2.09.2023 г., 22:19 ч.

 Проекто роман Село Змейково Глава 32 

  Проза » Повести и романи, Фантастика и фентъзи
241 1 0
Произведение от няколко части « към първа част
17 мин за четене

Село Змейково

 

Глава 32

 

  Земите на Траксмаргите представляваше обширна територия без единен владетел. Самите Траксмарги представляваха воюващи по между си племена обитаващи Великата голяма пустия, a тя се простираше на половината Южен континент. Населението по земите бе рехаво и малобройно, въпреки голямата територия имаше стотици километри без да има жив човек. Меридияна бе повела белгарската групичка към планините Америко, които по нейни думи бяха на около 300 километра.

- На десетина километра има оазис, в който има селище. – свали си моряшката риза Меридияна и остана само по потник, а потта във вид на малки капчици покриваше кожата ѝ. – Там ще се подкрепим и ще си налеем вода.

Вече бяха вървели три часа на жегата и всички бяха уморени, но нямаше къде да се скрият, за това в продължаваха да вървят мъкнейки тежките си раници. Койчо избърса потта от челото си. Дългата му коса беше плувнала в пот. Той вървеше плътно зад Меридияна, а след него се влачеха Мартоломей и Йовко. Последни се кикотеха Янко и Митра. Те се държаха за ръце и влюбено си говореха за неща от детството си:

- А пък аз, като бях малък… - започна поредния си разказ Янко. – Се скарах с батко и избягах в гората. Излязох на Гергева ливада и насреща ми един голям елен с прекрасни големи рога. Той ме погледна с глуповатия си поглед и се скри в гората...

- Янко как може да кажеш, че елените имат глуповат поглед? – прекъсна го брат му. – Те са толкова величествени и благородни.

- И вкусни… - облиза се докато се включва в разговора Марто.

- Да вкусни са. -  подкрепи го Меридияна. - Но тук в пустинята няма елени. Ще ловим гущери и змии.

При тези думи Митра направи тъжна физиономия, Янко я целуна по бузата за подкрепа.

- Е, ще опитаме и местната кухня – засмя се Йовко  и повлече и другите да се смеят. Смехът им се носеше от лекия пустинен бриз в пустинята. Вятърът развяваше косите им…

***

Армията на холораните се бе оттеглила от заблатената поляна, но загубите не бяха малко. Като изключим загубената тежка обсадна техника, днес генерал Петър Джарел бе загубил и почти 2 000 души. Те потънаха и даже не можаха да намерят телата им, а стрелците, които бяха изпратени допълнително усложниха ситуацията. Добре че беше Влад, който отново защити с магия бедстващите холорани. Сега генерал Петър Джарел с наведена глава съобщаваше за щетите на императора, който бе седнал на един сгъваем стол в палатката, която служеше като генерален щаб във вече сформирания лагер на съседната нива. Преди да сформират лагера си на нея е било посято жито или друга житна култура, което местните вече отдавна са прибрали.

- Джарел, имаш късмет, че до сега нямаш провал при обсада, иначе до сега да съм ти отрязал главата. -каза строго императора и продължи: - Добре върви да съставиш план за нападение с полковниците. – генерала козирува и се обърна. Зад него имаше друга маса с няколко карти на местността, а около масата се бяха събрали всички полковници.

- Разбра ли кой вещер ще защитава Онгалград? – император Кърт Дерин се обърна към Влад Смилер, който мълчаливо бе застанал в страни. Той се приближи и каза:

- Михаил Велчев, който е личния магьосник на кана.

- И, как виждаш шансовете си? – Кърт се почеса по главата.

- Според Антига е посредствен, но трябва да внимавам, защото и аз не съм достатъчно опитен, още.

- Тя кога ще дойде? – императора веднага се поинтересува за Антига.

- Веднага след като се справи с ведмага и дружината, които искат да освободят змеевите затворници. – каза несигурно Влад.

- Да, добре … - императора не беше много щастлив от факта, че ще обсажда столицата на Белгар без най-добрата си вещица.

 

****

- Така, - поде кан Крум. Който се изправи от мястото си в заседателната зала на двореца. Присъстващите не бяха много. Дясно от него бе седнал генерала Славев, до него вещера Михаил Велчев, а срещу тях седяха външният министър Явор Дарев, кмета на Онгалград Виктория Гочева и главния лекар на канството Мария Колосавич. – те вече са тук. Няма да им отнеме много време докато се организират и да почнат да атакуват. Знам, че всички сте се подготвили добре и искам да ви благодаря за това. Днес няма да има доклади, няма да има наставления… - в този момент влезе един придворен прислужник с поднос. Върху него шест чаши и бутилка с много стар етикет, който някога е бил бял, но сега вече не си личи какво е било написано по него на времето. Кан Крум взе бутилката и я отвори. Напълни чашите със жълто-зеленикава течност и направи жест всеки на си вземе чаша.

- Тази ракия е първата, която съм правил на тази планета. -той си взе чашата и вдигна тост: - За населението на Белгар и нас!

