13.10.2020 г., 8:26 ч.  

Красива, но невъзможна... любов... 

  Проза » Разкази, Приказки и произведения за деца
461 6 13
2 мин за четене

           Смрачавало се. Топла лятна вечер. По-точно краят на лятото.

        Светулката започвала нощния си танц. Последният. Както си летяла и се носела над храстите и цветята, усетила леко убождане в светулкиното сърчице. Вместо да я заболи, станало ѝ необяснимо приятно и хубаво, ефирно леко, а щастие изпълнило цялото ѝ същество.  Погледнала нагоре и видяла една звезда да ѝ намига. Не знаела, че я е пробола стрелата на Купидон, но вече знаела какво означавала това, защото усещала с прободеното си сърчице. Непреoдолимо желание да се въздигне до звездата и да се слее с нея се разляло по блещукащото ѝ телце, и се понесла нагоре.

       - Светулке моя, спри! Ще изгориш! Искам да гледам всяка нощ красивия ти танц, искам всяка нощ да те имам, макар и на светлинни години. Ако продължаваш да се издигаш към мен, ще изгориш!

        - Любов моя! Моят живот е предречен: последната лятна нощ е.  Сутринта с първите лъчи на слънцето така или иначе ще изгоря. Но ако изгоря в стремежа си към теб, ще изгоря от любов. Но няма да умра, защото ще остана жив в сърцето ти, защото ще се слея с теб, а ти, звездичке, си вечна. И ти ще продължаваш да грееш с любов за двама. По-добре да изгоря във вечността на любовта, отколкото с утрото да си отида без следа. А последният ми танц е нашият танц. И ти ще го виждаш всяка нощ, защото очите на влюбените виждат и невидимото. Гледат със сърцето.

         Звездата грейнала цяла и за миг небето било озарено от невъзможната им любов. А светулката пламнала като малко факелче и... нощният вятър посипал с пепелта на изгорялата светулка земята, за да разкаже приказката за една красива любов - любов между две звезди - небесна и земна. Красива, но невъзможна.

          И аз чух, записах и ви разказах приказката.

 

____________________________

През топлите летни нощи човек може да види светулките. Понякога в мрака светва и угасва своето „фенерче“ летяща мъжка светулка. Женските са безкрили. червейовидни.

© П Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ЦветелинаЖулева (Цветелина Жулева) - Благодаря, Цвети!
  • Приказката е топла и красива. С толкова малко думи казваш толкова много неща. Докосна ме...
  • За това е и в разкази, не само в произведения за деца, правилно си отбелязала!
    Благодаря ти от ❤️ Иржи!
  • Как обичам да чета такива кратки разказчета, Пепи!!....И защо за деца? Направо си е и за деца и млади и баби!! Всеки може да се развълнува от някаква история , макар и не човешка! А светулките са някакво чудно творение...Поздравлявам те за написаното!
  • Мислителю - благодаря ти!
  • Романтика.
    Поздравявам те.
  • Благодаря, Марианке! - 🌷
  • Ida-L (Лидия) - Лиде, радвам се, че си тука! ❤️
  • Хубава приказка, Пепи! Връщаш ме в детските ми дни, когато през юли ги търсехме и се опитвахме да ги ловим.
  • 🌼 ☕️ Благодря, ди_!
  • Хубаво е Пепи!
  • 🌼 ☕️ Благодаря, Наде!
  • Красиво!
Предложения
: ??:??