Jul 2, 2004, 1:11 PM

България над всичко! 

  Essays » Social
15483 7 39
3 мин reading

Седим си с приятели на двора на тиферич, сложили сме масата, на скарата цвърчат весело кебапчета, а в чашите - искри палаво от домашната на дедо. Навсякъде зеленина. От асмите се подават натежали гроздове, събиращи сладост от слънчевите лъчи и чистия въздух. Птиците пеят весело, необезпокоявани от никого. Спокойствието е пълно. Така е тук в малките градчета, които ги има много в този край. Събрали сме се с приятели. След първата чашка музиката е усилена на шест. Може и някой танц да изиграем при създалото се настроение. Е, всичко е прекрасно, докато след като разговора премине през всички възможни теми (навсякъде ни има) и някой не почне: "Абе нема живот тука, аз ви казвам, всичко отива на зле, ей го - тоя и тоя, и той заминал за Щатите. Спасяват се хората. Трябва и ние да се спасяваме докато е време, защото тука положението няма да се оправи никога".
Типично по български. Навсякъде да сме най: най-умните, най-красивите, защо не и най-изостаналите и най-окаяните. Само като има световно ставаме Българи-юнаци, иначе през останалото време сме лъвове с наведени глави и подвити опашки.
Мненията, които чувам отвсякъде, че "тук нямало реализация", а в чужбина като отидеш и "всичко ти става уредено", смятам, че са глупави и необосновани. Стига да се трудиш и да имаш желание за реализация,  можеш да успееш навсякъде. Ако смятате, че като отидете в чужбина, всички ще ви обичат, всичко ще е уредено и вие ще си мързелувате по цял ден, много се лъжете. Напротив - там българите ги експлоатират да вършат най-черната работа срещу наи-мизерното заплащане, което е по-високо от тукашното, но имайки предвид, че там стандартът на живот е по-висок, в крайна сметка си оставаш прецакан.
Страх ме е, че нашите ще напуснат Родината, а тук ще се напълни с цигани и с чужденци, които изкупуват земята ни, защото те са разбрали, че тук е един Рай, и после нашите ще се завръщат като туристи  в собствената си земя! Ако искате да става така, продължавайте в същия дух, но аз няма да го правя. За мен е по важно да си остана тук, да говоря на български, да съм си сред хората, които обичам, да живея в къща, да "чувствам миризмата на дъжда и тревата", да изкача Мусала и веднага след това да се топна в морето, отколкото да ходя някъде на майната си, да мия тоалетни, или в по -добрия случай  да продавам сандвичи, да съм никой, всички да ме гледат като пришълец, да жиея под наем на 125-я етаж и само като ми остане свободно време, да вляза в интернет, да пиша на близките си и да посетя някой сайт на български, като Откровения, за да си припомня езика и културата. Тhank you! Задръжте си небостъргачите, тоалетните и "уредения живот" за други балъци. Аз моя "ум" няма да го изнасям от Родината, за да служи на някой, който иска да съсипе държавата ни. Защото те точно това правят - понеже при тях капацитети липсват,  си набавяват млади такива от България. Какви са тези тайни конкурси на Microsoft? Затова живота им е толкова "уреден". Политика.
А положението тука не е чак толкова зле, какво има да се самосъжаляваме. Ако някой американец дойде тук няма да иска да си тръгва, защото това го няма никъде. Всички го казват - гледайте Слави, когато викне някой чужденец, колко е впечатлен. Ние просто не знем какво искаме, и какво притежаваме.
Престъпност? Ами в Америка май тя е най-голяма, поне като гледам филмите и се изприщвам.
Свобода и демокрация? В Америка ако те хванат с трева или пък ако си употребил алкохол и нямаш 21 години - направо с белезниците и в затвора. В Германия те окошарват ако слушаш Slipknot...
И защо смятате че някои неща като неуредиците по гарите, опашките, парвенютата и панелното строителство ги има само в България?
Просто това, което ни трябва е по-голямо самочувствие. Спомнете си колко много неща сме дали на света - славянската писменост, киселото мляко, богатото културно наследство, научните постижения, космическите храни, постиженията ни почти във всяка област - литература, музика, спорт... България е била на три морета, побеждавала е могъщи империи, винаги е отстоявала своето, никога не е падала на колене!!! Никога не е чистила тоалетни, нито е била детегледачка в Германия.
Така, че преди да "плюете" и да се "спасявате" си помислете хубаво. Хареса ли ви картината в началото на изложението? Аз съм висококвалифициран програмист по професия, на запад имат липса на такива, но заради тази картина не се подкупих и си останах тук.
България е чудесно място за живеене!
Горд съм, че съм българин!
България над всичко!

