4.10.2009 г., 15:06 ч.

Относно някои аспекти на Предбрачния договор 

  Проза » Разкази
1504 0 10
23 мин за четене

„Бракът е като обсадена крепост – тези, които са вътре, искат да избягат, тези които са отвън, искат да нахълтат вътре...” – китайска мъдрост

„Влизането на римските легиони в крепости, които се предават, да става след предварителни договорки с предаващите се...” – Марк Аврелий

 

 

 

Относно някои аспекти на Предбрачния договор

 

24.04.2008г.

Адвокатска кантора „Бръшнаров, Кокичков и С-ие”

До Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

 

Уважаеми г-жо Гугуткова, г-жо Гугуткова и г-жо Гугуткова!

   Получихме предложението Ви за Предбрачен Договор между клиентката Ви госпожица Богданка Боздуганова, по-известна на широката публика с музикалния си псевдоним Бегония, и нашия клиент – уважаваният господин Захароско Христосков. След консултации с клиента ни, и след задълбочен преглед на това предложение, ние стигнахме до извода, че далеч по-лесно е да кажем с кои точки от Вашия Проектодоговор сме съгласни, отколкото да изреждаме всички онези, към които храним дълбоки резерви. Точките, които безусловно приемаме са точка първа – „Страни по Договора”, включваща имената на клиентите ни, както и онази последна подточка в края на „Общите условия”, гласяща, че „Настоящият Договор ще бъде съставен и подписан в два еднакви екземпляра, по един за двете страни”. Всичко останало между тези две точки или трябва да отпадне, или да бъде основно преработено!

   Относно промените, които смятаме, че трябва да бъдат направени в Предбрачния договор на нашите довереници, прилагаме по-долу пълен списък с нашите поправки и предложения:

1.Категорично не сме съгласни с т. 3.2. от раздел „Обща семейна имуществена собственост” гласяща, че „Съпругът участвува в общата семейна собственост с фабриката си за производство и опаковане на захарен памук”! Смятаме, че цитираните в предходната т. 3.1. авторски права на клиентката Ви върху песните ѝ „Обели банана, ах!”, „Не късай ми сърцето, а почвай с деколтето” и „Изгубих я, шефе, твоята кредитна карта във МОЛ-а”, с които предлагате тя да участва в семейната собственост, НЕ са  равностоен еквивалент на печелившото предприятие на г-н Христосков, поради което предлагаме цитираната точка 3.2. да отпадне от договора. И тъй като художествената стойност на песните на клиентката Ви е доста спорна, а в пряко следствие на това – и финансовата им такава, то нямаме нищо против и те да отпаднат от раздела.

2.Невъзможно е включването на предложената от Вас т. 3.4. в същия раздел, поради факта, че цитираната в тази точка къща в Драгалевци не е собственост на клиента ни, а на неговата майка, която безвъзмездно му е предоставила правото да живее в гореупоменатия имот до приключване на ергенския му живот, а при определени условия и след това.

3.Изредените в същия раздел апартаменти на г-н Христосков в к.к. Златни пясъци, в к.с. Пампорово, в гр. Банско, и в Коста дел Сол, също не могат да бъдат включени в Предбрачния договор, поради факта, че всички те са фирмена собственост, а собствеността върху фирмата, както вече уточнихме в Поправка №1, остава еднолично в ръцете на клиента ни.

4.Яхтата на г-н Христосков, с постоянен пристан в Сани, Гърция е кредитно обезпечение по инвестиционен кредит и като такова също не може да бъде включена в раздела „Обща семейна...

…...

