13.08.2024 г., 20:52 ч.

Кварталните Ромео и Жулиета 

  Проза » Разкази
116 0 2
2 мин за четене

   Кварталът е остарял като обитателите си. Сиви и олющени панелки, отдавна забравили за времето, когато са били нови, а хората млади. Междублоковото пространство и то занемарено, осеяно с локви и калявина от дъждовете. Ползва се като паркинг за трошки, една от друга по-стари и уморени като собствениците си. От тук преминаваше и цялото разнолико население на панелките.Хората ежедневно отиваха и се връщаха от някъде намръщени , потънали в грижи и ядове в безличното си ежедневие.. Тъй , докато един ден, насред мрачният и тъжен пейзаж не цъфна със цялата си прелест разкошна, червена роза.Всъщност тя бе прикрепена с тиксо върху чистачката на скромно фиатче., очукано и поръждавяло като събратята си наоколо. До дъхавото цвете, закрепена пак с тиксо, имаше бележка с грижливо изписани думички. Неизвестният приносител на розата, уверяваше горещо неизвестната шофьорка на фиатчето, че всеки божи ден тя ще намира по една такава роза, за да разбере колко е сериозен и влюбен той в нея.Посочваха се само събота и неделя като дни , когато неизвестната Жулиета нямаше да получи червена роза, защото той - Ромео ще си ходи в Петрич и ще отсъства.

    Намръщените хора от панелките се поспираха пред розата, разцъфтяла внезапно върху стъклото на фиатчето като пред невиждано зрелище. Прочитаха няколкократно посланието , клатеха глави и усмихнати отминаваха.. Преминаваха други , още по-навъсени и сърдити на света. И те се спираха, питаха се кой е този шегобиец да прави такива излияния публично. Някои , за първи път през скучния ден, станали разговорливи, се чудеха коя ли е тази дама, дали не са я виждали около фиатчето. Други си помисляха, без да го изричат гласно , заслужава ли си чак толкова внимание тази ...Отрудените и облъскани женички на свой ред, хвърляха бърз поглед и отминаваха с престорено безразличие, сякаш казваха : " която и да е тази, това си е глезотия, чак пък роза и то червена..."Отпосле се говореше , че една дори упрекнала стопанина си, задето и през ум не му е минавало, някога нещо такова да и подари...

   През следващите дни , някак неусетно минувачите свикнаха с червената роза и всекидневната среща с нея. Фиатчето стана място като за поклонение. Обсъждаха оживено дали розата е от първия ден, или пък съвсем нова, както се бе зарекъл тайнственият ухажор. Някои се заричаха , че ароматът и се усещал отдалеч. Времето минаваше, дните следваха своя неумолим ход. Розата си стоеше все същата - разкошна, свежа и червена. Имаше и такива , които  се усъмниха дали цветето е истинско. Едва по-късно, много по-късно, друг забеляза случайно, че има още една  бележка - от общинарите, че МПС-то не е в движение и трябва веднага да се премахне. Как тъй ? - питаха се разочаровани и невярващи съседите . Появи се твърдение, че била забелязана  нощем тайнствена жена да навестява фиатчето., но на това не можело да се вярва. Накрая , след като отмина доста време, вярващи и невярващи се втурнаха вкупом към мига на истината.Розата си стоеше ,както обикновено, червена и разкошна. думичките в бележката не бяха избледнели. Никой не посмя да я докосне. Дали ухаеше?Никой не се реши да я помирише. Разотидоха си мълчаливо с наведени глави. На другия ден фиатчето изчезна.Някой каза , че било само преместено. И розата е там , нали?- попита друг успокоително. Без значение дали е тъй или не е - допълни трети...

© Jordan Kalaykov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Пламе 🤣 Само си помислих, че някоя жена сама си ги слага да кара някого да ревнува! Мъж не би си губил толкова времето да се доказва. Има една мъжка приказка, че океанът е пълен с риби И че не е в движение, е мн умно. да е сигурна, че няма да мръдне от там и всички ще виждат розата всеки ден
  • Загадъчно ... читателите от тази страница също се наредиха на опашката в неведение и очакване на ... сигурно Пепи веднага ще изтича да провери под чистачката ... а Петър ще ... 😎
Предложения
: ??:??