7.02.2023 г., 11:06 ч.

Полет над пропастта 

  Проза » Разкази, Хумористична
209 5 11
1 мин за четене

-     Скачай… Скачай… - носеха се крясъците на тълпата.

Той погледна пак към зейналата пропаст, сведе поглед към краката си – ще издържат ли? – обърна се към треньора.

-     Там долу нещо се белее… Какво ли е паднало?

-     А, - махна небрежно треньорът – костите на некадърните скачачи. Неподготвени, наперени, самоуверени…

-     Отде знаеш?

-     Нали ги тренирах… Ама не изпълниха правилно казаното им…

Скачачът трепна. Погледна пак надолу, после към треньора:

-     И ти какво им заръча?

Оня се усмихна небрежно.

-     Същото както и на теб. Засилваш се, отблъскваш се с цялата енергия и летиш напред… Силен дух, убеденост и си от другата страна…

Скачачът се замисли. Да, така го подготвяше. Но – онези долу… Също са подготвяни…

-     Тренер, а не можеше ли най-напред да потренираме на твърда почва? Да видя как става, да прелетя разстоянието с опора отдолу?

-     Хайде сега – махна с ръка треньорът – Ще скачаш пропаст на два пъти?! Бъди уверен – аз гарантирам, че ще прелетиш и отвъд ще кацнеш успешно…

Скачачът сви рамене. Ще рискува. Ако успее – слава и благополучие… Пък и отвъд е благодатната земя…

Засили се. Скочи…

Прелетя над зейналата пропаст. И кацна…

Меко, удобно приземяване…

Само дето…

Почвата под краката му лекичко танцуваше и той… Хлътваше!

Бавно, хищно, неотвратимо блатото го поглъщаше…

Кой да се сети, че зад пропастта може да има и други опасности…

П.П. Посветено на самонадеяните политикни, обясняващи как приемането на еврото е безопасно и приятно, все едно скок над пропастта…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??