Aug 30, 2008, 11:12 AM

Мисли в XXІ век 

  Essays » Social
1557 1 8
1 мин reading

Всеки един от нас иска да бъде уважаван от обществото човек. На пръв поглед звучи доста рационално, но дали е така? – Ако всички бяхме уважавани личности, с добро образование; семейство; визия, как щяхме да намираме разликите помежду си?

Къде щеше да иде индивидуалността всеки да има право на избор, къде щеше да отиде успеха, който сме постигнали с толкова много труд? Ако беше така, животът нямаше да бъде интересен, защото нямаше да се борим да бъдем по-добри, а щяхме тъпчем на едно място и да нямаме никакво развитие в живота.

В XXI век не е така. Всеки избира какво да бъде; какви да са моралните му ценности; какво семейство да има и всичко с цел – да създаде един по-добър и по-уютен живот първоначално за себе си, а след това и за семейството си.

Няма сила на света, която да ни накара да направим нещо, което не бихме искали.

Мисълта на Рене Декарт е много достоверна според мен – „Мисля, значи съществувам." Това е така, защото единствено ние, хората, сме надарени с това – да можем да мислим, преди да направим, каквото и да било.

Мисълта ни съпътства навсякъде – в дома, в службата, дори на улицата, ако щеш... Тя е навсякъде с нас. Без нея животът ни нямаше да е същият, защото сме единствените същества на тази планета, които имаме дарбата да можем да мислим, преди да действаме.


© Ляля Ляля All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Относително правилни разсъждения. Само че "Cogito Ergo Sum" по принцип е използвано от Декарт в друг смисъл
    Позрави.
  • Принципно е така, но разбира се, винаги има изключения. Аз съм на мнение, че ние контролираме живота си до голяма степен, но все пак не сме господари на съдбата, както и не избираме какви да се родим. Въпрос на лично виждане, но трябва да призная, че звучи налудничево от моя страна да твърдя, че "няма такава сила".
    Благодаря за коментара! Лека вечер!
  • "Няма сила на света, която да ни накара да направим нещо, което не бихме искали." - наистина ли си убедена в това?
  • благодаря ти за мнението,съгласна съм с теб и де подкрепям.Успех
  • Мирелла, тъпи са, защото те така искат. Иначе всичко е даденост, съгласна съм, но тук идва другият фактор - доколко всеки упражнява ума си.
  • хмм не съм съгласна. повечето хора са доста тъпи същества!
  • Нито може да избереш културата,в която си се излюпил.Шест подобава,не защото заслужава,а защото заявява.
  • Семейството, което ти ще създадеш можеш да избереш, но това в което си израстнал - не.
Random works
: ??:??