11.02.2018 г., 18:52 ч.

Времето, без време! 

  Проза
1020 3 6
2 мин за четене

Времето тече, неусетно, бързо. Докато се огледаш и вече си побелял, а то се върти младолико. Ту те огрее с ласкава усмивка, ту ти зашлеви як шамар. 

На Стоян стовари такива удари на главата, че още се чуди, как оцеля! 

Първо - работата му бе тежка. Професионален шофьор, с всички категории, а без пукнат лев в джоба. Като не му върви на човек, това е! Влюби се в тези железарии, свикна с тях и не искаше друга работа. Заплатата средна, осигуровките минимални, все се успокояваше, че има още много време до пенсия. Ще свършат заемите, ще задоми сина и ще помисли за старини. Какво им трябва на двамата с жената? Имат си къща на село,земя. Ще си отглеждат животни и зеленчуци, все ще преживеят някак, като другите. Сега е важно да помогне на децата. Изучи ги, висшисти са. Сами се оправят, но друго е да им помогне и той. Не по задължение, а за своя радост! Внуците са балсам за душата му. Да, ама не! Времето внезапно спря за него и за семейството му. 

Всичко започна на шега, едно изтръпване в ходилото го заведе при джипито. 

- Не знаете ли, че сте дюстабанлия? - и го изпрати за стелки.

При второто му изписа хапчета и на третия ден Стоян не можеше вече да стъпи на крака си. Добре, че на третото посещение го прие заместничката й и го изпрати на специалист. Оказа  се, че кръвта не се движи от тромби. Първа операция-венозно отпушване, но артериите бяха затлачени. Не подействаха внесените и заплатени лекарства. Пет дни вливания и нищо. Последва посиняване на единия пръст на крака и операция. За него ужас бяха отрязани и петте пръста на краката. Изписаха го за седмица, а болката не спря. Беше с него, ден и нощ, непрестанно, упорито. Отиде на превръзка, а чу най-страшното-ампутация на крака. Времето спря. Нямаше минути, часове. Имаше само

тишина и един глас - на любимата:. 

- Нищо, можем и без крак. Важното е да си жив, да оженим сина! Ще гледаш внуците, нужен си ни - жив!

Времето пак тръгна - бавно, уморено, но сигурно - в семейството, в трудното бъдеще. С виелици и бури, но и с много слънце, в две(засега) любими детски очи. Те са неговия извор за живот, а всички други въпроси изчезнаха от сладкото "деди", който играе с колички и мие по-хубаво от баба ръчички. Не мислете за бъдещето, то може още утре да се появи на вратата Ви и да Ви завари неподготвени. Намерете смисъл, да подчините времето във Ваша полза! 

© Василка Ябанджиева Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

„Времето е най-простото нещо” »

3 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прекрасен разказ, който ме разплака! Толкова болка, тъга, но и неизчерпаемата човешка надежда и борба за живот. Гласувам с двете си ръце за това произведение, Васе. Бих бил много щастлив да е победител в конкурса и искрено ти го желая!
  • Кратък,но силно драматичен разказ,от който не може да не ти полазят тръпки по гърба,но и да отдъхнеш от силата на духа,да преодолее този човек нещастието и пак да се радва на живота!...И тази мисъл за бъдещето накрая.....Добре си го написала,Васе!Давам ти глас,дано спечелиш!
  • Има много спънки във времето на човешкия живот - често падаме и трудно ставаме за да го преминем и намерим смисъла на дните.
  • С удоволствие давам
    своя глас и ти пожелавам успех, Васе! 🌸
  • Много ми хареса, успех!
  • Болезнено истински разказ, Васе. Възхищения пред силата на човешкия дух и любовта!
Предложения
: ??:??