Apr 10, 2020, 9:36 AM

Любов към мъдростта 

  Essays » Phylosophy
2547 0 2
2 мин reading

Живеем в свят, в който все по-необходимо е да се припомнят истински важните неща.

Сократ е казал: 

"Неизследваният живот не си струва да се живее".

В днешно време повечето хора се интересуват от почти всичко, но не и от изследването на живота.

Ако е прав, това означава, че по-голямата част от човечеството не живеят смислен живот.

Аристотел казва, че това което ни отделя от животните е способността ни да разсъждаваме и че живот, който цели единствено задоволяване на телесните удоволствия, както твърди той е "живот, който не подхожда на човешките същества, а на добитъка." Аристотел твърди, че един добър живот за едно човешко същество е да се фокусира върху размишлението, ученето и придобиването на интелектуални добродетели. 

Колко отдавна изречени думи, които ни показват колко е важно да се връщаме назад във времето и да се вслушваме в това, което са ни завещали. Колко е важно да учим философия. Наука позабравена напоследък, все по-малко желаещи да я учат и да се развиват в тази сфера. Повечето хора искат да учат бизнес и да трупат пари, само заради самите пари, а не заради това, което ще им ги донесе, ще им донесе смисъл. 

Аристотел твърди, че многото пари се превръщат в "привидно необходимо благо". Нещо, от което не се нуждаем. Привидно необходимите блага могат да ни доставят удоволствие, но ние всъщност не се нуждаем от тях. Евдемоничният възглед е различен начин на мислене за щастието, от гледната точка, с която сме бомбандирани в ежедневието чрез реклами, които се стремят да дефинитат съвременния живот и да ни продават привидно необходими блага, опитвайки се да ни уверят, че са реални. Погледнато от тази гледна точка съвременният живот затруднява намирането на щастие, защото в крайна сметка ни кара да инвестираме енергията си в търсенето на привидно необходими блага. Търсим удоволствие и радост, за сметка на смисъла и целта.

Какво всъщност е философията, защо да я учим и какво ще ни донесе? 

Състои се от две древногръцки думи:

Филос- Любов

Софос- Мъдрост

Задно: Любов към мъдростта

Философите са хора, които се стремят към мъдростта.

Философията като наука има задачата да ни научи да мислим правилно, да станем по-мъдри и интелигентни. Основните теми, които се изучават са: Критичното мислене, съществуването, познанието, истината, справедливостта, красотата.

Чрез философията можем да научим как да  станем по-хармонични личности. Можем да открием защо се случват толкова неприятни неща като: болка, болест, нищета, насилие, лудост, омраза, страхове.

Философията ни дава всичко от което се нуждаем, за да живеем един смислен живот. Каква по-голяма мотивация можем да имаме от това, за да я учим? 

 

 

© Калоян All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ! : )
  • Написано по начин да подбуди и замисли. Ненатрапчиво и приятно за прочит. На мен ми хареса, Калояне.
Random works
: ??:??