15. Стигайки до раздел „Права и задължение на Съпруга” бяхме, меко казано, изумени от сарказма и наглостта, лъхащи от това заглавие на раздела, което сте избрали! И как иначе може да бъде тълкувано то, след като бяхте се опитали да вмените на г-н Христосков цели четиридесет и осем семейни задължения и нито едно право! Нито едно! Няма да изреждаме всичките битовизми изредени в този раздел. Само ще ви обърнем внимание, че семейство Христоскови имат домашна помощничка и готвачка, които получават добра заплата да се грижат именно за изрядния вид и за добрата кухня в дома. Един влиятелен бизнесмен има къде-къде по-важни ангажименти, от това да се занимава с разни прозаични битовизми! Няма да коментираме и онази недомислица в т.4.14., свързана със сексуалните задължения на клиента ни. Все пак мъжката физиология не позволява сексуалността на Съпруга да бъде вкарвана в договор с включени дати, графици и прочие!... Затова смятаме за целесъобразно всичките изредени от Вас задължения на Съпруга да отпаднат, а да остане само едно – в нова т.4.1. – „Съпругът се задължава да осигури финансовата стабилност на семейството”. Толкова. Кратко и ясно! Никакви цитирани суми, бюджети и прочие!

16. Тъй като вероятно смятате, че един договор има по-голяма тежест, ако е с безброй подточки, то ще си позволим да запазим броя на подточките в раздела „Права и задължение на Съпруга”, обаче като наблегнем на правата на цитираната страна. Ето защо предлагаме нова т.4.2. да гласи „Съпругът има право да отсъства от дома по време на ловния сезон през всеки метеорологично подходящ уикенд”. Под формата на Забележка може да включим и следният текст „Съпругът определя кои са подходящите метеорологични условия”.

17. Предлагаме Включване в същия раздел на нова точка със съответната поредна номерация, гласяща „Съпругът има право да отсъства от дома всеки четвъртък вечер, поради традиционното каре карти с приятели”.

.....

65. Предлагаме Включване в раздел „Права и задължение на Съпруга” на нова точка със съответната поредна номерация, гласяща „Съпругът има право да отказва присъствие на артистичните прояви на съпругата си”.

66. Във връзка с предходната точка, можем да направим плавен преход към следващия раздел „Права и задължение на съпругата”. Предлагаме да започнем с една много важна за светлото бъдеще на младото семейство точка. Предлагаме т.5.1. : „Професионалната кариера на съпругата като фолк-певица трябва да бъде съобразена със семейните ѝ задължения и в случай на противоречие с тези ѝ задължения, да бъде прекратена незабавно”!

67. Категорично сме против предложената т. 5.8. от раздел „Права и задължение на съпругата”, гласяща „Майката на съпругата има право да идва в общия дом на младото семейство по всяко време без предупреждение”. Този раздел касае само правата и задълженията на съпругата, а не на нейната майка! Предлагаме тази точка да не отпада, а да се измени  по следния начин „След сключване на брака, съпругата се задължава да не кани майка си и да не я допуска в семейния дом по-често от три пъти в годината, за не повече от четири часа, като трябва да предизвестява писмено Съпруга два месеца преди датите за планираните посещения”!

.....

93.Предлагаме Включване в раздел „Права и задължение на съпругата” на нова точка със съответната поредна номерация, гласяща „съпругата има задължението да не безпокои Съпруга по време на служебните му ангажименти и по време на срещите му с приятели, по телефон или по друг начин”.

94. Във връзка с  отглежданите от г-ца Боздуганова пекинези Муцко и Цуцко, настояваме за включване на следното ограничение в раздел „Права и задължения на съпругата”, гласящо „След сключването на брак съпругата се задължава да не отглежда домашни любимци в общото жилище на младото семейство”!

95.Целият раздел „Санкции при предсрочно разтрогване на Договора за неизправната страна” да бъде преразгледан, тъй като в него твърде смело и безотговорно се говори само за нашия клиент г-н Захороско Христосков и за неговото спечелено с пот на челото имущество.  Излиза, че по презумпция единствено възможният виновен е нашият клиент - г-н Христосков, нещо което не можем да приемем и категорично отхвърляме! Да не говорим, че същият  няма и не може да има претенции върху лековатите песни на клиенката Ви. Затова считаме за уместно за адекватно отношение от нейна, респективно Ваша страна относно санкциите в този раздел!

