3.02.2006 г., 1:01 ч.

Среща с дете 

  Проза
821 0 0
2 мин за четене






Среща с дете

 

 

Знаеш ли що е КАРАС? Ако си чел Вонегът, ще знаеш...
Ако не, тогава знай, че с всички хора, с които си се срещал сте от един ТАКЪВ!
Думи, думи, думи...
Какво ли разбира и усеща детето малко, незнаещо, търсещо, искащо, плачещо? Инстинкта ли го води, що ли? Кога се опорочава човек? Кога се пречиства истински? Що за глупости движат живота ни?!
Съдбата ме срещна с малкия вагабонт Ицо. Пътувах за големия град с ВЛАК.
Не се бях качвал на влак от години и мислех, че ще ми е интересно.
Така и стана, но бях напълно изумен да открия отговор на по-горните въпроси като чуя от четири годишен хлапак псувни достойни само за устата на дърт пияница след стабилен запой.
В началото не повярвах на ушите си, но тънкото гласче продължаваше да ги реди доста сочни.
Попитах баба му за пола на малкото изчадие.  Приличаше на момиченце, което още повече ме притесни.
Това стана точно в момент на цветущи прилагателни отправени към нея, между които (трудно ми беше да си спомня думата) долових “Мръсна мъстия”.
    И ето, че си срещнахме погледите. Бях пронизан от черните му очи.
В тях имаше нещо циганско, пошло, надменно и омагьосващо. Сви ме стомахът.
После се съвзех и като отхвърлих суеверието проведох акция “омайване”.
След малко, то вече се вреше в мен като агънце в майка си и искаше да му рисувам къща след къща.
Момченце бе...
   Нахвърлях няколко скици върху билета си, като между многото къщи имаше щъркел, влак, котка и мишка, няколко слънца и луни, рекичка с рибка, ято птици в есенно небе и неговия лик, който малкия дивак така и не позна...
Накрая му нарисувах ябълка, сложих ръка на очите му, извадих една от сака си и я поставих върху изображението.
Хлапето беше наистина шокирано, но все пак доволно я загриза.
Бабата през цялото това време подхвърляше реплики с различни забрани.
Вече беше споменала, че му е разбила носа преди час-два заради нещо си, на което малкия ехидно се ухили. Явно държеше на бой и не му пукаше от нищо. Беше мъжкар и се държеше като такъв.
Наричал обичащата го баба ГАДНА, но не е ли негово право да обича и мрази, да люби и ненавижда, да приема или отхвърля нещата така, както ги чувства...

Човешкото възпитание е едно от чудесата на земята…

 

© Атанас Коев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??