6.09.2020 г., 23:08 ч.

 Корени - единайста част 

  Проза » Литературни очерци
839 4 15
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

Минаха много събития през България. Къде доброназорно,къде "со малко кютек ",розенци влязоха в релсите на кооперирането...Е,вкараха непокорните по затворите и в лагерите, но Алафрангата преболедува временното състояние. Фронтоваците които се завърнаха,кой ранен,кой читав, започнаха оня древен ритъм на живота и любовта към земя и челяд...Иван Стойчев нямаше тази прост късмет!А можеше да се възползва,ама други го направиха,вместо него.През майските събития от 1934година в Царството стана актуален преврат!Иван,син на заможен дермендия,беше изключен от Мъжката втора гимназия в Ямбол, заради...анархокомунистическа дейност:за една година от всички средни училища в Царството...Бай Станьо Стойчев искаше единствения му син да се изучи, а то,какво се случи?!Според догмите на анархокомунистическа идеология,синът определяше баща си, като "експлоататор,кръвопиец на отрудените безимотни класи" и все етикети от лексиката на Лео (Лев)Троцки...Бащата, който осигуряваше прехраната на голямата част от съселяните си,и не връщаше малоимотните без торба брашно, се оказа според идеалистичните представи на сина си "безмилостен тиранин,човек ,безжалостен,възненавиден и жесток!"Когато един младеж е отгледан "като писано яйце ",защото е единствен син в семейството, той изглежда самоуверен до арогантност,търси нещо извън пределите на живота и любовта!

На следващата година казаха на Станьо Стойчев, че в Ямбол синът му е нежелателно да продължи образованието си в града... 

 

 

 

 

 

 

 

 

» следваща част...

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за коментара и оценката, Надежда!
    Живея с надеждата за продължение!🤗
  • Чакам продължението! П.П. Благодаря, за идеята, сенсей!
  • Благодаря, Георги!
    "От твоите уста в Божиите уши!"
    Светулчице светла,благодаря за коментара и оценката,както и за пожеланията!
    Топли празнични септемврийски усмивки,желая за теб и близките ти хора!
  • Следя. Харесах привързаността към "древния ритъм на живота ". Спокойни празнични дни!
  • А ти я продължи - с внуци и правнуци...
    Отвъд края на безкрая. /идея за стих на Надя/
  • Благодаря за коментара и оценката, Георги, но не е безкрайна...
  • Това е една безкрайна и чудесна по смисъл и изпълнение история.
  • Благодаря за коментара и оценката, Пепи!
    Красимира, древните гърци обясняват войните(спр."Илиада, Омир)с капризите на боговете...Всъщност жаждата за власт, територии, богати на ресурси и поробени етноси са си съвсем земни желания.
    Благодаря за хубавите думи, Мариана!
    Марксистите в едно са прави:"Битието определя съзнанието!"
  • Много ми хареса коментара, Стойчо. Точно това не исках да разбирам - как някой осъществява своя идеал, независимо от цената, която плащат останалите. До кога историята ще държи сметка единствено за целта... Да промениш себе си, разбирам, но "да промениш света", който не е станал готов за промяната, проливайки чужда кръв, това никога не съм го разбирала. Независимо от това, светът не е видял по-брутално (в моите очи) и работещо решение. Не питам, просто историята винаги ми е докарвала терзаещи мисли.
  • Все по-интересно! Поздравления!
    По нещо ми припомня "вълшебният пръстен", който четох преди време тук. По някакъв изключителен начин разкриваш историческото време чрез действията и постъпките на героите си.
  • Благодаря за коментара и оценката, Красимира!
    Само един фанатик,независимо на каква цена, търси извън пределите на живота и любовта, осъществяването на своя идеал!
    Примери много:Кръстоносните походи, религиозните войни в Европа по време на Реформацията, Английската революция, Френската и Руската революции...
    Фанатици са Кромуел, Хенри Осми, Марат,Дантон,Робеспиер,Ленин, Троцки, Сталин, Хитлер, Мусолини и техните последователи.За да промениш света с цената на живота и любовта, се изисква вяра и воля!Останалото е за сметка на народите.
  • Чакам продължението! Не може ли по-дълги части?
  • Уж не било толкова важно по кое време си се родил, къде и...не на мен тия.. слагай по един интервал след точки, запетайки; не че е най-важното, издребнявам понякога. Чета и си мисля, Стойчо - кое ще е това "нещо извън пределите на живота и любовта!" Поздрави!
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
  • Следя с нарастващ интерес разгръщането на повествованието, Стойчо. Пишеш сбито и интригуващо за събития от миналото, които са история. Поздравление!
Предложения
: ??:??