31.08.2021 г., 14:52 ч.

(Не) научно за мислите 

  Проза » Разкази, Хумористична
637 2 9
10 мин за четене

Предисловие

      Напоследък се води грамадна дискусия за това – какво са мислите, как ни тормозят и как да ги вкарваме в кошарата. Първият докладчик – Роси - повдигна темата, оплака се от тяхното поведение и обидно ги нарече ‘овци’, които се появяват неочаквано, държат се като нахални мухи, а също така се похвали със странните си методи за борбата. Публиката онемя, ама после в хор започнаха да говорят и да се прескачат, ама без да стават от местата си . След това Пепи се престраши, качи се на катедрата и дръпна една реч, за поМислите, и обстойно обрисува частния случай на ... ‘поМѝсла, мѝсла - женска мисъл без мисъл’ ... след което се заредиха безразборни коментари от участниците ...

 

Та ... започвам и аз ...

 

      Този форум и гюрултия много ми мязат на емблематичния случай от средновековието .....

Събрали се маститите учени на редовното си научно събрание да обсъждат нещата от живота и да нищят тайните на вселената. Не че били много учени, но времето било такова, че простолюдието си живеело щастливо във своята безпросветност, а търтейте отгоре (аристокрацията) че чудела с какво да се забавлява, та измислили такива сборища – там всеки многоимотен се надувал като пуяк и хвърлял прах в очите на околните, показвайки колко е умен и до какви дълбини на шашкащото познание е достигнал (или задълбал навътре) . Спорове се водели , другите също напушвали пушилка около себе си, опонирали – кои лениво, кои със жар и шпага ... приятно било. Даже и за страничния ефект, че простолюдието притихвало страхопочтително, осъзнавайки дълбините на своята глупост и невежество, а също така и в съзнанието им начуквали аксиомата, че тези , отгоре, са мнооого мъдри и е глупаво да се роптае срещу тях. Словесната битка била жестока – жизненоважната тема на предъвкването била –

 

Имат ли къртиците очи ??? !!!

 

      Едни доказвали, че на тях очи не са им нужни, следователно – нямат, другите защитавали обратната теза ... Купонът ( дебатът) бил в апогея си ... когато ... ........ Един от градинарите, който не бил добре обработен, се престрашил и се изтъпанчил пред маститите и заявил:

 

      - Много дълго слушах дълбокомислените дебати относно въпроса –Ако смея да помогна , по силата на своето невежество , мога да донеса една истинска къртица от градината и ... може би ще допринеса с нещо за ...

 

      Всички скочили на крака, а някои си извадили шпагите. Това направо било кощунство – как така някакъв си селяк ще им разваля маститата приказка и пудрене ???!!!

  ----

Хм, влизам в ролята на ГРАДИНАРЯ  и ... започвам

 

      Събирам своите мисли да мисля какво точно представляват   МИСЛИТЕ

 

... (тук има малък антракт, свързан с ритуала на събиране на мисли ... при мен той е свързан с отвратителния нездравословен навик да използвам помощни средства – кафе + цигара – действа безотказно и ми дава пет минути покой через изпразване на главата от такива навлеци, туп – туп вслушване на сърдечния ритъм, възмутен от отровите + малко адреналин и предвкусване на думичките които ще наредя ... приготвям си опорните точки – квантовата теория, теорията за относителността, котката на Шрьодингер, тук таме дочуто за медицината, психологията, поговорките, математиката, живописта , и ... ((това вече няма да го напиша)) , закачвам се на тавана (((това е част от десерта, тъй че - после))) до най – тлъстата паяжина и започвам да наблюдавам творческия процес дет на екрана се редят следните букви ) :

 

      Мислите са като ковидчетата  и като дяволчетата – никой не ги е виждал, не ги е пипвал, но те имат потресаващо присъствие и значение в живота на хората.