   В заключение, уважаеми колеги, бих искал да Ви уведомя, че това е текстът, който ще се опитаме защитим като окончателен вариант на Предбрачния договор. Разбира се, сме позитивно настроени за преговори, но без с това да накърним интересите на г-н Христосков!

С пожелания за сътрудничество в полза на нашите уважавани клиенти!

А.Бръшнаров

 

* * *

 

07.05.2008г.

Адвокатска кантора „Бръшнаров, Кокичков и С-ие”

До Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

 

Драги г-це Гугуткова, г-це Гугуткова и г-це Гугуткова!

   Простете невежеството на съдружника ми г-н Бръшнаров, който неволно е сбъркал, обръщайки се към Вас с обръщение като към омъжени жени! Уверявам Ви, че не е нарочно! Разсеяността е присъща за старите ергени като него! Но аз мога да оценя уместната Ви забележка, защото отскоро за трети пореден път съм щастливо разведен и вкусът на свободата никога не ми допадал толкова много, колкото сега. Чувствам се като волна птица, светът на която е в краката ѝ. Простете за лирическото отклонение, но исках да споделя...

   Моля да простете на съдружника ми и ужасния му правопис. Съвсем не нарочно, а по-скоро от недоглеждане е написал навсякъде в писмото си „Съпругът” с главна буква, а „съпругата” с малка. Това в никакъв случай не омаловажава ролята на довереничката Ви в бъдещия брак! И разбира се, не прави от г-н Бръшнаров антифеминист! Именно за това водим настоящите преговори, за да стигнем до консенсус относно всички аспекти на Предбрачния договор на уважавания ни клиент г-н Христосков и екстравагантната Ви клиентка г-ца Боздуганова. Впрочем винаги съм смятал, че преди да започнат каквито и да е преговори, адвокатите на двете страни трябва да се опознаят в неформална обстановка. Тогава преговорите текат гладко и страните бързо стигат до споразумение. Жалко, че колегата ми Бръшнаров категорично не споделя това мое мнение, инак бих Ви поканил на по питие някоя вечер. Може би все пак в процеса на преговорите ще се опознаем и ще пием по едно?...

   Но да се върнем към Договора. Разбирам острия тон в писмото Ви и относно собствеността на довереника ни, която както твърдите „Нагло сме се опитали да скрием”. Така наречените от вас „Седем пътуващи луна-паркове”, за които скоро съвсем случайно сте научили, са само няколко въртележки и гондоли, купени на старо. Тяхната цена е точно като на старо желязо и като такива, те нямат никаква съществена стойност. Още повече, че въпросната точка, в която настоявате да бъдат включени касае основно недвижимите имоти на бъдещото младо семейство. Естествено, че тези скромни панаирни забавления са пътуващи от град на град и в никакъв случай не могат да бъдат определени като недвижима собственост. Ето защо по настояване на г-н Христосков не можем да ги включим в главата „Обща семейна имуществена собственост”.

   Не можем да се съобразим с настояването Ви за по-често присъствие на бъдещата тъща в дома на младото семейство. Все пак, ако на нея ѝ домилее за дъщеря ѝ, винаги могат да се срещнат на неутрален терен.

   Относно обидата Ви за таланта на клиентката Ви, изразен в /цитирам Ви/ „някои недвусмислени (наши) намеци за бездарността на г-ца Боздуганова”, изказвам дълбоко съжаление, ако така сте разбрали писмото на колегата ми Бръшнаров! Уверявам Ви, той далеч не е искал да каже това. Впрочем, ако направим едно групово посещение - по адвокатски в клуба,  в който пее г-ца Бегония, може би ще успеем да убедим г-н Бръшнаров в таланта ѝ? Там бихме могли да обсъдим на чашка и другите Ви искания за промяна на нашия вариант на Договора.

В трепетно съгласие на отговор на поканата ми - искрено Ваш:

Л. Кокичков

 

* * *

 

21.05.2008г.

