25.01.2019 г., 14:40 ч.

Край брега на реката. 

  Проза
529 3 14
1 мин за четене

  Седя на брега, до дънера на плачеща върба и се взирам.  Гледам водата как все по-бавно тече, как в прегръдките си разни неща и нещица влече... Потъвам в сините въртопи... Опивам се от птичите синкопи...Толкова неща под върбата се трупат! Спомени, лица, сърца! Колко клетви за вярност и колко лъжи! Колко пъти съм мислила, че така животът не може да продължи! Но... Продължава! Някой ръка ми подава, друг ме понася на гръб... Боже! Видяла съм толкова скръб! И толкова нежност! И вярност! Оглеждам се във водата и търся познати черти. И там, неизменно си Ти! Сигурно сме имали в минал живот нещо несвършено, или някой от горе така е решил... Но на всякъде Ти си.  Ти и само Ти! Чертите се размазват. Остаряват... Но все така мили за мен си остават! Все по-близо до брега и върбата изплуват. Един ден ще се кротнат до нея, превърнати в спомен. А аз ще съм замръзнала във вечността. Там, до върбовия корен, топлеща твоите черти и любовта. Навярно в следващ живот с теб ще се пробудим, в ранна пролет, с птичите крила. И ще оживее оня спомен, в който се родила любовта. И пак ще гледаме реката и нейните прикътани неща. А тя ще си ги носи до корена на нашата върба.

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Приятели, отдавна не съм влизала и писала. Няма да се оправдавам. Въпрос на време. Но, на 29.01имаме семейна годишнина. Взирам се в реката на времето и си правя равносметка. Споделям я с вас. Дано усетите емоциите ми.

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви, Мария и Гавраил. Всички вие направихте този ден специален. Добавихте ми щастие!
  • Почувствах се с вас и аплодирам чувствата, които ви свързват! Пазете ги и ги поливайте с всеотдайна обич! Да бъде!
  • Честита годишнина и от мен.Чакаме твоето присъствие!
  • Така е. Но, можеш да си разглеждаш съкровищата, струпани под върбата. Промяната е хубаво нещо. Пази ни от скуката. А тя е убиец за всяка връзка. Благодаря ти, Петър.
  • Аз откривам едно развитие, добра промяна в този текст. Реката е символ на промяната: “Не можеш да влезеш в една и съща вода два пъти” .
  • Привет, момичета мили! Убедена съм, че споделената емоция е двойна. Говоря за хубавата емоция. На такъв ден е хубаво да посрещнеш гости и да ги дариш с нещо хубаво. Опитвам се да ви даря.
  • Честити да сте, Марго! Хубав, вълнуващ текст!
  • Хубави емоции си споделила, Марги, честита годишнина! Почувствах се близо. Благодаря.
  • Да, липсваше. Честито!
  • Сърдечно благодаря.
  • Честита годишнина, Марго.
  • Кога го пуснах и вече ме греете с коментарите си. Мисля, че другият месец ще имам повече време. Благодаря ви, Танче и Лини.
  • Много хубаво посвещение за семейна годишнина! Да не остарява любовта Ви никога!
  • " Боже! Видяла съм толкова скръб! И толкова нежност! И вярност! Оглеждам се във водата и търся познати черти. И там, неизменно си Ти! Сигурно сме имали в минал живот нещо несвършено, или някой от горе така е решил... Но на всякъде Ти си. Ти и само Ти!"
    Стопли ме Марго! И липсваше. Браво!
Предложения
: ??:??