26.01.2022 г., 7:53 ч.

Манастирът “Шаолин” 

  Проза » Други
260 1 2
1 мин за четене

Преди двадесет и повече години, в тогавашното кино "Млада гвардия" в Пазарджик, прожектираха китайския филм "Манастирът Шаолин". Той впечатли всички нас – момчетата от квартал "Младост", с красивата природа и сръчните гологлави монаси, летящи във въздуха и правещи чудеса с ръцете и краката си.

Гледахме филма по няколко пъти може би всеки ден от онези две седмици, през които го въртяха – от 14 до 16 ч., а след това от 16 до 18 ч.

A после, странно как, в квартала се появиха няколко души с обръснати глави по подобие на шаолинските монаси.

Много от нашите майки с ужас забелязаха липсата на любимите си точилки, които бяха умело приспособени в монашески тояги за бой, a когато вечерта постилаше тъмната си завеса, кварталът се огласяше от онзи странен сигнал, който шаолинските монаси използваха във филма и който само малцина от нас се научиха да възпроизвеждат със силно духване в две сключени една в друга ръце.

Стигна се дори дотам, че дворът на детска градина „Пролет“ стана тренировъчна база за онези, които искаха да стигнат по-далече и да овладеят техниката на монасите в боя.

Какво се случи после? Нищо особено – просто всички пораснахме, дори на някои от нас се наложи да го направим по-рано.

© Илия Михайлов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Нищо ново в света. Всеки гледа на някого да прилича или да се преправи. Жалкото е, че после игрите загрубяват!
  • фильм "фантомас" тоже многих побрил, а вот "аватар" при всей его кассовости покрасить никого не смог.
Предложения
: ??:??