3.05.2021 г., 9:29 ч.

Старият фатмак 

  Проза » Разкази, Хумористична
466 0 7
3 мин за четене

Старият фатмак се протегна, взе си бонбонче от кутията и бавно задъвка. Топъл ден... Скучен ден... Работен ден...

Подчинените му журналисти хвъркаха по улици и интернети, за да намерят новини. В редакцията имаше само двама дежурни.

И той, разбира се.

Главният редактор. Босът. Шефът.

Ех, че е хубаво да си чорбаджия...

Не, че преди не беше. Що години изкара като фатмак...Имаше си склад, имаше си рота, имаше си далаверки...

А после синът му подметна, че може да му осигури хубава – пак началническа, работа... И фатмакът рано се пенсионира.

Сложиха го начело на тая редакция. Фиктивно място, ама началническо.

Изведнъж се оказа най-разбиращият, най-умният, най-далновидният...

Разхвърчаха се журналистчетата. Щото който дава папо, той е тато. Колкото и да е полуграмотен.

Да де, по едно време се увлече и взе да пише антрефилета.

Той пишеше, заместникът редактираше – докато доведе шефската груба морена до стройна статуя.

Важното е, че името му стоеше под материала.

И младите го уважаваха. Или поне даваха вид.

Та веднъж ли им се стросна – кой е босът? Той! Значи...

Знаеше си го от казармата – „Я начальник – ты дурак, ты начальник – я дурак”...Е, там – като подчинен, всички офицери го правеха на глупак. Ама войниците пък се изпъваха и не смееха дори наум да се усмихват.

Тук – винаги шеф. Който е върхът...

Фатмакът щракна с дистанционното и пусна телевизорът. Плазма. Половин стена...

Не е като да е някакво инженерче дребно – та ако ще в министерство или АЕЦ. Тук е... Уха!

Погледна екрана на компютъра.

Тоя пък какво е написал? Абе, той ли ще дава акъл? Щом шефът не разбира – значи никой не го схваща. Я файлчето в коша...

Готово!

Май тоя там пробва началството.

Имал самостоятелно мнение, виждал различно, искал да се спазват правата му...

Кой е ШЕФЪТ? Толкова...

Написал бил...

Ми да си пише – обаче, шефът пуска материалите.

Какво ми се е разфилософствал? Трябва простичко, ясно – като виц за бай Ганьо или Иванчо и Марийка...

Айде бе, ентелегенти!

Демокрация е – всички имат равни права, ама шефът е един. Така че...

И ядосан си взе още едно бонбонче.

Дали да си сипе от ъглестата бутилка?

Не, не – ще трябва да вземе строги мерки. За съжаление, няма как да им направи една строева, обаче – в него е хлябът, и ножът също...

Та тоя нахалник май ще изхвърчи...

И ще стане пак тихо и спокойно...

Като в казармата, когато вечер минаваше през спалните. А там... Тишина! Никой не смее да гъкне...

Фатмакът иде! Мирно...

Добре... Ще си сипе, все пак, една чашка...

Какъв дълъг ден... И горещ... И скучен...

Да можеше и него да вкара в строя...

П.П. Писах го за конкретен човек, конкретен случай. И той... Го пусна??? Толкова тъп, та не се позна. А може и аз да съм лош художник...

 

Пореден интересен коментар - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Харесва ми, сякаш разказваш за нашия фатмак, имахме един спуснат с парашут, гък не разбираше, ама на служба!
  • Благодаря, Безжичен!
  • Конкретен, конкретен - ама много типичен и обобщаващ изглежда. Разбира се, ние, по-големичките ги помним много добре. Но това, което е лошо, че са цяла просмукваща се, паразитна и неграмотна прослойка... И все повече се увеличава.
  • Благодаря, Лидия, Пепи, Петре!
  • Ако сам си си начальник, дали си фатмак-дурак?
    Дето се казва "Ползвам си опциите, щом са ми дадени"
  • „Хубава“ словесна картинка си нарисувал. Среща се.
  • Написаното не е ли актуално и сега, а... Все си спомням фатмака '' Може да имаш вишо, даже и средно УбразУванье,.. ама тук командва старшината Ачката...да вий яснУ...''
Предложения
: ??:??