5.02.2022 г., 10:18 ч.

Убийството на разума 

  Проза » Други
748 8 11
4 мин за четене

Гледам – на екрана някакви… Абе, да се самоцензурирам: никакви…

Говорят, нареждат, убеждават, доказват…

Титли, титли, титли…

С муцуни, които предубедено те отблъскват. И обясняват – не си заслужава да им отделяш време.

Но може да са някакви… Нали имат титли?

Надничам в интернета. Пусто всенаблюдение – попадам на биографиите им. Фризирани, загладени, парфюмирани, обаче не можещи да скрият истината. Титлите са накичени върху хорица, изкарали тридневен курс по обличане на бяла престилка и сега възпявани като суперспециалисти.

Тук не споменавам математиците, които убеждават с някакви таблици и графики. Каквито може да извърти всеки петокласник, зяпайки унесено творчески в тавана. И математиците са иззели правомощията на Бог – информират колко души ще се разболеят и умрат, в кои дни и тем подобни гадания на остатъци от кафе.

Всичко – на базата на „ако“, „ще видим“, „убеден съм“… Аргументация в стил убеденост на хлапе.

Та тез хорица са поели в ръцете си властта. Не, не над държавата и обществото – над душите. Плашат, стресират, унижават, мачкат, убиват…

Вярвай им! И се подчинявай – без да мислиш…

Навремето германските военни са се клели директно и лично на фюрера. И са изпълнявали всяка заповед, дошла от негово име…

Авторитаризъм!

Днес няма и личности – има тоталитаризъм без лице…

Но от екрана!

А тормозът върху хората е логично средство за потискане.

Нормалните хора много се взеха насериозно. Повярваха в себе си. А подобни кризи се решават по един начин – с война. Която да позволи вкарването на мислещите в строй и обучение до откат, както викахме в казармата. До изтръпване на мисълта.

Убийство на разума…

В името на нечия власт…

Но война в момента няма. Макар някои да се опитват да разпалят и ливват ли, ливват бензин тук и там.

Затова – други средства. Германците, например, взеха да живеят добре, да освобождават мислите си от оцеляването, да се питат за какво ли не, че и от въпросите да стигат до отговори, които водят към други въпроси…

Поради което им пуснаха паразитите.

За да не се олабват германците, а да се страхуват да не ги изнасилят на улицата…

Обаче – и други народи взеха да се отпускат. Да търсят светло настояще, а не да чакат  светлината след смъртта…

Най-напред заплахата беше с „климатични промени“, „глобално затопляне“. Но майката Природа не обърна внимание и не щя ни да ни пържи, ни да пуска убийствени лъчи през някакви дупки в небето…

Поради което разрекламираха страшна болест. /Да не я споменавам, че в някои платформи вече банват заради названието й! Ама това не е цензура, а демократично опазване на човешкия мозък от мислене./

Да, страхът се засилва от укриването на данни, дето уж трябва да са открити – смъртност от различни видове болести, заболявания и тем подобни. Да сравняваме – нали знанието идва от сравнението?

Е, идва – и затова данните са засекретени. И не се споменават даже.

Само че СЗО се изпусна и рече: близо 6 000000 са починали по света от болестта. А 8 000 000 от употреба на никотин. И 2 000 000 засегнати от близостта с пушачи…

Обаче – не забраняват тютюна, не изолират пушачите, не затварят местата, където се пуши…

Щото от пушачите идват едни хубави пари… Бизнес!

Затова продължиха да наблягат на заплахи и насилие…

Пък то – мнозина не повярваха на думите и заповедите, поискаха да сложат пръст в раната. И се наложи срещу разума да бъде пусната полицията – с палки, кучета, газ…

Разум, а… На ви тояга!

Сблъсъкът между мозъка и палката е предвидим…

Лошото за самообявилите се световни господари е, че палките не са достатъчно за толкова глави.

Разумът не ще да мре… Или барем да заспи…

Оставяйки душите и телата на подчинение в прекрасния нов концлагерен свят…

 

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя, Елке, Красе, Пепи, Стойчо, Ники!
  • Нормално е децата да се вживяват в герои и животни, нали за това са приказките, митовете и легендите и религията. За развиване на въображението и опознаване на света. Не е нормално възрастните да го правят. Къде отиват авторитетът и имиджа на възпитаващия?
    Инфантилна държава. Дори не ми се коментира случаят.
  • ... кривата вървяла надолу, ако не- кривата вървяла нагоре. A кривата даже няма точки, които да я свързват, поне на компютър да я беше изкарал, но то пък в чакалнята какъв компютър... нищо де, има пък зрители има и три сценария - природата не търпи празни пространства. Щом става въпрос за изкуство - шапки долу
  • Истината и само истината! Поздравления за позицията!
  • Много си прав, Георги!
  • Все по-често започна да ми се случва да не знам какво да кажа, сенсей. И отново ще се окажеш прав, или Ренесанс предстои, или родово-общинен строй.
  • Прогнозите на Джордж Оруел в "1984" и "Фермата" са блед кошмар.
    И вече изглеждат като весел песимизъм!
    Корпоративен абсурд, шизофреничен амок,треска за и от лудост и обществена скотобойна!
    Поздравления за написаното от теб, Георги!
  • Благодаря, Миг!
    За немислещите има вяра във властта...
  • Батко Гошо благодаря за , краткото , точно и ясно обяснение ! Обаче се питам дали личност възпитана и обучавана по западна, общообразователна програма с тестове може да осмисли изразените категорични факти и обобщени техните тенденции!?
  • Благодаря, Петре!
    Единственият протест, от който властта разбира, е завършващият с принципна промяна /не подмяна/...
  • Добре си ги наредил, Георги. Сетих се за “ Сънят на разума ражда чудовища” от Гоя. Ужас и безумия. Канадците взеха да се събуждат, Европа също. И започват оставки на кабинети, смяна на стари маймуни с нови, но ние тоя филм вече сме го гледали. Чудя се какво ще стане ако една колона от 20 000 000 автомобила се проточи като змия по целия екватор? Нещо като световен мирен протест. Срещу лъжите им, за които плащаме прекалено дълго и скъпо.
Предложения
: ??:??