 

Първоквантовата теория – оттам ще цитирам изрезката за двойната същност на нано – пико нещотоси – за да може все пак да се обясни научно това, което не може да се обясни, са ни казали, че нано – пико – нещото веднъж е материално (фотони с маса.. ), ама другият път е нематериално (електромагнитени вълни или ...) ... А в тази теория се споменава, че е невъзможно да изучиш самото мислене, защото всеки интеракт с тях води до тяхната промяна ... и резултата във всички изследвания няма да е валиден ... и накрая за котката на Шрьодингер – съмнението винаги гризе човека, когато не вижда предмета (котката ... мисълта де)  лично.

      По телевизора на нас , като на лаици, ни пускат клипчета, където има нещо като топчета (неврони), дето си светкат и по тънки нишки дразнят съседните топчета (неврони) ... двамата си мигат (вероятно по морзовата азбука) , говорят си нещо – а отдолу стои надпис, дето ни обяснява, че това е мисловния процес, такава е тайната на мисловния процес, а накрая това мигане се било съхранявало на химическа флашка (дето никога не ни я показват ... а на всичко отгоре тези флашки често дефектирали, поради което човек забравял, често повтарял грешките си, а на старини вече съвсем дефектирали и човек се вдетинявал напълно – използвал само ‘фабричните си настройки !!! (о ужас) . Както и да е, с две думи – присъствайте вечерно време в Търново, за да видите ефектното святкащо шоу на ‘Звук и Светлина’ над Царевец ... същото е.

 

Алтеративно , като ковидчетата, мислите ги има на живо, щъкат из цялото ни тяло като тромбоцити или като холестерол, но и помагат да сме живи. Смазват артериите, а ако някъде получим дупка те се скупчват там, запушват пробойната ... така болежката преминава и сме като нови с незабележимата кръпка. Заложеното им групово поведение е обусловено от природата и ни спасява при повечето критични ситуации.

Проблемът на мислите е в тяхната форма и собствена самостоятелна активност ... Ще поясня –

Има кръгли, квадратни, топчести, змиевидни (дето се завират където си искат, обикновенно в най – неподходящото място), такива, с пипалца като на ковидчетата (вижте плашещите рекламни клипчета по телевизията ), остри като стрелички и дебели и тумбести, които засядат (например в гърлото) и не ти дават да дишаш ... има бързи като светкавица, бавни като охлюв, с неподлежащ траекторен контрол, ... има и такива като пиявици и кърлежи – докато не ни изпият кръвчицата, не пускат, ... има ефирни, заставящи сърцето да ни тупка радостно и крилцата ни да се разперят за полет, но има и такива гадни, дето като с мълния ни спират сърцето, или такива подли, които се загнездват дълбоко, започват да дразнят и човъркат ... и тогава всички останали мисли се скупчват там ... тогава човек няма други мисли, освен за скупчената буца и просто блокира ... Това е чуденката за докторите – здрав, прав, ама дробът му например се е сдухал и е станал на дупки от притеснения – ‘автоимунно е', заявяват те и си измиват ръцете, предписват диазепам и в по – тежките случаи те изпращат за ремонт в психиатрията. Други външни симптоми на тази мислена вакханалия се – загуба на тегло, тотално сдухване, смръчкване на кожата, прегърбване (под мисловната тежест) ... Това е най – честия начин на хората да се самозатрият физически. Другата им особеносте, че мислите са силно заразни. Разпространяват се по въздушни звуков път, засягат околните слушатели с непредвидими последствия. Най страшни са пандемийте от мисли, лишавайки хората от активност и смачквайки ги да мислят със собствения си мозък, че ... живеят в социализъм, комунизъм, социален капитализъм, демокрация ... измислени болести и предстоящи планетарни катастрофи и какво ли не, включително и за религиозните канони.

 

      Хм, Ами май трябва да спомена и последния вариант, при който вече има тотална липса на мисли . Естествено в дискусията този случай не се споменава, защото няма да се намери докладчик, който вече няма никакви мисли ( освен за храна и сън) , и дори мисъл за да направи изложение на конференцията за ползата и вредата от мислите ... няма да се появи в главата му.

 

Естествено, както в случая на средновековната конференция, градинарското ми предложение ще бъде отхвърлено и дискусията ще си продължи по утъпкания път за маститите учени.

