8.04.2019 г., 14:34 ч.  

Монолог на фа диез 

  Проза » Разкази
1278 1 7
2 мин за четене

 

                                                           Из цикъла "На турне"

 

Аз съм най-красивият тон на вселената – фа диез! Чуйте само как звучи името ми – фа - ди - ез, като ангелска музика, гали ухото, истински балсам за душата. Аз съм Божествен тон – светя със златиста светлина, разпръсквам прелест, съвършенство и благодат! Ако надникнете на пианото, аз съм първият черен клавиш от четирите поредни, дори малките деца когато видят клавиатурата първо мен докосват! А не онова надуто „до” – истински сухар, празен и студен тон, а и не можеш да го различиш на клавиатурата – един от многото бели клавиши. Да не говорим за още по-нарцистичното „ла” – по него се настройвали всички оркестри по света – голям праз! Какво като се настройват – идва някоя певица и казва :”Ако не настроите на по-ниско „ла”, няма да изляза да пея довечера”! Това е, за да може да си изпее арията, висока ѝ идва, и горкото „ла”, се свива, смачква, отънява и пъшка ли, пъшка! Ха! Никой не смее да понижи мен, фа диеза! Защото всички знаят, че не трябва да се променя божественото!

Е, имам си и аз една болка на сърце – влюбен съм в малката, тъничка „фа” – толкова е нежна и ефирна, излъчва истинска красота с всяко свое прозвучаване. И тя ме харесва и ме поглежда често със своето меко сияние, нo не можем да се съберем защото, ако звучим заедно се получава най- ужасния дисонанс на планетата! Така си живеем един до друг, гледаме се влюбено и знаем, че това е най-невъзможната любов – любов без изход.

Но… съвършенството иска жертви, нали така? С мен, с фа диез започва прочутата „Ода на радостта” на Бетовен – този велик гений на несъвършеното човечество. Ода – чувате ли? Коя ода започва с някой от побратимите ми – никоя! Факт!

Затова съм най-красивият тон и повярвайте, нося божествената искра в себе си!

 

***

Папагалът Лулу днес бе изнервен от многото бездарни цигуларчета и внезапно се разкрещя:

–По-високо фа диеза, по-високо, колко пъти ще повтарям, мразя този фа-диеззззззз!

© Нина Стоянова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ехаааа! Музикален профан съм, но тук прочетох с удоволствие и кеф
    Поздравления, страхотен разказ!
  • Впечатлен съм
  • Мерси, Кети!
  • Накара ме да погледна музиката с други очи, Нинче!
  • Ех, колко се зарадвах, че съм ви усмихнала! Благодаря на всички
  • Елегантно - и като тон, и като редове.
  • Ха ха!
    Две думи няма – Фа-диезът е недостижим по блясък и осанка! Изобщо няма как да се мери нито със скромното Фа, нито с възгордялото се Ла, а какво пък да кажем за смачканото Си…
    Но оня папагал Лулу… стига се е заплесвал по разни цигуларчета, а да си намери Лолитата, че да заформят двуглас и покажат какво е хармония.

    Благодаря за настроението!
Предложения
: ??:??