20.04.2022 г., 11:31 ч.

Размисли в утрото на Велика сряда 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
645 3 9
3 мин за четене

 

  • Достойнството е етикетът с цената на човешката душа. За радост или за беда, той не е залепен за челото ни. За колкото ние самите се оценяваме, толкова уважение, обич и признателност от другите получаваме.
  • Най-ценните съкровища се съхраняват в сейфове, чийто код е известен само на собствениците им. Така е и с човешките души. Най-стойностните трудно се отключват. Или … се разбиват.
  • Достойнството е вътрешната опора на  личността, усещането за собствената ни значимост и ценност. Външните фактори само могат да я потвърдят или отрекат, но не и да я изградят или разрушат.
  • Ако правиш своите избори на базата на принципа „Какво ще кажат хората“, твърде е възможно да не дочуеш оня тихичък  глас в душата си и дълго да вървиш по чужда пътека в грешната посока.  
  • Няма как да изживее нирвана душа, която е потискана и унизявана. Мазохизмът не е наказание свише, а неосъзнато безволие.
  • Самотата не е оправдание да търпим присъствието на човек, който атакува самоуважението ни.
  • Не можем да постигнем блаженство, ако съвестта ни не е чиста.
  • Човекът, който изживява блаженство в тишината на своята самота, е познал Бога.
  • Не можем да се докоснем до същността на Бог, ако пътувайки към Него похарчим съкровищата на душата си, за да заситим само нуждите на тялото.
  • Любовта е послание от непознати, висши светове, което дочуваме със сърце или с интуиция. Любовта има неземна същност, изживявме я, без да съумеем да я опознаем, защото тя всеки всеки миг е различна. Любовта в душата човешка е материализирано състояние на Духа, иманентно съществуващ в състояние на вечно движение и промяна. 
  • Подбирайки хората за съвместен живот, ние избираме бъдещите проекции на своята личност.   
  • С когото разговаряме в тихия диалог в собственото си съзнание, той ще почука на вратата на душата ни утре.
  • Алчността и омразата са смъртоносна зараза за душата. Не бива да забравяме, че обикновено се заразяваме от хора, с които контактуваме най-активно.
  • Падението на човешката душа е в доброволното съучастие в сцени на пошлост и позор, сътворени от развихрило се болно Его, разгръщащо себе си в прояви на алчност, завист, ненавист, лъжи, лицемерие, фалш, клетви, интриги, манипулации. Сиреч, иде реч за отношения, в които има някаква форма на насилие: емоционално, психологическо, икономическо, вербално и/или физическо. Величието на осъзнатата душа е в отказа да приеме роля за участие в такива житейски фарсове, както и в твърдото ѝ решение да не е сред публиката на  подобни постановки.
  • Разликата между неосъзнатата и осъзнатата душа е в наличието или липсата на вяра в Изобилието. Неосъзнатата душа мисли така: „Нямам достатъчно, не ми стига това, което имам, трябва да се погрижа за другите, а това ме ощетява, ще се окажа в обрано лозе. А осъзната душа си казва: „Вселената пращи от изобилие, има достатъчно за всички. Колкото повече  раздавам, толкова повече блага потичат към мене. Всичко обаче започва от сърцето, от душата. Душите на някои хора са извор, а на други пресъхнал кладенец. Ако сте жадни, няма защо да кибичите край пресъхнал кладенец. Я бръкнете в раницата! Да не би някой да е сложил там термос, пълен с освежаваща течност?   
  • Какво е щастие ли? Да си на правилно място с правилните хора в точното време и да вършиш онова, което кара сърцето ти да пее.
  • Разбираме, че вървим по правилния път, когато в душата ни е тихо и спокойно, чувстваме се изпълнени с енергия и ентусиазъм. Душата знае,  че това е състояние на сбъдваща се нейна мечта.

 Самадхи  

 

© Гюлсер Мазлум Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Интересно!
  • Благодаря, Миночка! Животът е низ от житейски уроци и от всеки един от тях трябва да извлечем поука. Иначе уроците се повтарят.
  • Всичко е толкова вярно, че неможе да не се замисли човек, благодарна съм че прочетох!
  • Щураче, още веднъж ме убеждаваш, че без щурост няма мъдрост. Ина, имаш много свежо чувство за хумор. Новото ни време чрез процеса на глобализация разшири личната свобода на съвременния човек. Можем да избираме местоживеенето си и по този начин сменяме и обкръжението си. Въпрос на предпочитание и дочут зов на душата. Много млади хора се завръщат от Запад и заживяват по селата, близо до природата. Просто е нужен продуктивен диалог с душата. Мечтаната реалност изисква промяна на статуквото. Тони, Петър, Коста благодаря за харесването на утринните ми размисли във Велика сряда! Бъдете здрави и Светли празници!
  • Напълно съгласен с щураче.Поздрав.
  • "Да си на правилно място с правилните хора в точното време и да вършиш онова, което кара сърцето ти да пее."- ако е наистина на това му казват щастие, значи никак не е лесно да си щастлив. Или пък е най-простото нещо Споделям, разбира се.
  • Поздравления Гюлсер,.. харесаха ми размислите
  • Прекрасни разсъждения, Гюлсер. Адмирации от мен!
  • Ето това трябва да прочете и осмисли всеки! Няма нито една мисъл, даже думичка няма, която да не споделям или да оспоря. Сякаш аз съм го писала! Радост, изпитвам радост от споделеното. Благодаря ти
Предложения
: ??:??