13.10.2019 г., 20:13 ч.

Пръстенът 

  Проза » Разкази
1394 0 3
6 мин за четене

     Собственикът на бижутерния магазин – самата захарна любезност.

 

     И още как! Нали му поръчвам годежен пръстен, струващ колкото пет годишни заплати на член от Общинския съвет на нашето кметство.   

 

     Дълго и придирчиво разглеждам под лупа брилянти и сапфири, с които ще бъде инкрустиран пръстена. В многочислените търсения на съвършенство ми се наложи да се науча да разбирам и подбирам най-изящните и безупречни скъпоценни камъни.

 

     Ето го и него – перфектен, почти петнайсет каратов натурален кашмирски сапфир, с богато наситен метличеносин оттенък, нито твърде тъмен, нито прекалено мастилен”, който буквално хипнотизира с дълбочината на своето кадифено синьо. Леко светещ отвътре, той сякаш наистина е погълнал в себе си цялата тайственост и прелест на нощното небе на непостижимата по величие Азия. За съжаление в днешно време месторождението на най-съвършените образци на този магически и магнетичен тъмносин корунд е напълно изчерпано и нови вече почти не се добиват, затова се наричат още стари камъни, които единствено само многократно преминават от ръка на ръка, превърнали се в обект на истински лов от страна на колекционери. Ето защо имам огромното щастие и късмет да попадна на такъв изключително рядък сапфир от Кашмир, разбира се, придружен със сертификати за автентичност и произход от най-авторитетните световни гемологичи лаборатории (GIA, Хонконгския филиал на GGL, SSEF, Лондонското седалище на EGL и IGI)*. Великолепен екземпляр!.. Камък с отлична овална обработка, превъзходен кабошон с изумителен ефект на шестлъчева звезда, който ще бъде обграден с ореол от дванайсет дребни кръгли диамантчета, чисти като слъзи, искрящи и преливащи се в цветовете на дъгата на лъчите светлина от прозореца. Да, изборът е направен.

 

     Идва ред и на рамката. Тук подборът е по-прост. Аз определено знам какво ми трябва. Тънка, ажурна конструкция е напълнно подходяща за мъничка, почти детска ръка. Често през нощта сънувам тази ръка. Дори мога веднага да нарисувам точните извивки на всеки неин пръст.

     Металът? Разбира се, че злато, но бяло. Или пък... Не, не, по-скоро самородна платина, проба 950.

 

     Пръстенът ще бъде готов точно след седмица. Чудесно! Тъкмо навреме...

 

     В уречения ден аз отброявам в кеш на благоговейно изпотения бижутер петстотин шейсет и пет хиляди паунда. Дори и с отстъпката, която ми направи като за редовен и благонадежден клиент, това все пак е твърде задоволителна сума.

 

     Пръстенът лежи в дланта ми като символ на безкрайна любов и щастие.

 

     Освобождавам шофьора в двора на имението.

 

     Домашният лакей поема наметалото ми в коридора.

 

     Уморено се изкачвам по стълбите и влизам в кабинета. Отварям сейфа.

 

     Там, на най-горния му рафт, стоят шест мънички елегантни кожени футляра, подплатени с нежно тъмносиньо кадифе, които държа сега в ръцете си.

 

     Шест прекрасни годежни пръстени в кадифени гнезда смътно просветват в сумрака на стаята.

 

     В този ден, точно преди седем години, моят възлюбен надяна абсолютно същия пръстен на безименния пръст на по-малката ми сестра.

 

=========

© Tyto ALBA

 

     *  Най-големи и авторитетни световни гемологични лаборатории, в които се провеждат щателни и детайлни независими експертизи на скъпоценни камъни, бижута и ювелирни изделия, след което им се издават сертификати, удостоверяващи тяхната автентичност, произход и начин на обработка:
     GIA (Gemological Institute of America) – Гемологичен институт на Америка (основан през 1931 г. с главно седалище в гр. Кàрлсбад, щата Калифорния, САЩ); световен лидер в гемологичната диагностика на диаманти и други скъпоценни камъни.
     GGL (Gübelin Gem Lab) – Швейцасрки гемологичен изследователен център и лаборатория Гюбелин”, (основан през 1923 г. в гр. Люцерн, Швейцария), най-големи клонове – в Хонконг и Ню Йорк; днес сертификати с логото на “Gübelin” се признават и търсят от най-крупните световни аукционни къщи, кралските семейства, шейхове, бижутери, търговци на скъпоценности и колекционери;
     SSEF (Schweizerische Stiftung für Edelstein-Forschung) – Швейцарски гемологичен институт (основан през 1974 г. в гр. Бàзел, Швейцария); първоначално лабораторията е създадена за нуждите на Съюза на швейцарските ювелирни търговци, но днес тя оказваа услуги и на частни клиенти;
     EGL (European Gemological Laboratory) – Европейска гемологична лаборатория и IGI (International Gemological Institute) – Международен гемологичен институт (основани през 1974 – 75 г. в гр. Àнтверпен, в северната част на Белгия); явяваат се най-големите независими световни гемологични лаборатории, които имат представителства в още  17 големи градове на  Европа, САЩ, Канада, Индия, Китай, Израел, ОАЕ, Япония и Тайланд.
    

© Албена Тотина Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Разказ с неочакван край »

14 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??