Адвокатска кантора „Бръшнаров, Кокичков и С-ие”

До Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

 

Уважаеми колежки!

Направените от Вас контрапредложения са меко казано смехотворни! „Бръшнаров, Кокичков и С-ие”, както и клиентът ни, категорично ги отхвърляме! Много Ви моля, да не се опитвате да организирате зад гърба ми неформални нощни срещи с колегата Кокичков! Той също е предупреден да не се среща с Вас преди да уточним окончателния текст на договора. Продължавам да настоявам, да приемете нашия вариант на този договор!

С пожелания за по-трезв поглед върху живота!

А.Бръшнаров

 

* * *

 

04.06.2008г.

l.kokichkov@brushnarov-kokichkov-i-sie.bg

До Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

 

Скъпи госпожици!

    Крайно време е да се срещнем някоя вечер в неформална обстановка, за да обсъдим разногласията и да ги изгладим. Интересите на клиентите ни го изискват! А и ние сме хора, нали? Разбира се тази среща ще трябва да остане крайно конфиденциална, особено що се отнася до колегата ми Бръшнаров! Моля пишете ми на личния мейл за удобния за Вас ден и час!

В трeпетно очакване!

Ваш Л. Кокичков

 

* * *

 

19.06.2008г.

Адвокатска кантора „Бръшнаров, Кокичков и С-ие”

До Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

 

Уважаеми колежки!

Времето неутолимо бързо напредва, а ние не сме помръднали ни на йота от позициите си! В случая е неуместно да споменавате думата „кавалерство”! Кавалери има, но балъци няма, драги госпожици Гугуткови! Моля, убедете клиентката Ви да приеме реалностите на живота, които говорят, че бъдещият ѝ съпруг, колкото и да я желае, не би подписал никога предложения от Вас вариант на договора!

С пожелания да хвърлите поглед на датата на календара!

А.Бръшнаров

 

* * *

 

09.07.2008г.

a.brushnarov@brushnarov-kokichkov-i-sie.bg

До Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

 

Уважаема г-жо Гугуткова!

   Обръщам се единствено към Вас, като към лидер във Вашата адвокатска кантора – факт, който вероятно олицетворява у Вас опита и здравия разум. А от последното наистина спешно се нуждаем, за да излезем от задънената улица на преговорите. Надявам се това писмо да си остане между нас двамата като лидери на двете фирми и като колеги, без да е нужно съдружниците ни, а още по-малко клиентите ни да бъдат информирани за него! Разчитам на Вашата конфиденциалност!

