26.02.2007 г., 9:03 ч.

Пазете мъжете 

  Проза
1308 0 24
2 мин за четене

Пазете мъжете, тези нежни крехки създания!

 

 Най-добрата ми приятелка реве по цял ден – мъжът й й изневерявал. Петрова от втория етаж и тя реве. Нейният пък я зарязал с две малки дечица и хукнал по някаква руса. Викам й – изруси се и ти! А тя ми отговаря, подсмърчайки: „Ти въобще не ме разбираш...” Колежката и тя реве. Нейният мъж също си завъдил любовница. Вечно закъснявал, вечно миришел на дамски парфюм.

  Писна ми да им слушам оплакванията  и един ден ги събрах и трите на кафе. Като че ли се бяха наговорили, викнаха в един глас: „Ти си добре, твоят  поне не ходи, а само пие. Блазе ти!” Много ме заболя! Демек, техните са мъже, а моят не е. Ей много мразя така.

  Абе вие луди ли сте? – питам ги. Ходенето е до време, пиенето е до гроб! Вашите мъже ходят, ходят, ама накрая си дойдат вкъщи. Измият се, издокарат се, весели, имат желание за живот. А моят небръснат като Джордж Майкъл, омачкан като инспектор Коломбо и за нищо не става. А вие ми ревете! Аз ако съм на ваше място, ще пея. Щото ми иде да завия от тоя пропойник! Не ви търсели като жени – че моят и да иска, не може да ме намери, ама аз пак не плача. Вместо да се радвате, че поне навън не ви излагат, вие сте седнали да циврите. Много сте прости! Послушайте ме бе, жени, ще походят, ще походят и ще спрат. Бъдете търпеливи!  Всеки път, когато ги видите вкъщи, вместо да им вдигате скандали и да ги стряскате, казвайте им колко са велики. Мъжете са нежни създания, като малки деца са, крехки, уязвими. Насърчавайте ги, подкрепяйте ги в трудни моменти. Ние ги взимаме от ръцете на майките им в своите здрави женски ръце. Защо мислите, че на сватбата ни гушват и ни пренасят през прага на ръце. За да ни покажат за пръв и последен път как трябва да ги носим цял живот!

  И трите бяха единодушни, че съм права. И тогава Петрова пророни: „Знаеш ли, говори се, че твоят задирял Цецка алкохоличката?” „Ей, най-после! Ще ми разправят, че моят не бил мъж! Дано им потръгнат нещата с Цецето, та да си го прибере!” – изохках радостно. Ти луда ли си? – гракнаха в хор и трите. „Абе, само да го вземе, ще си заживея като царица!” Жива да си, Цеце, в тебе ми е надеждата!

  Ще ми разправят, че моят не бил мъж. Злобарки.

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Веси, благодаря ти за милите думи! Киренце, няма да забравя за питието, после аз ще те почерпя да знаеш!!!
  • Свалям шапка от възторг и възхищение- ето една силна жена-написано е прекрасно-много радост ми доставихте!
  • "Мъжете са нежни създания, като малки деца са, крехки, уязвими. Насърчавайте ги, подкрепяйте ги в трудни моменти. Ние ги взимаме от ръцете на майките им в своите здрави женски ръце. Защо мислите, че на сватбата ни гушват и ни пренасят през прага на ръце".

    Светла поздрав и другата среща освен,че съм плътно до теб , имаш едно питие от едно малко дете(мъж),което навърши 25 и съм много съгласен с това, което си написала. Браво Светле
  • Мери ние с тебе скоро ще почнем по десетобалната система май!
  • За този разказ не шестица, ами 7, Светле!
  • Хей,да сте ми живи и здрави!!!Носите ми настроение!!!Вече не мога без вас да живея!!!
  • Тръгнах да препрочитам още неща и се спрях тук, защото заглавието му е "много актуално"!
    "...Мъжете са нежни създания, като малки деца са, крехки, уязвими... Защо мислите, че на сватбата ни гушват и ни пренасят през прага на ръце. За да ни покажат за пръв и последен път как трябва да ги носим цял живот!.." На тези редове трябва да издигнем паметник!
  • Ей-страшна си нека ти завиждат!То и аз да ти разправям ама друг път!То аз не съм по клюките ама нали знаеш колко струва нашето родно разузнаване?Айде ще ти разправям!...
  • Хайде и дано и излезе късметя на Цецето!
    Страхотна си! Поздрав!
  • Много хубаво Светле. Усмихна ме.
    Знаеш ли, без да знам, че си пуснала този разказ,
    написах нещо подобно и аз.
    Дано ти хареса, на "примоция" съм.

    Благодаря още веднъж за усмивките които ми носиш.

    Поздрав и усмивка.
  • Поздрави, Светле!!! Твоите разкази носят настроение!!!
  • Интересно, както винаги, Светле-браво!
  • Колко си права - ходене до време, пиене - до гроб!
    Прекрасна си!
  • Светле не бях чела твоите разкази но с този ме гръмна направо в сърцето!
    Толкова истина и оригиналност има в теб!
    Поздравявам те от сърце!
  • Ами, докато гледате мач аз не бездействам Раздавам и усмивки и червени картони, ако се налага
  • Според мен авторката Светлана и Люси най-добре ни разбират! Вземете ги за пример!
  • харесвам много разказите ти, защото са кратки, съдържателни и носят настроение! както виждаш - консуматори за тях има, ти произвеждай
  • Особено с телците
  • Изобщо с нас трябва да се държите като с любимо домашно животно - да ни приберете от улицата, изкъпете, нахраните, погалите и да ни пуснете да се разхождаме на свобода!
    Тъй де!
  • Ееееееееееее, чудесна си
    Колко си права само!!!
  • Нека е усмихнат денят ви!!!Благодаря ви!
  • Развесели ме!
  • Хахах! Ей, ама така разказваааш! Поздравче!
Предложения
: ??:??