© Георги Колев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Самое страшное - потерять свою землю, потому что вместе с ней теряешь свои корни и высшее право своего рода быть в этом мире на своём месте, а
    потому крепко стоять ногами и ровно держать спину.
    Браво Вам и всем тем людям, которые живут ради своей жизни, а не служат существованию не пойми кого непойми где и непойми зачем....
  • Здравейте, г- н Колев!
    Бях решила да не коментирам, за да не прозвучи като съвет, но имам право и аз да изкажа мнението си, което може да е различно от някои други мнения, но е лично, съкровено и не го натрапвам на никого. Нека всеки постъпва така, както желае.
    Г- н Колев,
    Вашият мироглед, отразен в творбата Ви се покрива с моето и на дъщеря ми мнения.
    Вие ще успеете още повече, както и тя - с честен и самоотвержен труд и ум, но не допринасяйки ползи за чужденците в чужда държава, а - за сънародниците си в своята.
    Имате адмирациите ми!
    С уважение!
    Литатру
  • Само с две малки поправки, гледам , че е старо, но - все пак:
    1. Българите в чужбина невинаги мият чинии и чистят тоалетни, знам, че образно го казваш, само да поясня, че не е вярно обаче.
    2. Свобода и демокрация никъде няма по света доколкото знам. Има закони, които се спазват. Така ли е в България?
    За картината в началото си прав - никъде я няма красотата българска. Както и за смачканото национално самочувствие на българина. Обаче аз съм убеден, че причината за това ниско национално самочувствие не е в нас - обикновените хора. На нас ни е налагано десетилетия, да не кажа - столетия натед, че сме рая и мърша и какво ли не. Но ние сме един от най-древните народи на планетата, дал на цивилизацията немалко. Това обаче целенасочено се крие, изопачава и унищожава. И от чужди и - от наши продажници.Както и да е, есето много ми хареса, поздрави!

