6.11.2014 г., 1:18 ч.

Среднощен разговор 

  Проза » Разкази
1072 1 7
7 мин за четене

Три часа през нощта е. Ставам за n-ти път, вдигам капака на лаптопа, паля поредната цигара и тъпо се вглеждам в монитора.  Тишина. Хората спят, спи целия фейсбук. По едно време една позната от Америка поства нещо (те нали са със седем часа разлика), чета … нищо интересно, някакви технологии на дишането. Не ме интересува, но нали е от фейсбукприятелите  цъквам един лайк, колкото да разбере, че я чета. Чета, дрън-дрън. Отпивам от чашата с вино. И сега какво? Социалната мрежа е заспала. Уж никога не спи. Не вярвайте, спи та се тресе. Просто не сте ставали посред нощ да видите.

Прочетох последните редове от поредната книга. Този специален агент Пендъргаст и ченгето Д`Агоста са ми втръснали до болка. Във всяка книга сюжетът е горе-долу един и същ. Така е като следиш творбите на някои автори. В началото е супер, а след години започват да се повтарят. С надежда се сещам за новата книга, която утре или в други ден ще получа. Мисля няколко минути за това, после сe разсейвам. Цигарата ми е догоряла неизпушена в пепелника, паля друга. Отпивам от чашата и си мисля. Добре де, защо всички хора спят, а аз не мога? Известно време се  заглавничквам с подобни мисли после пак насочвам поглед към монитора. Мъртвило. Не, направо не е честно.  Чата празен, не че имам с кой да си говоря. Какво мога да кажа: „Ехо, аз не спя – ти какво правиш?“ Тъпо. Идея – защо животът е толкова тъп? Мисля известно време по въпроса и стигам до извода: животът не е тъп, той е такъв какъвто си го направиш.

Както съм оклюмала от тъпота и изведнъж телефона звъни. Поглеждам го почти ужасена. Кой може да звъни по това време? Сигурно е нещо ужасно. Никой не звъни през нощта просто така. Заглеждам се в екрана – непознат номер. И то по Viber-а. Бог да благослови новите технологии. Сигурно е от чужбина. Бръсвам екрана и казвам:

       - Ало.-

       - Ало, здрасти. Как си? Сигурна бях, че не спиш – лек намек за смях.

А, сега де? Не върви да питам кой е, а не мога да се сетя. Гласът ми е смътно познат, но ….

       - А ти защо не спиш? – решавам, че това ще разреши дилемата кой звъни.      

       - Когато ти не спиш и аз не спя. Нали сме близначки.

Е, не. Нямам близначка, нямам сестра, нямам брат. Решавам, че е някоя още по-луда и от мен и просто е набрала първия й хрумнал номер само, за да си поговори с някой. Добре, захилвам се вътрешно, ще ти играя играта. Пък да видим кой кого.

      - О, не те познах в началото – започвам да влизам в играта – Ти как си?

      - Тъпо ми е, – продължава гласът – нищо във фейсбук, тъпея. Знам, че и ти тъпееш – та реших да тъпеем заедно.

      - Нали знаеш, че аз обичам да тъпея самосиндикално.

      - Ти в добро настроение трудно търпиш компания, та в ….

      - Тогава какво ….?

      - Трябва да си поговорим.

      - За какво?

      - За това, че твърдо често започна да тъпееш по това време. Твърде много пушиш нощно време, пиеш вино. А пазиш хранителни режими през деня. Правиш гимнастика. Съблюдаваш някакви добри намерения, които през нощта рушиш.

     - Аз ли съм виновна, че не мога да спя? И аз искам да съм нормален човек.

     - Не е вярно. Последното, което искаш е да си нормален човек. Знаеш го. Я се стегни.

     - О, стига глупости.

     - Не са глупости. Сама си. Не можеш да спиш. Имаш прекрасни идеи през деня. Осъществи ги. Трябва да приемеш някой до себе си, трябва да повярваш в някой…..

     - Никой не заслужава и грам доверие – прекъснах гласа вече сериозно ядосана. - Не ми ги говори тези тъпотии. И без това ми е тъпо.

    - Нали за това говорим, че ти е тъпо. И не само тази нощ. Редовно ти е тъпо. Редовно се затваряш в пашкула си. Редовно се репчиш. Навиците са лошо нещо. А твоите са от най-лошите. Зъбиш се на хората. Не приемаш помощ.

    - Не ми трябва ничия помощ. Идеално се оправям и сама.

    - Не ме прекъсвай. Ти не си лош човек. Но се правиш на лоша. Знам защо го правиш, както и ти знаеш, но не си го признаваш. Изградила си си броня от бодили. Станала си като кактус. А някой те докосне, а го унищожаваш. После – тъпееш. Ми, ще тъпееш. Така не се живее…..

   - Ей, стига. Имам много приятели. Само погледни стената ми. Пълна е с коментари. Не съм сама, а дори и да съм – напълно съм си самодостатъчна.  Но не съм. Ясно!

