5.06.2019 г., 14:02 ч.

Трагизмът на Звяра 

  Проза » Хумористична
880 3 15
2 мин за четене

(Литературно-естетски бележки върху "Красавицата и Звяра")

 

     Все се чудя – ако Звярът не беше Звяр, щеше ли Красавицата да го хареса?

     И после дори да го обикне?

     Ами не, струва ми се. Красавицата можеше и да го хареса, ама нямаше да хукне да го опознава като човек, а вълнението ѝ щеше да се ограничи до мястото, откъдето започва торса. После – ако тоя богаташ, Звярът де, не беше леко глуповат принц, нямаше да представлява интерес за мома като Красавицата по простата причина, че тя търси съвършенството. А какво по-съвършено от грозен, влюбен, богат и тъп мъж?

     Така че шансът е бил на страната на Звяра – добре се оказало за него, че е бил омагьосан преди това от дъртата бабичка, която му поискала подслон, а той я изгонил поради вродената си трагична глупост. Добро му е сторила обаче вещицата, защото е знаела, че като се ожени за Красавицата, ще се порадва креватно година-две, а после бял ден няма да види, все ще му е тъмно и черно пред очите като непрогледната нощ, в която прокудил без причина бедната старица-магьосница, отвратен от окаяния ѝ вид. Няма на света тъй големи и могъщи любов, богатство, уродливост и тъпня, че да издържат за по-дълго от година-две характера на Красавицата. Тя, милата, нищо не можела да прави, освен да обича. Себе си, разбира се. Затова търсела принц, омагьосан като Звяр, та да го накара да се влюби в нея и после се мотае из двореца му и да чете книги за любов и секс. После да хапне нещо диетично, да се поразходи в градините и да си полегне. На всичкото отгоре дълбото в себе си съжалявала, че магията се разтурила и Звярът изведнъж станал красив принц. Тя не си падала по красивите лигави принцове и ако знаела, че този страховит, вмирисан и привлекателен Звяр ще се срине до нивото на обикновен парфюмиран принц, изобщо нямало да се занимава с него. Страдала, с една дума, и обмисляла планове за изневери.

     Не че това е лошо, но думата ми беше за Звяра – в дългосрочен план той е бил пожертван от магията на бабицата; опитвам се да кажа, че тя отначало се смилила над него, защото била от добрите вещици, обаче животът накрая си казал думата и нещата се наредили. Звярът трябва де умрял в страшни мъки от любовта си към Красавицата. Защото я обичал като Звяр, а тя го мразела като принц.

     В грозен и тъжен Звяр го е превърнала не вещицата, а Красавицата; животът му е бил непоносимо зверски не заради магията на бабата, а заради магията на любовта.

     Така ми се струва да е било. Обаче понеже звучала прекалено искрено и вярно, истината е променена през годините от клюки и преразкази и така се превърнала в измислена приказка. Всичко, което се предава от уста на уста, е или болест, или приказка. Да, така ми се струва.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Валентина.
  • е то.... може и от другата страна да го погледнеш
    Трагизмът на "Магарешката кожа"
  • Благодаря, Ани.
  • Тя, любовта какво ли не прави, даже е способна да накара някого да целуне крастава жаба, с надеждата, да се превърне в бленуван обект на любовните трепети. И изобщо не ти се струва. Така е!
    А хуморът ти винаги е бил интелигентен. Поне на мен така ми се струва.
  • Благодаря, Паднал ангел.
  • Благодаря, Лина, Пепи.
  • Винаги съм имала съмнения, че случката е била "Красавецът и звярката"!
  • Както и да се усмихне човек, след прочита, все с усмивката си ще убоде, неволно, нечие мнение или мисъл. Вероятно в правото си да извърта нещата съвременната приказка не винаги съзнава че и у звяра има красота, както и у красотата съществува звяр. Комплименти, Владимир!
  • Благодаря, И.К., Мариана, Силве, Дарина.
  • А ако Красавицата не беше приела Звяра(умишлено не използвам думата "обикнала" какво ли щеше да се случи с нея, как мислиш? Щото Звярът търсеше коя да е, само за да го целуне и избави от проклятието. Той винаги си е бил Звяр, вещицата просто го е направила видимо
    - какъвто вътрешно, такъв и външно.
    Така че си несправедлив, много пристрастна гледна точка. Някоя красавица те е сритала по топките
  • Гастон си го забравил и говорещите гардероби, чайници и други предмети в замъка😁. Знаех за Пепеляшка, че приказката е разказана наобратно, но за тази нямах идея. Звучи болезнено и с ирония, както понякога преживяваме реалността.
    Поздравления!
  • Хм, интересен поглед върху една стара приказна история.
  • Благодаря, Пламене, Роси.
  • "Няма на света тъй големи и могъщи любов, богатство, уродливост и тъпня, че да издържат за по-дълго от година-две характера на Красавицата. Тя, милата, нищо не можела да прави, освен да обича. Себе си, разбира се."
    Еее, много точен разрез на съвременната т. н. Красавица. !
Предложения
: ??:??