9.10.2018 г., 8:08 ч.

 С храна си живял - 7. 

  Проза » Фантастика и фентъзи
533 2 7
Произведение от няколко части « към първа част
3 мин за четене

7.

Сред многото торби, кутии, дори сандъци, в колибата имаше и тенекиена кутийка с патрони. Йоан внимателно ги преброи – ще има за две зареждания на пистолета. И даже останаха, за да добави в пълнителя след стрелбата на мъртвия пазач.

Пренесоха внимателно всичко – помогнаха си със старата кола без впрегатни животни, която намериха в богатото село. Месо имаше за няколко плътни наяждания – не само одраната овца, ами и няколко от кучетата, неусетили овреме какво става.

Обаче, не намери жената там, където я остави. Нито новаците. По следата откри трупа й – разголен, нахапан, разтерзан...

Нямаше смисъл да се ядосва – каквото било, било. Друга ще намери. Макар скоро да не планираше експедиция – имаха достатъчно храна. А да се запасяват... Защо? Никой не знае не утрешният ден как ще мине, ами и този как ще завърши. И дали ще завърши...

Дори за двамата бегълци не помисли лошо. Като ги намери – толкова неща ще им измисли, че ще съжалят, задето не са загинали в оная битка...

Драко се върна леко задъхан. Беше убил пазача от другата страна на селото, сблъскал се беше с бягаща жена, изнасилил я, убил и нея, а накрая беше намерил някаква птица в клетка в колибата, пред която Йоан уби стареца. Шарена такава... И явно жилава, както се виждаше по оскубаното й тяло...

Върнаха се пак по същия път – заобикаляйки рида, прегазвайки през тихия брод на иначе шумната и бърза река, оглеждайки се, ослушвайки се. Йоан дори изпрати трима напред и остави трима да пазят тила им. Така – с натоварената каруца, която теглеха и бутаха с усилие, бяха почти безпомощни. А, за да не станеш плячка, трябва винаги да си нащрек. И с извадени нокти – да ги показваш след началото на сблъсъка беше късно.

После, в подземната зала, струпаха всичко върху металния трон на Йоан. И нему, и на останалите беше ясно, че дори в този хлад месото трябва да се изяде до три дни. То и после ставаше, разбира се – в тоя глад всичко се ядеше, а месото и заедно с червеите, но... Сега имаха доста, нямаше смисъл да пестят...

И, все пак, Йоан предпочете месото да е при него. Да се знае кой е вожда, кой държи ръката с палицата...

Метна някакъв голям парцал – я бивше одеало, я наметка – върху труповете на убитите животни и се изтегна отгоре им.

Пак по тая причина не разреши никой да яде сега. До вечерта оставаше малко – нека живеят с мисълта, че той и само той определя кога какво се прави...

В новия свят демократи отдавна нямаше. Бяха там – при хуманистите, при жалостивите, при моралните хора...

» следваща част...

© Георги Коновски Всички права запазени

Покана - https://genekinfoblog.wordpress.com/

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Динамика означава динамика на действията и динамика на мисълта
  • Благодаря, щураче!
    Но мисля, че има нужда и от описания и размисли; Предизвикват нови размисли - лични. И създават по-пълна картина. Не всеки има режисьорско съзнание...
  • Прочетох дотук и ми беше интересно. Харесвам да има динамика, а не дълги скучни описания на някакви неинтересуващи ме неща ограничаващи въображението ми в рамките на автора. Затова произведението ми допада. Дано и нататък да е така
  • Благодаря, Стойчо!
    Отдавна хората са забелязали, че цивилизацията е просто глеч върху варварството. Поостържеш - и излиза дивакът...
  • Варварски нрави...
  • Благодаря, Мариана, Надя!
    Дано тръпките идат само от четене, не от реалнодтта...
  • Финалът...Тръпки ме побиха!
Предложения
: ??:??