19.10.2019 г., 7:55 ч.

Щастливи хора 

  Проза » Разкази
1492 8 33
2 мин за четене

Щастливи хора са съседите отсреща. Младо семейство - той, Ванката, е на 33 години, а тя е с 4 по-малка от него. Цвета - и на име е улучила, и на всичко...

 А децата им... Слънчица... Близначета са и са едни такива, като две малки сладки зайчета, със сини очи и немирни муцунки.

 Абе щастливо семейство са и аз съм късметлиика, че те ме имат за приятелка. През ден съм у тях, но гледам да не прекалявам, а понякога и по-често. Нали вече съм пенсионерка, та често гледам малките, че те нали са млади, живей им се. Я кино, я ресторант... Ех, щастие, щастие...

 Ето и вчера, Цвети ми звъни на вратата ( винаги така прави, комшии сме и за нея е престъпление да ми звънне по телефона. Рядко културна жена, нищо, че е руса...) Щяло да ходят на театър. Дъра-бъра, разбрахме се веднага, пък и кой бяга от 20 лв за 2-3 часа? Тежки години особено за нас, старите хора, дето и за живи не ни броят... Ама то туй си е отделна тема.

 За съседите ми е думата сега. Щастие, радост, усмивки... Сякаш от друг свят са бре, всички им се чудят. Той, бизнесмен, но не от тези с анцузите, нито пък от другите, с костюмите, които сякаш са се сраснали с душите им... То, фирмата му, не е голяма, но всички много я хвалят. С некви консултации се занимава, но какви, що... все не мога да разбера...

 А тя, милата, е учителка в начално училище. Ех, ако едно време ни беха такива даскалиците... Ама нейсе - те тогава само биеха и възпитаваха по метода на твърдата ръка... Като се замисля обаче, май бяха прави, но пък от друга страна... Не, не мога да преценя кое е по-доброто... Боя, или усмивката, но като гледам резултатите, то...

 Ама да не се отплесна пак. Много кротко и щастливо семейство са те и това е. И всичко им е тип-топ. Телевизора им е колкото масата в кухнята ми, навсякъде що лампи, що чудо е, па и едни фигури по таваните... Чудесии...

 Аз други такива хора не познавам и май няма и да срещна! Златни, златни, и на всеки услуга правят. Ето, въпреки, че и без пари ще гледам двете ангелчета, всеки път поне едно 20 лв ми дават, а то като сметна... къмто 200 - 250 на месец им стъпва... Не, че не са ми добре дошли, все едно 2 пенсии вземам, ама има и такива дето за едно кисело мляко се стискат, а те и ми платят, и ме нахранят. Чудни, чудни хора...

 Аз знам, че обичат всички около тях да са щастливи. Това е прекрасно, защото аз съм една тъжна стара жена и виждам, че искат и мен да ощастливят...

 И знаете ли - някой ден ще успеят! Дълги години съм живяла на този свят и зная отлично едно - Нещастието никого не е подминало, та и при тях ще дойде все някога... А аз просто чакам с вярата, че когато това стане, най-накрая ще имам повод за усмивка и лично щастие...

 

10.11.2014.

 

Георги Каменов 

© Георги Каменов Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Разказ с неочакван край »

3 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря и тук, Тео.
  • Благодаря, Надежда!
    И добре, че ми напомни, време е да прегледам отново творбите, за да преценя за последно, къде да дам своя глас.
  • Дадох последният си глас за творбата ти, Гош. Замисляща и горчива, на фона на цялото това щастие...Успех!
  • Това е черта, която въобще не ни краси, Довереница. Благодаря ти.
  • Това май е почти национална особеност. Да се радваме на нещастието на известните и на познатите по територия... Успех!
  • Благодаря за положителната оценка, Димитър.
  • Не бях мислил на тази тема, но разказът ме замисли. Браво!
  • Никога не е късно, докато не стане наистина прекалено късно, Мария.
    Благодаря от сърце за комплимента и подкрепата!
  • Късно видях разказа ти, но не толкова късно, че да пропусна възможността да дам глас за теб! Бива си те и като разказвач, Гош! Успех ти желая!
  • Благодаря, Розали, а иначе, то това е и идеята на предизвикателството.
    Но и този път съм късметлия с него, този тип творби са ми страст...
  • Марко, Иржи, благодаря за високите оценки на тази ми творба.
  • Това,че се материализира всичко в новия ни живот-не е толкова страшно,но ,че се промени мисленето...бе,не бяха такива българите!Иска ми се да мисля,че не е масово това явление!И с право разказът ти,Георги е с неочакван край!
  • Много добра идея, но за съжаление много актуална и истинска.
    Заобиколени сме с такива, уж добри хора.
    Поздрави за точното напипване на проблема
    и перфектното му пресъздаване с неочакван край .
  • Благодаря за оценката, Станислав.
  • Чудесен разказ. Хареса ми.
  • Благодаря за високата оценка и покрепата, Василе.
  • Краят наистина е неочакван! Много е тъжен и, за съжаление, често срещан! Браво! Гласувах с удоволствие!
  • Благодаря за оценката, Катя.
    А иначе обичам да експериментирам с различни гледни точки и позиции.
  • Много хубав разказ и за съжаление реалистичен. Има такива лицемерни и завистливи хора и е хубаво да бъдат показвани истинските им лица. Беше ми интересно, защото си го написал от женска гледна точка.
  • Благодаря ти, Жени.
  • Харесах, разпознах и героите дори и гласувах
  • Благодаря и на теб, Ангелче.
  • Ничка, прекрасен анализ!
    За съжаление, има ги, и не са малко, Мариана...
    Много вярни (и в същото време тъжни) са думите ти, Стойчо.
    Благодаря, приятели!
  • Щастието не се гради върху нещастието на другите!
    Типичен български манталитет,наследство от миналото...
    Поучителна история!
    Поздравления,Георги!
  • Много интересен разказ Гош!
    На пръв поглед се вижда една абулия (безволие), в старата баба, която сякаш се е примирила със съдбата си, но и една форма на Анти и негативното влияние на хората около и в самите нас!
    Радването от това, някой да е нещастен с облик на бреме, ни класицира към Алтер Егото!
    А това води до завист, злоба и прочие, което замаскира човек в различни форми на удоволствие, спрямо чуждото нещастие и болка!
    То може да бъде, защото бабата може да е била жертва на обстоятелства и време, физически дискомфорт-като болести и т,н!
    Жертва на външните фактори и насаждане, че е егоизмът е добродетел, се формира и трансформира в злобен човек!
    Много хора стават жертви, на точно такива хора, които са станали лоши, защото не са възпитани, средата им е била така, става ли са свидетели на таково държание, отношение и за тях е нормално, това което е извън, рамките на нормалното, извън рамките на хуманното!
  • И аз съжалявам подобен тип хора, Дон Бъч.
    Благодаря за подкрепата.
  • ... и една много, много тъжна бабка. Съжалявам я. А на теб ти желая успех!
  • Благодаря, Костадине, и на теб за подкрепата.
  • (Не е важно на мен да ми е добре,важно е на комшията да му е зле.)Поздрав за неочаквания край Георги и успех.
  • Пепи, Елка, Кети, благодаря от 💖💖💖!
  • Жалко и тъжно! Наистина неочакван край! Успех!
  • Повод за щастие е нещастието на съседите! Хубав разказ! Пожелавам успех!
  • "А аз просто чакам с вярата, че когато това стане, най-накрая ще имам повод за усмивка и лично щастие..."
    😅! - "Аз нали ти казах!"

    Успех!
Предложения
: ??:??