29.10.2008 г., 10:09 ч.

Щура работа 

  Проза » Други
1798 0 28
2 мин за четене
 

    Щура работа

 

   Щура работа - да си редактор в интернет сайт за литературно творчество.

   Всяка прилика с действителни лица не е случайна.

 

  Забележка: Цитатите са автентични - от личната ми поща. Затова са с пунктуационни и правописни грешки.

 

  Когато се заемеш с тази дейност, нямаш представа с какво се захващаш. Увличаш се понякога от стойностни четивá и запомнящи се стихове. А когато се заплетеш в оправянето на правописни грешки, направо изгубваш смисъла (ако изобщо го има). Оправяш, оправяш и изведнъж се сепваш - произведението редактирано отново с грешки. Проблясва идея - ще пишеш на всеки какво коригираш - да обърне внимание и да не хуква да си го оправя както си знае. Поредно неудобство, ама нали уж работата да върви. Това, че посочваш грешките на някого, съвсем не означава, че го поучаваш. (Пази, Боже!) Просто всеки си има мозък, който използва по предназначение (да си направи съответните изводи и да запомни къде е допуснал грешка, за да не я повтаря) или не по предназначение... т.е. започва да се обижда и да залива редакторската поща с писма. Цитат:

 

  "извинявай но ако обичаш не ми казвай къде греша.може и да ми е хубаво да пиша с правописни грешки!ама и ти не си по хубава.45 год жена ми седнала да се занимава с ритика и да разбива надеждите на младите.на мен не ми дреме какво мислиш, но ще има някое малко дете,което иска да се изяви и вие г-жо Грамотност ще му разбиеш мечтите."

 

   Какво можеш да отговориш на такова писмо...

 

  Когато не си забелязал/а грешка, също си носиш своите последици и бдителни читатели не пропускат да те клъвнат, че дори и да злорадстват от откритието си. Виж, когато добронамерено ти заострят вниманието върху спорен момент, разбира се, че се получава онзи взаимен и градивен диалог, след който можеш да кажеш само: "Благодаря!" Радвам се, че се запознах и общувам с такива хора.

  А когато одобриш и пуснеш определен текст, а след това го виждаш редактиран и нов - ама наистина НОВ, който въобще не си чел/а, каква трябва да бъде реакцията ти?! Но да е толерантна, щото току-виж си обидил/а някого.

 А пък след такова писмо:

 

  "АЛООО , Павлинке Петрова от ................Защо леко не  го духаш Ти и твоя форум...Когато Вие и някой от вашия шибан форум напиешете нещо по добро тогава ще ми говориш...ТИ.....Засега само ми направе една ч ...яа без ръце..."

   ... направо секва мисълта...

 

  А авторите на тези писма се смятат за интелигентни, възпитани и призвани да творят поезия...

  Не е ли по-добре да се уважаваме взаимно? Когато пишем и когато четем.

 

 

 

ПП Ако потребителите, чиито писма са цитирани, имат претенции, готова съм да разкрия самоличността им.

 

 

 

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "коментара бих го писала пак, но ме мързи"
    Е, след това всичко ни е ясно!!!

    и още...
    "триенето не решава нищо"