----

 

Бележки на автора

 

      Контролът върху мислите е трудно занимание, трябва да се пипа внимателно и нежно за да не се повреждат. Мозъкът е тоя, дето ги произвежда и ги пръска по цялото тяло , даже и върху околните. Но ако се замислим – мозъкът мисли че мисли. И Както споменах в началото, има няколко метода на обгрижване, включително и да повисиш на тавана.

 

- Най елементарният начин е да ги разредиш или да ги омаеш със производни на спирта

- Малко по – нечестен начин е да ги залъжеш с дрънкалка, или да ги захлупиш с някаква по – голяма мисъл, като почивка, излет, плаж, море, секс, ...

- Трети начин е да ги игнорираш и да броиш овце или да събираш марки например

- Най – работещият при мен – зяпам си се от тавана (аз, горният) и си се чудя как така не мога (аз , долният) да си контролирам мислите, имам си тяло, към което е прикрепена душа, която в момента предъвква и преживя миналите и бъдещите събития, амииии , що не го оставя (долният) да си се накефи, а аз (горният) ще използвам това време да си се наспя ...

 

Ако искайте – вярвайте .. ако не ... оплачете се в дискусията с коментар

© Пламен Всички права запазени

Понякога обичам да оставам сама със себе си. Сипвам си чаша вино, паля цигара и пускам мислите си на паша. А те като овце, хем много, хем и неориентирани. Блъскат се из стените, бутат се в прозорците и блеят. Ама как блеят само... Направо ще ми се пръсне главата от толкова шум. Поне да блееха в една ...
  869  25 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Генек, за мен това е псевдо научен материал, който ( страшно ми е да си помисля, може да бъде одобрен от МОН ), декларирам го от сега, за да не бият родителите после ... (нещо като историята с RCR тестовете) ... 😎
  • Шантава работа - готов учебник по логика и психология. Добре написан...
  • Роси , не се възгордявам, анализът го съкратих яко - не писах за белите мисли, за черните мисли, за розовите мисли, за цветните и светлите мисли ... ама ... си търся жив слушател да си ги менкаме ... 😍
  • 🤣🤣 Аз, че съм бивш учител, съм! Но хич не ми се отдава да се карам! А пък ти си супер. Даже оприличих мислите си на котката на Шрьодингер - или са мъртви или живи. Живо-мъртви няма как да са. Но докато не ги виждаш се получава тука има... , тука няма... Получило се е много добър анализ на мисловната дейност! 🙂
  • Хахаха наистина ли Роси ти се е скарала 🤣 ааа, за мен си супер, няма нищо лошо в пунктуалността! 🤣
  • Така и си очаквах, че като градинар на лордовете ще ме смотаят в ъгъла. Зиги, в Уикипедията пише - ' Отличава се от другите елементарни частици по това, че има нулева маса в покой, което означава, че във вакуум се движи със скоростта на светлината' ... което пък означава, че все някога има някаква маса .. а и Роси ми се скара вчера, че не мога да бъда писател, защото съм много пунктуален. Без да си правя справката представих го като някаква частица, трябваше ми еквивалент на тромбицит Пепи, Зиги, Самовила ... благодаря за коментарите 😍
  • Да му мислят мислещите, аз съм от пишещите
  • Хаха Пламенеее, трактат е това! Мислех, че фотоните нямат маса? 😅 а Мислещият мозък мисли че мисли, вече дали мисли наистина е друг въпрос. Хареса ми това, че мислите са заразни, ама много ми хареса. И това за котката на Шрьодингер също. Те се чудят жива ли е или умряла, а всъщност истината е чудят ли се или не изобщо 🤣 Бравос за този замислящ и страхотно написан и много усмихващ материал! Много харесах! Чакам да видя каква дискусия ще се заформи. 😊😊😊
    От мен - награда за Научнофилософки Артистичен Трактат на деня!
  • Добър разбор на мисловната дейност. Наистина мислите са напаст и често трябва да прибягваме до различни пестициди и хербициди за да разчистим градинката на съзнанието си и да ни е красиво и уютно.
Предложения
: ??:??