15.08.2010 г., 22:27 ч.

Прекрасен ден за Края на Света 

  Проза » Разкази
941 0 1
1 мин за четене

ПРЕКРАСЕН ДЕН ЗА КРАЯ НА СВЕТА

 

 Беше ранен следобед и слънцето грееше в зенита си. Лъчите му се процеждаха между листата на кестените, засадени от двете страни на алеята. Птиците се обаждаха по-рядко, като че уморени от екстаза на сутрешния хор.  

 Поливачните машини разпръсваха прохладните си струи върху лъщящите гърбове на деца по плувки, които се гонеха около тях и си подвикваха весело. Сетер и немска овчарка се боричкаха за подхвърлена от някого топка.

 Млада майка остави детската количка върху асфалта, прегърна бебето и, изула сандалите си, тръгна неуверено по мократа трева.

 Момче и момиче на не повече от 15 се целуваха върху проснато на тревата старо одеало. Момчето плъзгаше ръка по голия корем на момичето, но не смееше да излезе от безопасната му територия. Момичето размърда ханш – може би за да го насърчи.

 Двойка старци седяха на обърната към тревата площ пейка и ядяха пуканки. Правеха го много бавно, като на забавен кадър. И двамата носеха старомодни тъмни очила, а в движенията им имаше синхрон. Еднокрак гълъб доподскача до пейката и ги погледна въпросително. Те не го забелязаха.

 Тригодишно момиченце с розова рокличка и смучеше близалка, загледано в играещите кучета. Когато опашката на сетера внезапно го докосна, то се разплака и се затича нанякъде.

 Момче се опитваше да напомпа гумата на колелото си, подпряно на бордюра, но вентилът като че ли изпускаше. Без да се ядосва, момчето опитваше отново и отново.

 Шестима ученици – две момичета и четири момчета – пиеха бира от голяма пластмасова бутилка, насядали по облегалките на обърнати една към друга пейки. Бутилката минаваше от ръка на ръка, но едното от момичетата винаги отказваше. На рамото му се четеше малка татуировка на английски: „Любовта ще спаси света!”.

 Един клошар седеше върху обърнато кошче за боклук, пушеше намерен на земята фас и поглеждаше ту часовника си, ту небето.

 

  Оставаха точно 37 секунди до Края на Света.

 

 

© Наследник на Куфара Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • „Любовта ще спаси света!”.

    Може би само...37 секунди до залеза?
    Интересен и многопланов портрет на един следобед.
Предложения
: ??:??