    И тук е ясно защо!!!
    Хм, слабо "словоблудство"!
  • Аз от своя страна искам да Ви благодаря за нанесените корекции. Потресен съм от някои от цитатите, искам да попитам една госпожа оставила коментар малко по-горе, че това е някой бъдещ учител или нещо подобно, безспорно е така, но съдейки по употребените изрази... Не знам за бъдещ учител, но в момента е нечие 15-16 годишно дете, не е ли това по-трагичното???
  • Павли и мен си ми поправяла и ти благодаря още веднъж!
    И аз съм с теб!
    С обич!
  • Просто... онемях!
    Не е истина, не! И ума ми не побира, това което прочетох...
    Представям си как се чувстват редакторите, четейки подобни писма адресирани до тях...
  • Г-жо Петрова,
    Получих вашето писмо и много Ви благодаря за забележката, която е полезна за мен.
    От скоро пиша и не съм нито професионалист, нито фиолог /не съм сигурен, че и тази дума я изписах правилно/, но когато ходех на училище, аз бях буйно дете и сигурно съм пропуснал тези часове. Сега времената са други. Вече съм добър инвалид и се старая да съм прилежен, но изпуснатите часове си личат.
    А Вие не обръщайте внимание на грубите писания по Ваш адрес.
    Още веднъж БЛАГОДАРЯ!
  • мога...само да благодаря на всички редактори в сайта...с обич и с уважение...
  • Иванова, защо си убедена, че това не се е случило в ТОЗИ Сайт?
    За всеки случай проверих дали наистина съм получил такъв коментар (защото понякога си спомням неща, които не са се случили) и го намерих: Събота, 2008, Май 10 10:05:57: "Не пускаме такива простотии."

    Иначе не искам да ме разбирате погрешно, аз също много уважавам редакторите за това което правят. И съм им много благодарен. Всъщност исках да се пошегувам (явно не много успешно). Едва ли приказка, написан за 12 минути, в която се разказва за двуглава принцеса и говореща жаба, ще бъде призната за най-великото произведение на 21 век.
  • Хайде сега, и вие, редакторите, не сте света вода за мирисане. На никой автор, макар и посредствен, не му е приятно да наричат произведението му "простотия". Щом съм отделил минута-две, за да го измисля и още десет, за да го напиша, значи си го ценя и съм вложил нещо от себе си. И какъв е отговорът: "Не публикуваме такива простотии!"
  • Благодаря ти!
  • Не мога да не изкажа огромната си признателност към всички редактори на сайта! Трудно е да поправяш невежеството и неграмостността! Ама вярно сте много търпеливи! А ние бива да се стараем повечко
  • Защо ли написаното изобщо не ми прилича на художествена измислица, каквито са повечето произведения тук?...
    Неприятно. Гнусно и вулгарно... Тези "автори" още ли са в сайта?! И защо наистина не чуем имената им?
  • Рисковете на професията...Разбирам ви, подкрепям ви и ви благодаря! (дано нямам правописни грешки,че отдавна бях в училище)
  • ха! бих могла да допълня с цитати пазя аз, всичко пазя. ако не друго, поне нервната система ми се бетонира

    "По-нищожна сте от пепелта на снощната последна цигара на Алеко Константинов, проста жено!!!"

    "Вие сте срам за сайта и явно обслужвате турски интереси.Как не Ви е неудобно да пишете, че "Диарбекир" не трябва да се публикува. Публикувате какви ли не глупости и простотии и би трябвало да Вие неудобно, че се четат от цял свят.Аз съм потресена от Вашето поведение.Колко Ви плащат, за да не напомняте за страшните и зловещи факти от историята на България.Каква историческа подлост!"

    това са най-меките
  • Според моето не-експертно мнение това си е пластелинен прочит на вечната тема за раздвоението на личността а-ла Джекил/Хайд. Върколащина без кръв - ."звярът в теб да се покаже на повърхността".
    Смятам, че е твърде срещано "явление"....било в произведения, било в реплики.Дори се толерира, като вероятен стил на образност и поведение Дори и доста хора! го харесват.Но е друга темата.

    ШАПКИ ДОЛУ г-да Творци! Бумерангът винаги се завръща!
    _____________________________________________________________
    Моите почитания ПАВЛИНА ПЕТРОВА!
    Наистина е /много/ трудно да си Човек!
  • Сетих се за една мисъл /не знам на кого е/ "Невежият има едно голямо преимущество пред умния- той винаги е доволен от себе си"
    Как няма да има такива писма, когато най-популярните предавания и вестници представят такива модели на поведение с оправданието :"Ние не възпитаваме, а само отразяваме". Имат претенции за "Четвъртата власт", а не искат да поемат отговорност. Не са единствената причина, за съжаление...
  • Павли, Павли, много семпло, мила... Аз няма да споменавам за какви писма става въпрос. Направо нямам думи...

