4.03.2023 г., 9:42 ч.

Когато обувките са различни 

  Проза » Разкази
642 0 8
3 мин за четене

         

                          Когато обувките са различни

 

    Някой ѝ позвъни. Номерът беше непознат.

 

    – Здравей, Александра!

 

   Алекс изтръпна. Този глас не можеше да го сбърка. След тридесетгодишен брак в душата ѝ все още имаше един спомен, който я пренасяше в някакъв друг свят – прекрасен, вълшебен и незабравим. Чудни са пътищата, по които се движи сърцето, силата и емоциите, които съхранява завинаги.

 

   – Здравей, Филип! – едва успя да произнесе тя.

   – Аз съм в Ловеч. Искаш ли да се видим?

   Гласът му си беше същият – с младежко излъчване и някакво неуловимо очарование.

   – Кога? – по-глупав въпрос едва ли би могла да зададе. – Да се видим – добави Александра.

   – Ами, чакам те в „Президиум“ – произнесе някак тържествено той. – Нямам търпение да те видя!

   – Добре. Идвам.

 

   Няколко минути не можеше да дойде на себе си. Филип беше голямата ѝ любов. За съжаление нереализираната ѝ любов. Да, Алекс беше омъжена с две деца, той също беше женен, но тя още помнеше времето, когато бяха свободни и излизаха заедно. Това беше в студентските години. Толкова отдавна, а ѝ се струваше толкова близко, сякаш беше вчера! Трябваше да го види, но какво да облече? Искаше да е красива…Алекс се засуети, оглеждайки дрехите в гардероба. След като се облече, затърси обувки – едни, втори трети… Всички ѝ се струваха неподходящи! Но нямаше време за губене. Излезе навън и повика такси.

   Още малко и ще го види… Променил ли се е? Как ли изглежда? Куп въпроси се въртяха в главата ѝ.

   Времето беше слънчево, август е един от най-красивите месеци! Александра се изкачи по стъпалата и започна да оглежда масите. Видя го  и се спря. Нямаше сили да продължи. И той я забеляза, стана и тръгна към нея. Ръкуваха се. Струваше ѝ се, че всичко е нереално. Чак когато седнаха, тя преодоля първоначалното вълнение и с любопитство го погледна. Та той си е почти същият!  Промените бяха незначителни, даже ѝ се струваше по-красив!

 

   – Как си? – попита Филип. –Изглеждаш много добре!

   – Благодаря ти!

 

   Алекс започна да разказва за себе си, за работата си, за семейството. Накрая любопитството ѝ надделя и направо го попита дали си е спомнял понякога за нея.

   – Винаги си била с мене. Присъствала си в живота ми – отговори бавно той. –Както и да съм постъпвал, първо съм си мислил дали на теб би ти харесало.

  Чак пък така! Явно преувеличава, за да я впечатли. Алекс погледна към обувките си и онемя – единият крак беше обут във синя обувка, другият в зелена. Почувства, че ѝ става горещо. Как е могла? Бързането и вълнението ѝ бяха изиграли лоша шега. Той се усмихна.

 

   – Обувките нямат значение, на мене ми харесваш и така.

   – Бързах и…Защо не ми каза веднага?

   – А защо да те притеснявам? Станалото, станало. Знаеш ли, повече ми харесва синята обувка.

   – Всъщност те са ми любими. И другата синя е хубава, да знаеш…

   – Разбира се, че знам, ама искам да я видя и нея. Сега бързам, пътувам за София служебно, на връщане ще ти се обадя пак. Тогава ще имам повече време. Може да вечеряме заедно.

 

   Те тръгнаха. Беше ѝ неудобно да върви с различни обувки до него. Но той усети притеснението ѝ и я прегърна. Вече бяха стигнали до паркинга, където беше колата му. Взеха си довиждане и тогава неочаквано я целуна. Тази целувка щеше да помни до края на живота си.

   Щяха ли да се видят отново, Александра не знаеше, но беше убедена, че любовта е по-силна, когато обувките са различни.

                                                                  Мария Мустакерска

 

© Maria Mustakerska Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • jonnnn (Пламен) и Довереница (Дочка Василева), много благодаря!
  • Харесах! Поздравления!
  • '......Аз не чакам за среща - не чакам, но моля те...
    О, моля те - ти да минеш по другия бряг...'
    https://www.youtube.com/watch?v=z47DlT-c-7Y
    Коментар към клипа на Петър Долашки ...
    'Винаги съм настръхвал при слушането на това велико парче!!!Втори път не може да се сътвори такъв Бисер!!!'
    '....Ще се срещнеме с погледи, скрити през рамото
    и ще тръгнем по своя път сами.....'
    ... Един от редките моменти, когато се чувстваш жив ...😎
  • Валери_Станков (Валери Станков), много благодаря!
  • Jackie151 (Антоанета Иванова), не съм мислила за продължение. Само разказ е.
  • Никой не се връща назад без нищо. Как пък и двамата женени, с дупки за запълване.
    Следващият път ще види другата синя, по-следващия другата зелена: както е казал проф.Ал.Балабаноов "защо да се връщам да ги сменям, като и у дома са останали две различни"
  • Браво!
  • Това си е почти изневяра. Ще ми се да разбера как продължават техните отношения.
Предложения
: ??:??