31.07.2019 г., 10:07 ч.

Покой в Рая 

  Проза » Фантастика и фентъзи
619 4 12
1 мин за четене

Най-после… Покой… След земното напрежение, след трудностите и несгодите, след труда и борбите, след несбъднатите мечти и трупащите се гадости, след… След всичко това – покой…

Раят е… Как да ви го опиша? Просто човешките сетива не стигат за това. Дори усещанията са слаби. Раят е Рай…

Спокойствие, тишина, никакви проблеми. Какво ти проблеми – дори желания няма. И защо са ти те – каквото просто ти хрумне, веднага се сбъдва. Получаваш го – понякога дори преди да се сетиш за него…

Слънцето грее – нито горещо, нито презрително-хладно. Въздухът е толкова прозрачен, че виждаш през него и него. Леки облачета тихо валсуват по небето. Понякога компания им правят птичките божии, що не знаят грижи и труд. Няма гадни насекоми, няма режещ вятър, няма изгаряща жега, няма… Каквото не ти трябва – няма го…

Обществото – ангели. И ти си такъв – мирен, спокоен, отпуснат. Без напрежението на ежедневието, без проблемите – битови или световни. Хлябът наш насущний е… Нали ви казах – не може да се опише всичко, сетива и език не стигат. Хляб! С вкуса на всичко, което си помислиш. Или ти хрумне. А и за него се сещаш понякога – ей така, между другото. Защото душата хляб не ще – иска друга храна. И я имаш – в Рая тъмни цветове няма, черното е блестящо бяло…

Мир, покой, тишина…

О! Какво е това? Бръмчене? Наистина – бръмкане. Комар? Отде се е взел? Тук? Явно Дяволът си прави шегички. Да, няма да е дълго. И ще бъде наказан за тази си глупост. А комарът…

Добре, че се появи… Стой! Стой! Ще те хвана… Ще те улуча… С дясната ръка… Ха така… Още веднъж… Мога! Мога да го смачкам…

Но – след малко… Да го погоня… Да си поиграя… Защото тая скука… Ох, тая скука… Писна ми от мир и покой…

 

 

Заповядайте още нещо -

https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Красе!
    Не гонят - за наказание. Мисли какво си пожелаваш...
    Отправям към "Чистилището" - мое, има го тук.
  • А сега де! Хем няма никакви проблеми в Рая, хем просто така от Рая не гонят Поздрави, Генек!
  • Благодаря, Фиил, Ангелче дяволско!
    Комарът е от вашите - дяволски...
  • Така си е то. Много щастие води до скука. Но това е само когато щастието е сведено до физически параметри. Ако е израз на най-висшето възможно психическо удовлетворение, то това е максималният елемент, гарантиран ни от лемата на Макс Цорн /мир на праха му/! Лошото на играта с комари е това, че някои комари имат свойството да заразяват при ухапване с редки форми на левкемия и от играчка да стане плачка...!

    Интересен текст, Георги. Моите поздравления!
  • Благодаря, Елке!
  • Ех тази неспокойна човешка душа! И Раят не му харесва съвсем! Цял живот се борим за спокойствие, после то не ни харесва! Поздрави! Много ми хареса!
  • Благодаря, Пепи, Мариана, ДПП!
    А колко пъти ни се е искало нищо да не пипаме. Ей така - покой...
  • Как беше: " Да бе мирно седяло, не би чудо видяло"... ами така си е, не можем да стоим ние тихо, кротко и без "работа"
  • Ама, че телепатия! От няколко седмици препрочитам "Пипи", "Карелсон"... Поне да беше вкусна, а то...Кръвта де...Я е пиян, та после се изнасяш "на кючеци", я се плашиш и от сянката си...
  • Игрите на скуката са забавни точно защото са скучни!
  • Благодаря, Над!
    Астрид Линдгрен е намерила "карта" на задгробния свят. Сети се за "Братята с лъвски сърца". Отиваш в друг свт, като умреш там - хайде в трети... И така - до безкрайност...
    А з комара си права. Поне научно. Само при комарите и хората женските пият кръв...
  • Знам си, аз, че не съм за Рая, знаам. И аз, като комара...И проблеми ще им създам, и ще ме изгонят. Защото вече не могат да ме убият, де...
Предложения
: ??:??