    Поздрави.
  • Това вече е хубаво и силно!!!
  • Макар и с голямо закъснение и аз те поздравявам за есето и за позицията.
    В доста от своите произведения и аз засягам наболелите въпроси, които си поставил тук. Имам синове почти на твоята възраст, които предпочитат да тежат в Родината, а в чужбина да ходят само на екскурзии, а аз се моля на Бога за младите хора - да намерят достатъчно сили в себе си и достойно да се реализират и в собствената си Родина.
  • Един коментар ме доведе тук.
    Смятам, че 6 години по-късно, темата е все така актуална, дори повече отпреди.
    При първи прочит единственият въпрос, който буквално "закрещя" в мен е: "Какво е Родина?"...
    А след този въпрос започнаха и всички останали, които може да си зададе човек...
    Много размисли поражда това есе...
  • Мили админ, мило момче/не се дразни, ти си на възрастта на моите деца/много ми се иска да те поздравя с това, което правиш!Вместо коментар на чудесното есе ти изпращам най-сърдечните си поздрави от Мадрид и долните редове:
    ВТОРИ ЮНИ
    Днес, макар че тука съм далече,
    Втори юни чествам с теб, Родино!
    Вярно, доста време мина вече
    от деня,във който аз заминах
    за далечната земя испанска,
    но те моля да не ми се сърдиш!
    Да, така е!Станах емигрантка
    и навярно много ме осъждат,
    че напуснах мястото на боя,
    че зарязах теб и тук дотичах.
    Аз не търся гроба на героя,
    моят път, Родино, е различен!
    Не жадувам битки с бойна слава,
    искам само да живея честно
    и на дните свои да се радвам,
    докато допиша всички песни.
    И, макар далеч от теб, Родино,
    аз не съм беглец, а просто пътник
    и със кръв подписвам се, Родино:
    "емигрант" не е "родоотстъпник"!!!
    Затова ще вдигна чаша вино
    тук, в страната, дето днес живея.
    Майка си, ще ми простиш, Родино,
    че след теб най-много любя нея!
    Лека седмица!
    Петя, Мадрид 15.02.2010
  • Прескочи пилето стобора и викна -
    курника смърди!
    Няма да се върна в двора-
    тук не растат пари!
    Admin поздравления! БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО!
  • Много силно, много въздействащо! Браво БЪЛГАРИНО! България не заслужава да и се обръща гръб и да бъде изоставяна с повод и без повод. А тези които го правят са слаби и не я заслужават.
    БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО!!!
  • Админ, ти направо ме шашнА. Значи, не всичко е загубено, щом има изкопаеми, като теб...
  • Това есе е ВЕЛИКО!!!
  • написах един дълъг коментар, изтрих го, сега ще те поздравя за есето и ще обещая, че ще напиша и аз есе, вместо коментар с размерите на есе
  • Пламенно...
  • Поздравления, Георги!
    Аз съм на абсолютно същото мнение! Подкрепям те изцяло!
  • Здравей имаш право на мнение, но да ти кажа България е прекрасна, но българите са най-мръсните и ужасни хора в Европа.Те не заслужават родина като тази, защото където и да отидат почват да рушат породата, да хвърлят боклуци през прозорците си и да се тупат по гърдите колко са горди, че са българи. Аз се занимавам с бизнес и да ти кажа успешно, но колкото и да печеля, не мога да бъда сигурна, че детето ми няма да си счупи за пореден път крака, защото е паднало в необезопасена шахта. В крайна сметка 1000 работливи хора не могат да компенсират мързела на цял един народ, който разчита единствено на "историческото си наследство”. За себе си знам едно аз живея в настоящето, на мен не ми трябва изкривено самочувствие, а искам да виждам резултатите от работата на хората, на които щедро плащам заплати и данъци. Само че истината е една-не се получава не и с българите. Питаш ли се защото когато някой падне на улицата или колата му угасне никой не спира да помогне -виж как е в чужбина ,там в момента в който паднеш някой скача да ти помогне -тук когато паднеш или се спънеш всеки те гледа и се хили.Това ли е ценностната система в която вярваш? Това ли те кара да се чувстваш горд?Аз вярвам само в едно - това е човещината.И това качество е определящо -в българите -то е по-малко или липсва.
  • Както и моят коментар към него.
  • Аз пък се ужасявам от хора, които нямат принадлежност и памет към род и родина. Есето изразява позицията и мнението на автора!
  • Изказвания като: "...славянската писменост, киселото мляко, богатото културно наследство, научните постижения, космическите храни..." ме вбесяват. Какъв смисъл има в това да се гордеем с нещо? Когато егото на човек бива премазвано естествената му реакция е той да се опита да го захрани. В гордостта има много протеини. Проблемът е, че колкото по-добре ти е охранено егото, толкова по-ранимо е то и толкова по-агресивен става човек в опитите си да го защитава. Изходът е просто да спреш да си играеш на тази игра.
