28.02.2021 г., 10:21 ч.

В лето 2050 - то 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи, Хумористична
425 2 6
1 мин за четене

           Лето 2050 - то е. В центъра на европейска столица, под голям чадър с рекламни надписи на Кока - Кола, отпивам блажено от чашата с кафе малки глътки. На съседната маса, също под голям чадър с надписите на Кока - Кола, седят двама българи и също отпиват от чашите си кафе. Единият е отдавна аклиматизиран и натурализиран в европейската столица, другият е от службата за българите в чужбина. Срещата им е случайна. След клишето за времето, натурализираният българин пита:

          - Как вървят работите при Вас?

          - Много добре! - отговаря отговорникът за българите в чужбина. На българите във Виена открихме училище, читалище, но тъй като общността се увеличава непрестанно, ще трябва да помислим за още едно училище. Българите в Чикаго имат училище, читалище, на скоро им открихме още една църква. На българите в Бесарабия изпратихме два контйнера с книги, учебници, помагала. На българите в Германия...

         - Чакай малко! - прекъсва го натурализираният българин. - А какво направихте за българите в България?

         - В България, приятелю, вече няма българи!?

         - Ужас! Как е възможно да допуснете това? И това ми било българи! - възмутен извиках аз към тях.

         Събудих се облян от пот. До мен любимото ми внуче, събудено от моя вик, ме гледаше очудено. През отворения прозорец се чуваше гласа на жена ми, която, през оградата на двора, обменяше информация за поредната клюка с любопитната ни съседка.

© Никола Яндов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Аз не споря за фактите. Те са такива. Въпросът е какво води до тези факти. Разказът е в раздел "фантастика, хумор". Не виждам хумор... И в този контекст на мисли, винаги ли някой трябва да е виновен за процесите. Или "виновността" е най-удобното им обяснение. Не питам, просто споделям. Примерът ми можеше да не е с Индия. А с индианците. Които са все по-малко. Но те не са обърнали голямо внимание на "мигрантите", та виж докъде са се докарали... последното е черен хумор.
  • Има и фантазия тук, че "отговорника" помагал, изпращал, откривал...де да беше истина...миналия месец бях в посолството в Лондон, държаха се, все едно...да не казвам. Отговорници на държавни заплати...

    В Лестър, Мидландс има украинска, полски, сръбска, гръцка църкви. Единствената българска църква, която знам е в Лондон, и тя не е в сграда на църква, за разлика от горните, а в някаква къщурка. Нищо не помагат тези отговорници. Наредили са се на сладка служба. А ние, "натурализираните" сами си помагаме.
  • Тук не става дума за фантазии, Ина, а за статистики и прогнози. Индия е най-младата нация в света със ср. възраст 25г.. С към милиард и половина население. Няма да изчезне скоро. БГ в миграцията, ниска раждаемост и висока смъртност, циганизацията на раждаемостта и застаряването на населението е N:1. Най-бързо топящата се нация в света. Всяка година намалява с 50 000 души. Гласоподавателите в някоии села са по-малко от членовете на комисиите. Такива са фактите.
  • учудено... Чудя се обаче като всеки ден срещам хора, на които баба му е от Ирландия или Холандия, дядо му- от Германия или Сърбия, а прабаба му от Франция или Италия, а прапра дядо му от Индия... и така нататък, та на него какви учебници и откъде да му изпратят... и изчезнали ли са ирландците, германците, французите, индийците.... в техните държави... Това е пример, но покрепя въпроса ти, който е много уместен "А какво направихте за българите в България?" и кой трябва да го направи...
    Хареса ми, Никола! Действителността понякога е такава, че дори и фантазията не смогва да я побере..
  • Благодаря за взетото отношение, Тенев. Една мъка споделена е на две. Това ме е тормозило и ме тормози, че се топим като сняг под горещия дъх на южняка. Всяка задача, дори да е сложна, има решениие. Щом ,, глупавите"германци имат ергенски данък, ние какво чакаме? С парите на ергените, които трябва да растат прогресивно с напредване на възрастта, ще плащаме всичко на тия, които искат да имат деца и семейство. За грешките на децата на първо място имат вина родителите. Дано пророчеството не се сбъдне и след години децата ни не ни кълнат, че нищо не сме направили !!!
  • ,,- А какво направихте за българите в България?,,
    Това е въпрос, след който предизборната грамофонна плоча на управляващи, задкулисно управляващи и кандидат-управляващи може да бъде извъртяна за пореден път. Без да има нужда. Всеки от нас знае и какво не направиха. А обещаваха.
    2050г.? Да не сънуваме тоя кошмар по-рано. А иначе изглежда неизбежен.
Предложения
: ??:??