    - Ха, стената ти? Ха-ха-ха. Вярно пълно е с коментари защото бичиш готини постове и хората ги харесват и коментират. Другите самотни. Другите като теб. Кога си била на кафе с приятелка или приятел? Преди година или две … ?

    - Мразя да излизам …

    - Ти какво ли не мразиш?

Разговорът определено ми писна. Мразя да ме критикуват, достатъчно е моята собствена критика към самата себе си. Изведнъж се сепнах. Коя е тази смотла? От къде знае толкова за мен? Казва неща, които не съм споделяла дори на белия лист камо ли с човек.

     - Абе, коя си ти?

     - Как коя? Не ме ли позна? Аз съм Ти. Твоята мисъл, твоята съвест, твоят живот, твоите мечти, твоите стремежи, твоите страхове, твоите тъпотии.

 

Телефонът прекъсна. Тя била Аз? Мале-е, до къде съм го докарала? Да говоря сама със себе си. Ужас!!! Не че друг път не съм си говорила сама. Проверих последните повиквания. Да, имаше един непознат телефон. Само дето той беше с толкова много цифри. Сякаш не от този свят. Толкова сложно сякаш ме бяха набрали от някоя близката галактика. Ясно.

Глупости, нищо не ми беше ясно. Както обикновено се опитвах да се измъкна от неловката ситуация с приказки. Цар съм на тях. Мога с часове да говоря без да кажа нищо съществено. Както сега.

Замислих се. Права беше, Тя. Трябваше да променя нещо. Не, трябваше да променя всичко. Добре тогава.  Започвам от утре. Първата ми работа сутринта ще е да си изготвя план за сваляне на бодилите. Е, не на всички – но на някои със сигурност. Легнах си тази успокояваща мисъл. И за чудо - заспах.

 

Лека нощ, хора!

© Ана Ненчена Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря Кръстина!
    Винаги и с удоволствие с теб се разкриват мъничките неща, които определят големите!
    Поздрав! Ана
  • Посланието на твоя разказ е много точно и вярно, без маска и без грим, ние често сме това, което не искаме да сме, и въпреки това сме, може би защото сме свикнали с начина си на живот и промяната ни плаши, за да променим начина си на живот към по-добро, се изисква усилие, но ние не сме сигурни, че това усилие наистина си струва, и за съжаление това е причината да не бъдем себе си. Поздрави и от мен, притежаваш умение да разказваш много увлекателно, докато не прочетеш края на разказа не можеш да спреш. Много ми хареса, възхитена съм от дарбата ти да пишеш така талантливо!
  • Знам я тази "приказка" Ирен и се радвам, че и ти я знаеш. И аз не помня кой го е написал.
    Ние таралежите сме велика работа
    Благодаря! Хубав ден и от мен. Ана
  • Поздравче с нещо мое любимо. За съжаление не мога да му открия автора.
    "Таралежите са странни птици… Докато не ги ритнеш, не излитат…"
    Не знам кой е прозрял тази велика истина, но е ужасно прав.
    Аз съм таралеж. И отдавна си мечтаех да полетя. Все небето ми беше в мечтите.
    Е... Ритнаха ме... Полетях малко... Обаче никой не ме беше предупредил как боли приземяването.
    Сега имам фрактура на щастието, три счупени прешлена на доверието, а обичта ми е на командно дишане.
    Ама нали летях... Явно такава е цената на мечтите.
    Имам нужда от прегръдка... Обаче кой е достатъчно луд да прегръща таралежи... Ще го боли повече, отколкото мен ме боли, навярно. Пък и никой не е обещал, че прегърнеш ли таралеж, той ще се превърне в принц. А и аз не искам да ме превръщат в принц. Ако някой ще ме превръща в нещо, бих желал да ме превърне в... Смисъла на живота си. Да... И скромност не ми липсва.
    Аз съм таралеж... Време ми е... да се събудя някога, когато нищо вече няма да помня."
  • Благодаря за посещението, коментара и оценката Ан. Приятно ми стана, че даде възможност и аз да те открия.
    "Таралежите се раждат без бодли"
  • Ха-ха Оле! Благодаря за коментара и оценката (това е стандартното по презумция)
    Да, таралеж съм и то от най-бодливите. Ако някога се срещнем ще е бой с бодилите. Хммммм, няма да ги свалям, така реших, което значи: - топката е в твоето поле, дали ще е за дуспа или тъч - решението е твое. Започвай разспретиляването. Имаше един стих за таралежа, но ще ти го напиша друг път.
    Спокойна вечер!
    А-а-а, ставаш ли ми секундант за "сепукото"?
    Неспяща
  • Здравей,бодлив таралеж!Май късно открих ,че си правиш душевно сепуку!
    Ако ти трябва секундант,съм насреща!Дамите го предпочитат,иначе картинката е страшна!И аз мразя,та мразя ....това което мразиш ти,значи сме двама и мразим едни и същи неща!Добре ,че не се познаваме -така ще се намразиме и трябва да извърщим ритуално самовлюване!Ехооо...Неспяща,ако не си свалиш бодилите се разприятеляваме!оле
Предложения
: ??:??