Всички вдигнаха чашите и отпиха по глътка, глътка от която всички почувстваха уникалния крушов вкус на тази наистина стара ракия. Ракия на повече от 6500 години, ракия разкриваща старостта на един свят населен с човешки същества, пришелци дошли от много далеч, от един подобен друг по-стар и много по развит свят, но тези хора днес вече вкоренени в този свят, и вече станали част от него, донесли със себе си всичко лошо, всичко добро и една тайна, за която се убива…

***

  Стените бяха облепени със тапети от коприна. Страхотна изработка, с мотиви на есенни цветя. Осветлението беше затъмнено, а Краз вървеше бавно. Той познаваше тази стая, помещение, която сам беше обзавел и ремонтирал за спалня. Това беше спалнята им с Антига. Но защо е тук? Тази къща отдавна не съществува. В леглото лежеше някой. Той се спря. Какво прави тук? Как се озова толкова години назад, не години, а хилядолетия назад. Той се огледа, по него нямаше дрехи. Изведнъж почувства срам. Но той не може да чувства, значи не е чувство а внушение. В леглото го чакаше голото тяло на Антига. Тя палаво вдигна крак към главата му. Той я гледаше плахо и втренчено. Целуна крака ѝ, както правеше някога, и легна върху нея като си намести таза между краката ѝ. Краз погледна съвършеното и лице. По него нямаше и следа от изгорелия белег на днешната вещица. Целуна я и се остави на поривите и желанията си. Антига ни най-малко не се съпротивляваше. Кожата и ухаеше както тогава на мляко и мед. Той нежно я целуваше по шията, езика му се плъзна зад ухото ѝ, а тя пъшкаше нежно докато двамата се сливаха в едно. На прозореца огромната сова гледаше с възторг, като таен нощен воайор, с огромните си жълти очи любовната сцена между двамата. Очи които не само виждаха, но и провиждаха назад и на пред във времето. Това необикновено нощно създание имаше мисия за тях, която те още не осъзнаваха.

Когато се нарадваха на телата си, Антига се гушна в него и спокойно затвори очи. Никога с друг не се чувстваше така сигурна, така спокойна, така влюбена. Той погали червените ѝ коси после нежно каза:

- Имаш наистина копринена коса и най-нежната кожа, която съм докосвал в този и стария свят.

- Да, така е.  – отвърна отваряйки очи Антига.  - Но с това не ме е дарила природата. – тя въздъхна и се сгуши още повече в него. – Отнема много грижи.

- Сигурно е така, ти винаги си била суетна. Но и естествено красива. – той зави на пръста си част от косата ѝ, после я отпусна и продължи с нежното милване.

- Сега не съм, - каза сънено Антига, и продължи завалено:  - Ти ме изгори, и се превърнах в най-грозната, и най-проклетата вещица.

- Не си грозна Антига!- констатира Краз.  – Но че си проклета, съм съгласен. Опита се пак да ме убиеш?

- Но ти не умираш! – Антига продължаваше да говори отпуснато и сънено, като че нещо я успиваше. – А така е хубаво в прегръдката ти.  – тя целуна близката му гърда.

- Какво стана тогава на поляната, преди 6500 години? Защо така изведнъж се обърна срещу мен, че посегна на живота ми?

- Краз много е сложно! – тя леко се надигна, премести се върху него и още сънената ѝ физиономия гледаше към лицето на ведмага, който пак започна да гали косите ѝ, а тя продължи: - Технологиите, които Крум крие от света добре знаеш, че могат да спасяват животи?

- Освен това могат да подчиняват и да контролират, да могат и да спасяват живот... – Краз се усмихна. – Тогава ти не само ме предаде, но отне и живота ми. Вчера се опита да сториш същото?

- Ами ти не спираш да се бъркаш в делата ми? – Антига също се усмихна. После протегна ръка и с показалец докосна нослето му. Той леко помръдна с нос и мигна с очи.

- Знаеш ли… - поде Краз. – Не знам как точно се случва това, тези странни срещи, но са приятни. – в този момент видя огромната сова с огромните жълти очи на отворения прозорец. Тя съзерцаваше, тя слушаше разговора, тя отново бе тук!

- И винаги присъства тази сова? – Краз посочи совата на прозореца. Антига скочи от леглото като уплашен заек.

- Да, виждала съм я. – Антига взе завивката от леглото и покри голото си тяло, после се обърна към совата:

- Какво искаш, защо все ни събираш? – а совата подскочи първо на единия крак, а после и на другия. Те се озоваха в помещение с метални стени. Пред тях стояха празни командни кресла. Намираха се в командната зала на звездолета, с който бяха дошли на планета N12G456, или днес известна просто като Земя. Всъщност името, което и бе дадено беше Нова земя. Но днес малцина го помнят. Те се спогледаха, бяха облечени в дрехите от тогава. Отново бяха млади около двадесет годишни младежи още не започнали връзката си, но добре познаващи се. Совата кацна на пулта за управление и издаде специфичния за совите зов…

***

Оазиса вече се подаваше пред тях. Огромните палми се извисяваха от далеч. Меридияна водеше групичката белгарски младежи. Умората вече бе надделяла и те се влачеха, а от часове не бяха пили вода и гледката им се стори като мираж. Но не беше. Мартоломей посочи към палмите:

- Момчета и дами, това е оазиса, нали?