    Мразя, когато някой ми втълпява, че трябва да съм горд с това, че съм българин.
    Ако някъде има мемориална плоча с подобни на по-горните слова с гордост ще се изпикая върху нея.
  • Подкрепям с 2 ръце (ако имах повече - повече щях да вдигна)! Поздравления най-вече за духа на есето!
  • здравейте на всички.
    туко що се регистрирах и като разглеждах тук , попаднах на есето на админа.
    Много ми хареса, най-вече ми хареса, че все още има хора като вас, който да оценят богаствата на България.
    ЗА САЩ съм съгласен ( защото съм изживял това за което админа говори- е не съм чистил тоалетни, но примерно съм правил сандвичи, то по между другото съм и готвач), но да се върна към темата.
    През последните месеци много мисли ми минават ( от рода - а тука, а там) и хем искам да съм в България, хем имам чувството,че тук съм излишен, (не правя нишо пълноценно, не че в Америка правя нещо пълноценно освен да се тъпча с бургери и да им "лижа задниците".
    Мисълта ми е, че в момента ми е такъв период,че всичките ми приятели( с който съм израснал и са били с мен през годините) са там ( във САЩ) и някак ми е трудно без тях. Някой от вас ще си кажат ( "научи се какво искаш от живота" да може би с възрастта, ще помъдрея и ще намеря правилния път, който определено мисля, че води към България.
    Подкрепям админа
    "БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО"
  • Точно така, мойто момче, браво!
  • Есето много ми хареса! Наистина БРАВО на автора. Аз съм почти 18 годишен, смятам се за умен, добър ученик- с добро възпитание, патриот..СМЯТАМ ДА ОСТАНА в БЪЛГАРИЯ!!! И няма сила която да ме накара да я напусна. За мен България е най-святото нещо. Мечтата ми е да се занимавам с политика, но не "политиката на Краденето", ако имам възможността да стана политик Ще работя само за ДОБРОТО НА БЪЛГАРИЯ!!! България над Всичко!!!!!
  • Прочетох и товаСлед толкова мнения,едва ли моето ще е интересно,но все пак искам да ти кажа,че и аз за нищо на света не заменям къщата,планината,спокойствието и хората тук...тия неща които са ми близки,толкова близки до сърцето.И за Мусала и морето ми хареса.Може би хората си заминават преди да са видели всичко.Аз не мога!Не,че ме е страх да мия чинииПросто не искам.Не,че се съмнявам,че там ще успея.Просто искам да го направя тук.Също не виждам причина това да не стане.
  • Разгледай фотографиите, които качвам, и ще ме разбереш.
  • Всеки има право на мнение,както и да го сподели, затуй сме човеци. "ЗА" по повод ината да останеш! Имаше един филм - "Да обичаш на инат", в Бг сега е "Да живееш на инат!"."Останалото е мълчание...", в което всеки преглъща мислите, опита, преживяното и непреживяното, както и мечтите си.
  • Относно това, което споменавам в собствения си коментар ( за конкурса по случай 3ти март ) - да той се състоя, но бе отново голямо разочарование за мен.Бе вече около последните дни от февруари,но нямаше обявен конкурс от общината ни(за тези, които не знаят, бях решила да помоля работещите в отдел Образование в общината ни, да направят конкурс по училищата по случай 3ти март).Бях вече написала своето, с което да участвам.Тогава една жена помоли единия местен вестник да го публикуват.Да, тогава просто исках да погаля егото си,но сега бавно и малко по малко осъзнавам, че не това е най-важното.Все повече се радвам на одобрения в този сайт,отколкото друго....На 3ти март общината обяви конкурса(след като моето вече бе публикувано във вестника с малко променено име:"Българийо, давам ти себе си!",но не в училищата, а по радиото.Участваха предимно възрастни хора.Радвам се, че въобще го имаше...но какво трябваше да стане,за да го обявят-да жертвам себе си?Не искам да се правя на жертва.Просто "работещите там прекалено много работят"...
  • Доста късничко се включих, както в сайта така и в коментарите, но нищо не пречи да се изкажа и аз.
    Zend-avesta е написала есето както тя вижда нещата, аз не съм съгласен, както виждам и повечето от вас. Не мога да ги приема тези за и против това да останем в България :
    1.звучат малко детски (в смисъл излезли изпод "перото" на тийнейджър, който все още не е разбрал същността на живота)
    2.не са развити до край
    3.има поне хиляда причини които колегите (творци) са написали тук за да опровергаят всеки , който има намерение да напуска РОДИНАТА си