   Г-жо Гугуткова, до насрочената дата на сватбата – 08.08.08. остава по-малко от месец, а ние не сме стигнали до никъде. Напомням Ви, че поканите към гостите вече са разпратени, ангажирана е кетърингова фирма за партито в имението на г-н Христосков, роклята на булката е готова, сватбеното пътешествие на младоженците е организирано, само Предбрачният договор не е готов. Боя се, че сватба няма да има, ако Договорът не бъде подписан още тази седмица. В това отношение клиентът ни и ние сме категорични! Наистина г-н Христосков е поискал ръката на г-ца Боздуганова, но това в никакъв случай не значи, че ще се ожени за нея на каквато и да е цена. Доколкото го познавам, той е пестелив човек, който знае цената на успеха, собствената си цена, както и цената на околните, в т.ч. и на г-ца Боздуганова. Крайно време е да прекратим целия този фарс и да наречем нещата с истинските им имена, г-жо Гугуткова! А фактите са следните – г-н Христосков встъпва в този брак с имущество в десетки пъти по-голямо от това на г-ца Боздуганова. Тя встъпва в него предимно с пищната си външност и със съмнителния си талант на кръчмарска певица. И двете страни на този етап имат изгода бракът да бъде реализиран, за да се докоснат до онова, което всеки от другия притежава. И аз, и Вие, а и доверениците ни прекрасно знаем, че включим ли състоянието на г-н Христосков в общото имущество, което ще се раздели при евентуален развод, то този брак няма да просъществува дълго. Ето защо в името на дълговечността на „най-здравата клетка на обществото”, Ви предлагам един нов изчистен вариант на Договора, в която да има само една-единствена точка: „Страните встъпват в брака със собственото си имущество, което може да бъде ползвано частично по време на брака и от брачния им партньор, но което остава отново тяхна собственост при евентуално разтрогване на брака. Всичко придобито по време на брака, остава на този, на чието име е закупено”. Всички останали глупости, които си изписахме и изговорихме през изминалите месеци, бяха само загуба на време, което за щастие в „Бръшнаров, Кокичков и с-ие” е много добре платено. Надявам се във Вашата адвокатска фирма също! Но тъй като времето ни изтича, време е да сложим край на нашата кореспонденция и все пак да сложим успешна точка на дългомесечните ни усилия, с подписването на Предбрачния договор! Вярвам в разума Ви и в това, че ще одобрите това мое предложение! Колкото до клиентката Ви, надявам се, че ще успеете да я убедите. Между нас да си остане, но преди десетина дни г-н Христосков подписа договор за доставка и лизинг на оранжев Порше Бокстер. До месец ще е тук. Нищо не твърдя, но си мисля, че не би бил лош сватбен подарък, нали?...

С колегиално уважение: А. Бъшнаров

 

* * *

 

10.07.2008г.

Адвокатска кантора „Бръшнаров, Кокичков и С-ие”

До г-н Захароско Христосков

 

Драги г-н  Христосков!

   С удоволствие Ви уведомяваме, че преговорите около текста на Предбрачния договор приключиха успешно. Изпращам Ви окончателния вариант на договора, както и сметката за хонорара, който ни дължите за изминалите месеци на упорит труд.

Предан Вам: Л. Кокичков

 

* * *

 

10.07.2008г.

Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

До г-ца Богданка Боздуганова

 

Скъпа г-це Боздуганова!

   С радост Ви съобщавам, че след месеци на упорит труд, най-сетне имаме съгласието на бъдещия Ви съпруг за вариант на договора, който ще Ви удовлетвори. Основната точка гласи, че по време на брака имате пълното право да разполагате с имуществото му! Прилагаме хонорарен лист с точния брой часове на нелек труд, който положихме, за да стигнем до този успех. Парите може да преведете по сметка или да платите в брой.

Ваша: О. Гугуткова

P.S. Приемете от нас като бонус договореният лично от мен Вашия сватбен подарък от бъдещия Ви съпруг - Порше Бокстер! Надявам се, че изборът ми е бил правилен и това е подходящата кола за фолкдива като Вас! Честито!

 

* * *

 

09.08.2008г.

 Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

До Адвокатска кантора „Бръшнаров, Кокичков и С-ие”

 

 

Уважаеми г-н Бръшнаров!

   Уведомявам Ви, че в малките часове на тази нощ, към края на сватбеното парти на младото семейство Бегония и Захароско Христоскови, Вашият сътружник и личен приятел г-н Личко Кокичков в присъствието на седемнадесет свидетели е направил предложение за брак на по-малката ми дъщеря госпожица Офелия Гугуткова. Мога само да се досещам, че подобно импулсна постъпка е в резултат на любов от пръв поглед към невинната девойка. Същата е приела радушно предложението, отговорила е утвърдително пред седемнадесетте свидетели и годежът де юре и де факто е бил обявен. И всичко би било много добре, ако някои по-късни действия на Вашия съдружник от тази нощ не бяха помрачили това тъй дългоочаквано от мен като майка събитие! По необясними причини около двадесет минути след обявяването на годежа, лицето Кокичков в присъствието на същите свидетели е отвел безпомощната в следствие на стреса от новината за този годеж моя по-голяма дъщеря - госпожица Одилия Гугуткова в лабиринта от туи в имението на семейство Христоскови. Според свидетелските показания не след дълго от храстите се е чул момински писък, постепенно прерастващ в женски такъв. Или с други думи Вашият колега и приятел е консумирал насилствено невинността на по-голямото ми чедо – действие, което автоматично попада под ударите на Чл.152 ал.3  от Наказателния кодекс. Като майка аз съм разкъсвана между желанието за справедливо възмездие за поруганата чест на голямата ми дъщеря и желанието за щастливо семейно бъдеще на малката ми дъщеря, която се оказва, че е влюбена до уши в онзи незаслужаващ я насилник. След дълги колебания реших да оставя на Вас, г-н Бръшнаров, да решите какви действия да предприема в най-близко бъдеще. За целта Ви изпращам следните два документа, от които зависи бъдещето и на онова гнусно влечуго Кокичков:

