Sep 7, 2010, 10:38 PM

Кравай 

  Essays
991 0 2
1 мин reading

Нима свободата винаги е табу? Най-добрите бойци при древните Викинги са били погребвани на корабите си, които са били превръщани в клада и така воинът е продължавал плаването си към Валхала, тоест към мечтата, бележеща пътя на живота му. Мечта за свобода, водеща началото си от вятъра, издуващ платната на кораба и продължена от огъня, който изпепелява същите тези платна, но не и мечтата. Въздух, земя, огън, вода. Но пътят не свършва тук, не може да бъде спрян дори и от пламъците, обхванали мотора на Питър Фонда в „Easy rider”. Мечтата за свобода винаги остава жива, винаги има някой, който да поеме факела и да продължи напред в тъмнината. Неразбран от другите, гонен и преследван от желанието им да го унищожат. Да унищожат различния, мечтаещия, мислещия и наслаждаващия се дори на най-дребните неща от живота.

            Но ние оцеляхме! Мечтата оцеля, духът ни също е жив. Духът на хилядите, посещавали „Пешо Берон”, „Джагите”, „Кравай”, Синьото и други култови места. Спомням си безгрижните лета на Арапя, Веселие и други подобни къмпинги. Какво ни трябваше тогава? Няколко облака и бири, малко цаца и пържени картофи, консерва „хиляди очички”, готова супа, сготвена пред палатката или просто -спалния чувал. И въпреки това бяхме щастливи. Това беше мечтата ни и я бяхме осъществили. Никога след това не успях да се почувствам толкова щастлив и свободен. Не успях да осъществя мечтите си и причината за това мисля е, че станаха прекалено много. Ламтеж за хиляди илюзийки, които биха могли да те направят щастлив. Но единственото, което наистина се случва с теб е, че душата ти става все по-пуста и празна.

            Затова се радвам, че след толкова години се събираме отново. Пак всичко е по старому, макар и за една-единствена нощ. Нощ, която ти напомня кой си и част от какво си! Няколко часа, в които можеш да направиш това, което наистина искаш да направиш. А то е толкова просто – да бъдеш себе си!

© Петър Станев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • То за това са приятелите...да те познаят, след това е много по лесно, повярвай ми!
  • "А то е толкова просто – да бъдеш себе си!"
    Да, така е, но понякога не можем да се познаем...Хареса ми.
Random works
: ??:??