30.11.2019 г., 9:20 ч.

 Тялото 

  Проза » Други
828 0 2
Произведение от няколко части « към първа част
5 мин за четене

Тялото се състои от физически, химически и биологични системи, които чрез своите полета са осъществили определени съотношения и взаимоотношения помежду си, а общото биополе – душата, ги обединява в специфична форма – тялото. То е продукт и притежание на душата. Тя го изгражда в майчината утроба, а след раждането му го поддържа през целия му живот. След смъртта му го изоставя. 

 

Причината за смъртта почти винаги е тялото. Душата никога не изоставя тяло в което вътрешните полеви връзки все още съществуват, дори и критично отслабени. Винаги прави всичко възможно да възстанови равновесието в тялото, нарушено от разрушително въздействие или старост.

 

Полетата, в здравото човешко тяло трябва да са в такова равновесие, че той да не усеща никой от своите телесни органи. Здравият човек не усеща и не осъзнава, че премигва през няколко секунди, че диша през няколко секунди, че сърцето му бие непрекъснато. Ако усеща работата на някой свой орган, дори и да няма болка, това означава, че нещо в него не е наред.

 

Външното и вътрешните полета на човека са в непосредствена и постоянна връзка. Затова древните са казали: "Не можеш да излекуваш тялото, докато не си излекувал душата!" Или с други думи – Здраво тяло, в здрав дух!

 

Като част от Пътя, за нашето еволюционно стъпало сме от животинския вид "човек", но като хора, вътре във вида си сме различни и в трите си "съставки": телата, душите и ума. А различията, каквито и да са те, когато и да е, където и да е, винаги са повод за разделение между хората. Но и различията са различни. Едните са естествени – лични, а другите изкуствени – групови.

 

Естествените, личните, могат да се градират в пирамидална структура.

 

  • Номер едно (първия ред) е фактът, че сме родени хора, човеци. Ние нямаме нито заслуга, нито вина за това, че сме хора.
  • Две и три (втория ред), са мъжът и жената. Ние нямаме нито заслуга, нито вина за това, че се раждаме мъже или жени.
  • Четири, пет и шест (третия ред)са децата, зрелите хора и старците. Ние нямаме нито заслуга, нито вина за това, че за определено време сме на определена възраст.
  • Седем, осем, девет и десет (четвъртия ред), са четирите човешките "раси", според цвета на кожата. Ние нямаме нито заслуга, нито вина за цвета на нашата кожа.

 

Ако използвам религиозната символика трябва да кажа, че до тук всичко е от Бога дадено, но от тук надолу по редовете на пирамидата всичко е от лукавия. Религии, идеологии, политически партии, народности, езици и т.н. и т.н.

 

Всички знаем за явлението Расизъм – разделение между хората заради различния цвят на тяхната кожа. Ако записаното тук от мен определение за расизма е точно, той е недоразумение в две посоки.

 

Първото е, че една лична, естествена, непроменлива даденост – цвета на кожата –  следствие от природната воля, се е превърнала в причина за обособяване на обществена група, която, както всичко обществено е променлива величина – следствие от волята на човека и на обществото. А човекът и обществото никога не трябва да се противопоставят на природната воля.

 

Второто недоразумение в явлението расизъм е, че негативното отношение на белите към черните хора е основано не на цвета на кожата, а на ниското еволюционно равнище на ума и опита на африканските народи, по време на историческата експанзия на белите в световен мащаб. Причините за ниското еволюционно равнище на африканците в онзи исторически момент не са лични, а обществени и се дължат главно на климатичните особености на континента.

 

Днес се задава опасност от нов вид "расизъм". Науката опозна човека и отвътре и разгада причините за нашите различия – множество мутации на малък брой гени от наследствената верига. Учените правят ДНК тестове на различни места по света на по-малки или по-големи групи от хора от различни народности. Резултатите, в повече от случаите се използват за строго научни цели. Изучаване на телесната еволюция на човека, на генетичните му мутации и историческите му преселения.

 

Но някой хора и групи вече се опитват да ги използват за тясно националистични цели, за да докажат своя произход от исторически значими народи или цивилизации. Така отново се тръгва по пътя на безпочвено противопоставяне на човешки и обществени цели и желания против природните, а чрез тях и на противопоставяне на една народност срещу друга.

 

Установяването на принадлежността на даден човек, чрез личния ДНК профил, към определена хаплогрупа означава единствено, че неговото тяло принадлежи към определената група биологични мутанти, а не към определена народност или цивилизация, защото те са продукт на душата и ума, а не на телата.

 

Ако трябва да кажем накратко, какво е човекът, няма да сгрешим ако кажем: Човек, това е неговият ум.

» следваща част...

© Борис Балкх Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • точно душата е тази, която може да накара здраво тяло да се самоубие, или чрез зависимости с т.н. "нежна смърт", докато го разруши, или направо здраво да го накара да се самоубие от раз!
    така че - особено 2-ри абзац, нещо написаното е в противоречие с действителността!
  • Доколкото разбирам тялото си, то е съставено от двигателно - опорен апарат, управляван от вегетативната нервна система, която се грижи то да оцелее, дори при някаква непосредствена опасност - тя те кара да дишаш, сърцето да бие, да реагираш светкавично на топло, студено, включва вродените рефлекси за защита размножаване и т.н. Душата (или умът, не знам каква е разликата в случая) се обучава и да управлява това тяло, като вече има способност да измисля, фантазита, предвижда. Проблемът е, когато душата си престави че е пълновластен господар на тялото - тя е способна да предизвика мигновенна смърт, както и бавно да изкарва индивида извън реалния свят, да предизвиква повреди и болести на тялото си като - анорексия, саркома, тотално вегетарианство ... дори има изследвания, че може да променя ДНК на тялото си ...
Предложения
: ??:??