24.11.2018 г., 17:22 ч.

Yesterday 

  Проза » Разкази
626 0 6
1 мин за четене

       Вече е късна есен. Студеният ноемврийски вятър шибаше дърветата. Събаряше жълтите листа, сбираше ги на малки купчинки, а после с фината грация на илюзионист ги разпръскваше – накъдето му видят очите. Слънцето и днес е избягало като крадец след жалък обир, а небето – неговата плът и кръв, вече цяла седмица е натежало от скапани, мръсно-сиви облаци.
Птиците също побягнаха и се изпокриха, кой ги знай къде? Може би отвъд хоризонта, а може би и по-нататък – знам ли? И цветята ги няма, отдавна всички се изгубиха. Само там – насред поляната – останаха да стърчат сгърчени и изсъхнали три рози, самотни и жалки остатъци от довчерашна красота. Всичко наоколо е нямо и глухо. Даже и циганите са изчезнали, дето лятото си бяха направили тука катуна. Останаха следите от „пеещите“ им каруци като релсите на трамвая. А огънят, който всяка вечер извиваше нагоре кървавия си език, за да оближе небесната снага – отдавна изгоря. На негово място се виждаха само пепел и поопърлени дънери.
Студено е, дяволски е студено! Ето ги и нашите приятели: момчето и момичето. Те седяха на единствената пейка тук. Ала момчето не държеше в ръце китарата си, а момичето не го прегръщаше нежно за шията и не целуваше в унес кафявите му очи, както преди. Нямаше го акордът, мелодията и онази така позната песен: „Yesterday, all my troubles…”.
   Сякаш всичко това беше Вчера. Ама какво стана с двамата? Просто чуха заедно в мислите си своя рефрен. После нищо не си казаха, защото това беше Вчера, а сега е Днес. Момичето стана от пейката и с бавна стъпка на лунатик замина нанякъде. А той стоеше и гледаше след нея с малко болка и тъга, докато силуета и не се стопи в далечината. После се обърна и тръгна сам към своя хоризонт. А тук остана само Нищото – да нашепва като въздишка: „Yesterday…..”
    Да, това беше Вчера. А днес е нов ден и всичко започва отначало.
 

© Светлан Тонев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??