6.09.2009 г., 0:00 ч.

Островът 

  Проза » Други
700 0 5
1 мин за четене

Островът

Κύριε ἐλέησον, Χριστἐλέησον, Κύριε ἐλέησον.*

(От православна заупокойна молитва)

 

Тежък въздух се е надвесил над морския бряг. Мокрият хлад, като яд се процежда чак до костите. Стоманено сив, огромен облак пръска сълзите си. Очаквани. Жадно, морето ги поглъща без следа. И сред разпенените му простори отеква като ехо Тишината. Но в бурния водовъртеж на метежните мисли сякаш всичко е различно. Сякаш морският бряг е брега на огромен остров, а морето е океана от сълзи, обгърнал в задушаваща прегръдка човешкия свят. За миг си представих, че цялото човечество се е сбрало край бреговете му и безспир излива сълзите си. По една за всяка скършена мечта, за всеки недостигнат хоризонт... За закъснелия изгрев пред някой близък. И хората със своите скърби подхранват необятния океан и водите му никога не спадат. И аз, един от тях. Един от всички. Никой. А колко си отидоха само с въздишката на лекия бриз?...

Небесното светило вече отива към заник. Бавно. Залязващото слънце с мъка се докосва до неподвижния морски хоризонт, пръскащо кървавите си лъчи. Застинало е така, негли никога да не се отдели от него...

Да, дните са безкрайно дълги и Хелиос едва минава с ленивите си коне по небесния свод. Златната му колесница преминава като бледа сянка.

И такива са всички дни, откакто мъртвото ти тяло увисна в ръцете ми.

 

 

* Господи, помилуй. Христе, помилуй. Господи, помилуй. (гр.) Този скромен литературен труд, завършен преди време, посвещавам на злощастните ни сънародници, погълнати от водите на Охридското езеро.

© Бодуен Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много силно!
  • Благодаря много за хубавите коментари!
    И нека Бог се смили над душите на тези хора! И да вдъхне сили на близките им, защото на тях несъмнено им е най-трудно...
  • Харесвам исказа ти! Радай ме и друг път ...
  • Нека им е светло там горе!
    А ти пиши,имаш талант!
  • Силно!
    Поклон пред загиналите в Охридското езеро!
Предложения
: ??:??