23.11.2016 г., 18:21 ч.

Прегърни ме 

  Проза » Разкази
631 2 3
1 мин за четене

ПРЕГЪРНИ МЕ

 

   Камери, микрофони, репортери задават въпроси... Пожарникарят седи на тротоара, зад гърба му е още горящата сграда. Седем пъти се връщал, пренасял старците от дома през огъня, с риск за живота си. Гледа в земята, ръцете му леко треперят, стиска каската, косата разрошена, от нея се спускат тънки струйчици пот и оставят бразди по лицето.

  — Не съм герой. Изпълнявах дълга си. Герой е онази жена, която преди пет години спаси дъщеря ми. Така и не разбрахме коя е.

   Тогава вестниците описаха случая. Той е мислил, че дъщеря му е с майка си, а жена му, че тя е с баща си... Едно коте, незнайно как, се озовало на релсите. Детето скочило от перона, за да спаси животинчето. В този миг влакът пристигнал. Докато всички вцепенени стояли, пищели и гледали, една жена, като тигрица се хвърлила, успяла да изтласка детето, но влакът я блъснал. Била жива, окървавена и в шок. Синът и́ я взел на ръце и откарал с колата си. Потърсили я по-късно в местната болница. Там казали, че нищо не знаят.

   Вдига поглед и уверено казва:

   - Обадете ми се, госпожо! Искам да целуна ръцете Ви.

  

   На другия ден, след репортажите по всички канали, тя се обажда по телефона.

   - Ще бъда с черен шлифер. Косата ми - бяла, късо подстригана. Искам да ме прегърнат две силни ръце.

     

  Седи на пейката до фонтана. Черен шлифер, косата – бяла, късо подстригана.

   Застава пред нея, тя се изправя. Гледа го в очите, хапе устни, бликват сълзи... Не посяга да ги изтрие, само притваря клепачи и казва:

   — Прегърни ме! Аз не мога. Ампутираха ми ръцете.    

© Мильо Велчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Браво!
  • Много силно. Докосна ме и ме разтърси. Браво!
  • Вълнуващ разказ за силните, за добрите хора, готови да се жертват, за да спасят другите... Имаме нужда от такива разкази във вълчето ни време. Поздравления!
Предложения
: ??:??