправяте. От това фигурата става по-стройна, походката - по-грациозна.

Не искате да Ви вижда в лошо настроение - и Вие се усмихвате на хората!

Знаете, че Ви харесва добре облечена, и се обличате с вкус!

Вие трябва да се харесате на себе си, но за това само красивата външност не е достатъчна. Не е възможно да се обича некултурен или глупав човек - и по-често посещавате театър, концерти, изложби. Вече четете така, че прочетеното да Ви обогатява - подбирате книгите, отбелязвате си, което е нужно. Научавате се да се интересувате от хората, да говорите с тях, да общувате, да ги защитавате и да им помагате.  Нали когато останете насаме и си припомните всичко, трябва още повече да се обикнете за своята справедливост, честност, достойнство и смелост! Благородната роля е и най-благодарната!

Зарад любимия човек трябва да живеете дълго и да бъдете винаги здрави, и Вие не скъпите усилията. Дори концертите по телевизията вече не гледате полуизтегнати от дивана, а танцувате, което в известна степен заменя курса по аеробика.

Какво чудесно чувство е любовта! Как тя преобразява човека! Как за толкова малко време те превръща в деен, целеустремен, благороден, добър, отзивчив, справедлив, жизнерадостен, приятен и усмихнат човек! Тя поражда красивия стремеж да се показваме пред любимия и пред света с най-хубавите страни от своя характер и да потискаме всички лоши черти и наклонности. Как изостря ума и сетивата, колко наблюдателни, съобразителни и находчиви ни прави!

И Вие скоро ще доловите, че един от онези, които и Вие харесвате, Ви обича.

И тогава преставате да бъдете влюбени в себе си.

Какъв щастливец! Защото всичко, с което ЛЮБОВТА КЪМ СЕБЕ СИ Ви е обогатила, му принадлежи!

____ 

* Това материалче беше написано (и отпечатано, мисля в "Жената днес"), някъде към 1980 година. Като реплика на една кампания в медиите, че най-важното и достатъчно условие да бъдем обичани е нашата душевност, а физическите качества се омаловажаваха.

 

© Ангел Чортов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много ми харесватова, което си написал.Точно така е.Прекрасно е.
    Не съм го чела на друго място, но мислите ти съвпадат с моите.
    Любовта е стимул за всичко-за живот !
    Поздрави от мен.
  • Да, Ангела, то и в такъв раздел беше отпечатано! Смешно е с наивитета си. По това време и по същия повод написах и стихотворението си "Манекен", което също беше публикувано в раздел "Хумор", въпреки че смешното и в двете произведения е много малко.
    В дискусията тогава много се надценяваха душевните качества, докато в любовта почти всичко зависи от външността.

    "О, външност, днес разбирам твойта власт!
    И как без труд надменните красавци
    успяват своя лик да отпечатат
    във восъка на женското сърце!" /Шекспир/.
Предложения
: ??:??