1.Предбрачен Договор между г-ца Офелия Гугуткова и г-н Личко Кокичков. Подчертавам, че това не е Проект за договор, а същинският Договор, който не подлежи на редакция или коментар, а може да бъде единствено подписан от Вашия приятел и довереник, както и от Вас в качеството Ви на негов свидетел и адвокат! Твърде възможно е този Договор да Ви се стори познат, и няма да сгрешите, защото това е първоначалният вариант на договора между вчерашните младоженци, само имената и имотите са променени. Не мога да пропусна да отбележа със задоволство, че всичко против което преди бяхте против, и което успяхте да махнете от договора на клиентите ни, сега ще трябва безпрекословно да приемете! Държа да Ви обърна специално внимание на един нов раздел, който си позволих да включа в този Договор – „Особени права на тъщата”, и с който държа внимателно да се запознаете!

2.Копие от все още неподадения Иск до Градската прокуратура за откриване на наказателно производство срещу лицето Личко Кокичков, по Чл.152 ал.3 от Наказателния кодекс за опит за изнасилване с успешен край на г-ца Одилия Гугуткова. Към Иска е приложено Медицинското удостоверение от гинеколог за преглед на потърпевшата след инцидента, в което свидетелство са констатирани неоспорими доказателства за деянията на довереника Ви през тази злощастна нощ!

   Г-н Бръшнаров, оставям на Вас да изберете кой от двата документа да подпишете Вие и Вашият довереник.  Другият документ, уверявам Ви, ще бъде унищожен. Предлагам Ви, да не протакате, а да вземете решение още днес! Надявам се, че това ще бъде правилното решение! А в случай, че направите разумния избор, редно е да знаете, че венчавката и сватбеното тържество на бъдещото семейство Кокичкови са насрочени за идващата неделя!

Подпис: Одета Гугуткова

 

* * *

 

09.08.2008г.

Адвокатска кантора „Бръшнаров, Кокичков и С-ие”

До Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

 

Г-жо Гугуткова!

   С подтиснато чувство на омерзение Ви изпращам предложения от Вас Предбрачен Договор, подписан от довереника ми - г-н Личко Кокичков, както и от мен, в качеството ми на негов адвокат. Не мога да се въздържа обаче да  коментирам споменатата от Вас „Любов от пръв поглед”. Както е общоизвестно, обикновено тя идва на втората бутилка, но според някои от снощните свидетели, при г-н Кокичков тя е разцъфтяла едва след третата бутилка водка! На Ваше място бих си задал въпроса „Защо чак тогава”!... Не бих желал да коментирам инсинуациите, с които стигнахте до подписите под това абсолютно недоразумение с гръмко наименование „Предбрачен договор”, възползвайки се от алкохолната безпаметност на приятеля ми от тази нощ, както и от алкохолната неразличимост от страна на споменатите свидетели на дъщерите Ви - близначки. Не бих желал да коментирам и „невинността” на четиридесетгодишните Ви чада, за които в клуба „Ергенът адвокат” се носят легенди! Имам само една молба към Вас, г-жо Гугуткова! Нека, моля Ви, аз да бъда кум на младоженците. Вече три пъти съм кумувал на г-н Кокичков, а той вярва, че традициите трябва да се спазват. Приемете тази молба като последно желание на осъдения! Моля Ви!

