21.09.2023 г., 0:19 ч.  

Раздялата 

  Проза
186 8 5
1 мин за четене

Всеки, който е преживявал раздяла знае добре, че това е съкрушителен удар, който получава сякаш от невидим противник. Нещо като нокаутиращ ъперкът.

 

"Раздялата е малка смърт -

една бръчка в челото на дните,

един пресъхнал слънчев лъч..."

 

Виктор Юго в един от най-знаменитите си романи авторитетно се произнася:

 

"Всяка голяма любов завършва трагично - или с раздяла, или с брак!"

 

Разбира се Юго включва тук и смъртта като една екстремна форма на раздяла.

 

Древнокитайският мислител - Лао Дзъ, ни учи, че ако искаме да унищожим нещо, то трябва първо да го докараме до процъфтяване.

Излиза, че една процъфтяваща любов е всъщност предизвестие за раздяла. Изглежда, че ние предпочитаме да разглеждаме раздялата като финален гонг, докато всъщност тя е един монотонен процес, предшестващ този гонг. Това е един дълъг отрязък от време, в който сме оставили инерцията да властва над нас, измествайки реалните чувства. Самата инерция е нещо като илюзорно съществуване - съществуване, по време на което всъщност ни е нямало, а сме били само сенки на театралната сцена на живота. Ние дотолкова привикваме към тази инерция, че когато тя неизбежно секне, оставаме безкрайно изумени и наранени, че през главния вход на свиждане ни идва Раздялата.

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • както е казал поета - "Едвам узрей плодът, и гледаш – пада..."
    като мога да добавя моето продължение:
    "Треперя, всичко е прекрасно.
    Изгрява и залязва любовта.
    А следващо листо безгласно
    напомня ми за вечността..."
  • Жалко ,че аз се разделих с някои коментари,няма нищо, да сте живи и здрави,лека вечер и благодаря ви много!
  • Любимо, много ми хареса !
  • И на мен ми беше много интересно, Младене!
    Прочетох с удоволствие!
  • Много полезно четиво!
    Бих искал да добавя нещо което забелязах в живота си,при множество срещи и раздели.
    Всяка среща носи раздяла.Между тях живеят мигове на щастие, любов и разочароващо движение, натам където е развръзката на раздялата.
    И за отбелязване:в основата на живота стои промяната,докато статуквото убива инерцията на надеждата.
    Поздравления за написаното от теб, Младен!
    Добър повод за споделяне опита на другите!🙂
Предложения
: ??:??