    Но, ние сме търпеливи - нали?
    Представям си, Мая какво би могла да извади от пощата си!
  • Прочетох го няколко пъти. Не съм изумена, тъжна съм. И моята мисъл секна.
  • И това от хора, които претендират, че творят... ъъъъъъъ... поезия?!
    Е, извинявам се много, но каква толерантност заслужават такива "творци", по дяволите?! Ако е възможно, нека някой ми го обясни, пък аз ще си напрегна целия интелектуален потенциал да го разбера, макар да съм почти сигурна, че няма да успея...

    С уважение и благодарност, Павли!
  • Вие, редакторите в "Откровения", наистина сте много търпеливи хора и заслужавате уважение и благодарност! "Щура работа" е да коригираш подобна "езикова компетентност" и да си толерантен към такава наглост.
  • Още си спомням разговора ни на срещата в Казанлък! Всякакви ги има... На тези хора им липсва етика и елементарно възпитание! Благодаря на всички редактори за труда и търпението!
  • Простете, но тук става дума за простотия. Наистина тя си е навсякъде из форумите, но тук трябва след такива "изяви" модераторите да гласуват изключване.


    ПП.Впрочем "скритата" информация в написаното от Павли е:

    "Ние има да се справяме с тежки и елементарни проблеми и не ни остават сили за по-фини валенции."
  • Досрамя ме!
    Заради нас самите!
    От теб.

    Взаимното уважение се оказва недостижимо на място, което УЖ е събрало хора, които имат претенции да са Възвишени. Друг път!

  • Браво за прямотата!
    И ти благодаря за всичко!
  • Прочетох го, не съм очаквала такава наглост. Поздрави!
  • Ех, Павли, добре, че си написала това, та някои от нас да се стреснат (ако могат, разбира се!)! Ама ти наистина си "Щура работа"! Твоето дело, колкото и благородно да е, понякога ти идва вповече! Защото: хора - всякакви... С елементарно ниска култура на поведение, на грамотност, но с огромни претенции. Когато му покажеш, че така не трябва, че има правописни грешки, те са готови да те нападнат с нецензурни обиди, защото едва ли не си ги накърнила, потъпкала мечтите им, таланта им... Нали поезията, освен начина на красиво изразяване, е и критерий за едно ниво на образованост. Как да запазим чистотата на езика ни - с неправилна реч и правопис ли? Подкрепям те напълно за един толерантен и градивен диалог, който трябва да цари при спорните моменти. Благодаря ти, че те има! С теб съм!
  • Павли, аз пък ти благодаря за клъцнатия (пълен) член Всичко виждаш ти
  • Лелеее...Има толкова нагли хора, които се вземат за голямата работа, че направо ми прилошава в какъв свят живеем...
    "но ще има някое малко дете,което иска да се изяви и вие г-жо Грамотност ще му разбиеш мечтите" - Що за глупост? Няма да му разбие мечтите, ще му помогне. Аз се радвам, когато ми се редактират произведенията, научавам нови неща, матура ме чака! И обратното - дразня се, когато след публикуването сама открия грешка, която редакторът не е поправил.
    А авторите на писмата са изключително ограничени и глупави хора. Павли, не позволявай да те дразнят или да ти развалят настроението.
  • Леле, Павли, имах съмнения, че подобни писма съществуват, но така... направо ме взриви!
    И това са хора, пишещи в сайт за литература?! Лелееее...!
    Настръхвам от мисълта, че бъдещето на България ще се гради от подобни... индивиди( "боси, по сандали..."! Ужас!
    Уважаеми Редактори, вие направо сте герои в битката с простотията!!!
    И сякаш съм знаела, за това съм написала и този стих!
    http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=138666
Предложения
: ??:??