- Да, това е! - каза Меридияна задъхана и обезводнена.  – Напънете се още малко, в средата на селището има огромна чешма.

- О, да водичка... - прошепна едвам, едвам  Янко от края на колоната. Митра го дръпна за ръката не вярваше, че това е оазиса.     - Той е миличка, още малко остана!

Селището в оазиса беше мъничко. Представляваше тридесетина шатри и около десет каменни постройки. Постройките бяха, ниски и полегати. В селището местните ги посрещнаха със провокативни погледи, но те не им обърнаха внимание. Всички бързаха към  водата. А когато стигнаха се нахвърлиха на водата от огромната чешма със десетина чучура, която беше построена преди хиляди години в самия център на селището. Тя представляваше висок 3 метра мъж, от чиито пръсти на краката излизаха чучурчетата. Водата им се услади! Всички напълниха манерките и всякакви бутилки, които имаха в себе си. После обилно се намокриха.

След малко вече се намираха в единствената кръчма на оазиса. Разбира се тя беше препълнена, имаше много хора от всякакви националности и раси. Групичката бяха седнали на една крайна маса, и си похапваха от местната кухня както им беше препоръчала Меридияна, гущери пане цяла тава. Даже сладко си хрупкаха като ги прокарваха с халби бира. Бирата не им се нравеше много, но тук не сервираха вино. Даже и на Митра се бяха усладили гущерите. Макар да не си признаваше и харесаха.

- Трябва да пробваме като се приберем с нашите гущери. – Предложи Йовко дъвчейки поредния паниран гущер и отпи глътка бира.

- Мисля че тези са друг вид, нали Меридиана? – каза Митра, обръщайки се към капитанката.

- Предполагам, защото има и неядливи. Не знам какви са по вашия край. – отговори капитанката и изплю на пода някаква малка кост. След което отпи жадна глътка от бирата си. Когато остави чашата на масата видя двама чернокожи мъже да се взират в нея.

- Кво бе? – реагира моментално тя. – Какво искате?

- Да дойдеш с нас! – отговори единия на местен език. Другите не разбираха и думичка, но знаеха че става нещо. Мартоломей се изправи вдигайки брадвата. Но Койчо му даде знак да я свали и се изправи на свой ред, последван от брат си и Йовко. Последния се намръщи заплашително.

- И защо? – продължи на пита на родния си език Меридияна.

- Защото княз Хлорд има сметки за уреждане с теб. – отговори отново същия придошъл местен. При тези думи Меридияна скочи удари с все сила говорещия местен с халбата по главата. Той падна на земята в несвяст, а другия извади нож но Марто отново вдигна брадвата. Чернокожия прибра ножа вдигна приятеля си и си тръгнаха. 

- Какво беше това? – изстреля веднага Койчо. Меридияна го погледна и отговори:

- Ромът който капитан Морз - пиратът открадна, беше за княз Хлорд. И той ще си го търси. Добре е да ставаме!

Те набързо допиха бирите и доядоха гущерите и се запътиха към изхода на кръчмата. Навън обаче ги чакаха около десетина мъжаги предвождани от двамата, които бяха вътре преди малко. Ударения излезе с крачка напред. На главата си имаше огромна цицина от удара и каза този път на холорански, така че и спътниците на Меридияна да го разберат:

- Просто е, давате ни Меридияна и всички ще сме щастливи!

Койчо застана пред другите, погледна напред и после се приближи до водача на биячите. Застана точно пред него, ръста му беше с около двадесет сантиметра повече от този на предводителя. Погледна го от високо, а ония опъна глава и слушаше какво ще му кажат. Койчо поде спокойно:

- Казваш, че е просто? – лека усмивка се прокрадна по лицето на белгарина.

- Да! Иначе ние сме повече, а имаме и мечове. – отговори ударения бияч. Лек пустинен бриз развя русите коси на Койчо.

- Виж, виждам че сте повече. Но те умолявам, доста кръв мина през ръцете ми последните седмици, не искам и ти да ми тежиш на съвестта. – при тези думи чернокожия се разсмя и каза няколко думи на своя език на приятелчетата си. След което и те избухнаха в смях. Слънцето вече се канеше да залязва и с последни усилия напичаше, а лъчите му пареха кожите на белите и не свикнали с жаркото слънце белгарски пришелци. Пот се стече от главата на Койчо, който погледна Митра и леко и примигна с очи. Тя го разбра, но му даде знак да се отдръпне и да се върне при тях.  Траксмаргските биячи още се хилеха. Койчо се отдръпна и Митра ясно произнесе приспивното заклинание. Десетимата биячи окапаха като круши на земята, и сладичко заспаха. Койчо поклати щастливо глава и всички вкупом тръгнаха към пустинята за да продължат със своя поход към планината Америко. Там се надяваха да спасят своите съграждани, да спасят роднините си…

 

 

Следва...

 

 

 

» следваща част...

© Костадин Койчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??