Подпис: А. Бръшнаров

 

* * *

 

10.08.2008г.

 Адвокатска къща „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова”

До Адвокатска кантора „Бръшнаров, Кокичков и С-ие”

 

Уважаеми г-н Бръшнаров!

   Предложението Ви за кумуване не се приема! Подозирам, че Вашият довереник тайно се надява, че едно четвърто кумуване от Ваша страна ще бъде отново кутсузлийско и гаранция за също толкова краткотраен четвърти брак, колкото предишните му три. Това аз не мога да допусна, така че молбата Ви е отхвърлена на последна инстанция! Като формален повод за отказа ми можете да приемете и точка 6.1. от Предбрачния договор, който Вие и клиентът Ви подписахте, и която точка, напомням Ви, гласи: „Тъщата на младото семейство има право на вето върху предложения и решения на младоженеца, негови роднини и приятели, касаещи семейния живот на младото семейство”. Но ако все пак толкова много държите да останете роднина с бъдещия ми зет Кокичков, то ще Ви напомня, че имам още една неомъжена дъщеря и че по-добре е човек да бъде съдружник с баджанака си, отколкото с кумеца си. Помислете добре върху предложението ми, г-н Бръшнаров! Адвокатската ни фирма „Гугуткова, Гугуткова и Гугуткова” има немалка клиентела, а аз смятам в недалечно бъдеще да се пенсионирам. При положение, че Одилия и Офелия скоро ще се грижат за моите внучета, на Вас и на Кокичков може да се падне честта да поемете тази клиентела. Помислете за тази възможност, г-н Бръшнаров! Какво значи някакъв си Брачен договор, пред възможността да оглавите една адвокатска империя?...

Ще се видим на сватбата на младото семейство Кокичкови.

Подпис: Одета Гугуткова

 

* * *

 

 

© Пер Перикон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • За сериозното на шега. Забавлявах се искрено, но съм сигурен, че на поне половината прочели разказа им се е доплакало, разпознали частично или напълно случки от своя живот. Колкото до разказа - изпипан във всяко едно отношение. Обожавам епистоларната форма на повествование, и както се вижда Пер я владее изтънко. Поздравления (макар и малко закъснели)!
  • Направо си е епопея...
  • Сериозно и забавно едновременно. Струваше си четенето. Поздрав!
  • Голям кодош са тия нови закони. Поздравления за текста.
  • Едно уточнение, Миа - няма цялостна творба. Има отделни истории, героите на които влизат и излизат в и от тях, все едно сменят превозните средства на път за там, за където са поели. И неминуемо им се случва да се сблъскат с другите пътуващи! Или както беше казал един бивш премиер "Всички сме братовчеди, всички се познаваме"...
  • Е, тъщата е най-лесна. Сега ще я удуша със собствените си ръце, че се опитва да пречи на младото семейство!
  • Еее, Миа! Печелиш! Ти първа позна второстепенните герои! Но хронологично е невъзможно да се включи в предбрачния договор собственост, която ще бъде придобита едва по време ва сватбеното пътешествие. Просто реших да публикувам по-късно разказа, чието действие се развива по-рано във времето. Колкото до адвокат Гугуткова, от 2008-ма досега доста вода е изтекла и какво ли не би могло да се случи на една... хм... тъща! А особено, когато тя е чужда и измислена тъща!
    Благодаря на всички, които отделихте време да надникнете в перипетиите около подписването на един договор!
  • Браво! Страхотно се забавлявах!
  • Още непрочел, давам оценка 6! Че как иначе - името ПЕРПЕРИКОН е гаранция за нещо прекрасно.
    Ще си го оставя за утре сутринта - преди училище - за зареждане с добро настроение.
  • Страхотно!
Предложения
: ??:??