    за себе си взех решение да не напускам България и това се случи след не много дълги размисли
    нима всеки не бяга "навън" за да търси по лесния "начин", това поне неможете да оспорите е да ама аз реших, че щом "там" e лесният начин аз предпочитам трудния.Виждам, че и други са направили този избор и това много ме радва ЗАЩОТО

    УВАЖАЕМИ ЧИТАТЕЛИ В НАШИ РЪЦЕ Е БЪДЕЩЕТО НА БЪЛГАРИЯ И КОЛКЙОТО ПО-ОТГОВОРНО ПОДХОДИМ КЪМ НЕГО, ТОЛКОВА ТО ЩЕ Е ПО-"РОЗОВО"

    п.п.

    аз също съм се посветил на каузата "да направя нещо за България" и вярвам в силите си.Знам че един ден и аз ще допринеса за страната,
    така че колкото повече от нас повярват в силите си толкова по-"розова" ще е картинката

    а и да изразя уважението си към създателя на сайта Георги Колоев
    и аз имах такива планове (за сайт), но въпреки че не успяха (а още не е късно) радвам се че ти си успял и че навреме намерих това "свято" място
  • "В Германия те окошарват ако слушаш Slipknot..."
    Какво?!
  • siner доста ме дразниш и незнам точно защо...разваляш хубавия тон на коментарите и есето.сори, но така те усещам - не съм виновна.
  • Прочетох "защо искам и не искам да остана в България", и тук ще започна по същия начин: научете се да пишете на кирилица!!! Срамно е да изказваш мнение по такъв въпрос на латиница или използвайки съчетания, БЪЛГАРИНО!
    И аз оставам тук! Обичам България! И ние даваме облика на тази държава, да се постараем, а?!
  • ех ,блазе ви че сте си в бг,много ви завиждам!аз за съжеление съм принудена да сам извън родината,но при първа възможност ще си доида завинаги!наистина в бг си имаме всичко ,е парите липсват понqкога,но това далеч не е наи-важното,нали знаем как да се забавлqваме и да се кефим.в чужбина не е така ,гледам ги всеки божи ден и се чуда как може да са толкова празни и скучни-като статуи ,и какъв е смисала да имаш пари ,ако нqмаш сърце?никакъв.Браво на вас щастлива съм че има българи ,които са оценили родината,без да се налага да губqт време в емиграции насам натам!
  • ГРОДА СЪМ чЕ СЪМ БЪЛГАРКА!ЗАКЛЕЛА СЪМ СЕ В МОЯТА РОДИНА чЕ НЯМА ДА Я НАПУСНА И щЕ ДАМ ВСИчКО НА КОЕТО СЪМ СПОСОБНА ЗА ДА ВЪЗВЪРНА ТАЗИ БЪЛГАРСКА СЛАВА.щЕ ГО НАПРАВЯ, ЗАщОТО СЪМ БЪЛГАРКА В ЦЕЛИЯ СМИСЪЛ НА ДУМАТА-БОРБЕНА ,УВЕРЕНА, ПАТРИОТИчНА ЛИчНОСТ.И знаеш ли Георги-ще направя това-на първо време да накарам повевче хора да мислят за България.ще предложа този конкурс-Какво направих или ще направя за България? по случаи 3ти март.А всичките мечти които имам са свързани с България...Сега съм на 17.ще дам живота си за нея!!!
  • уоу!!! Потресена съм! Наистина есето е невероятно! Всъщност не искам да го разглеждам от литературната му страна, а от страната на истината, казана в него! За мен то е прекрасно! Браво! 6!!!
  • Това не е есе,а сведения!Да направиш изводи за това какъв ти е
    "келипира" извън страната ни или в нея,не е есе,но се радвам,че изказваш подчтено мнение!
    Ако бъде зададен от някого въпросът:"България над всичко или...",можеш да се обосновеш подробно чрез произведението ти,което старателно прочетох!!!
    сега!!!
  • Криси много обичам патриотични изказвания написани с толкова много 4-ки вместо "ч", 6-ци вместо "ш" и "ж", вместо "в". Просто ми разтапят сърцето.
  • Много е хубаво, че има млади хора, които мислят по този начин! Дано тези хора станат повече! Малко преувеличено ми изглежда на места, но вазна в случая е идеята. А картината под асмата не бих я заменила с нищо извън България. От мен 6.
  • Виждам различни коментарии за това есе и реших, да взема и аз отношение, като човек който със собствените си очи е видял почти всичко описано в него. Браво Жоре! Описал си нещата сякаш сам си ги преживял. Рядко пиша оценки, но за това произведение ти поставих най-високата. А колкото до картината "под асмите"-моите поздравления!!!
  • zend-avesta, предполагам, че Добри го е написал в ироничен смисъл.
  • Написано е по повод есето на zend-avesta <a href="http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=918"><u>"защо искам и не искам да остана в България"</u></a>
Random works
: ??:??