8.05.2008 г., 12:48 ч.

Кольо войвода и огнените кълбета 

  Проза » Хумористична
1707 0 0
1 мин за четене

               Кольо войвода и огнените кълбета

 

В историята на българския фолклор са се запазили няколко песни (най-вече от Пиринския край) в които по един изключителен начин са се запазили спомените и легендите за Кольо войвода и неговата безстрашна чета. Една от тези песни разказва за Кольо войвода и три огнени кълбета…

 

*** *** ***

 

След като предната вечер Кольо войвода пушил от лулата с коноп на сутринта той решил да опита как е на вкус отварата от маково семе на Иван знаменосеца. Взел той дамаджаната с отварата, качил се на близкия хълм, седнал и изпил една чаша. Тъкмо я изпил и видял през небето да прелита едно огромно огнено кълбо.

 

“Брей, какво става тук?” - помислил си Кольо войвода.

 

След малко спрял да му се чуди толкова и си налял втора чашка отвара от маково семе. Тъкмо я изпил и видял още едно огнено кълбо да прелита в небето.

 

“А, това тука е много странно. Я да видим…”

 

Изпил той трета чашка от отварата и видял трето огнено кълбо да прелита в небето. Слязъл Кольо войводата от хълма и се запътил право към Иван знаменосеца.

 

- Иване-е-е, Иване-е-е да знаеш само какво видях! Три огнени кълбета ей сега прелетяха в небето! - възторжено му обяснил войводата. А Иван знаменосеца му отвърнал:

 

- Какви огнени кълбета те гонят бе Кольо, ти от три дни все на оня хълм отсреща стоиш и не си се прибирал!

 

© Иван Давидов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??