May 30, 2018, 12:06 AM

Обратно броене 

  Essays » Personal
1460 1 7
1 мин reading

 Над това, имаме ли правилна преценка за себе си, за възрастта си, за начина на обличане и държание, когато вече не сме първа младост /един мой приятел казваше "втора прясност"/, ме накара да се замисля след една случка в столичен трамвай.

  Качваме се с моята три годишна внучка в трамвая. Отстъпват ни любезно да седнем и на отсрещната седалка, точно срещу нас една около 55-60 годишна вече "попрецъфтяла роза" с гарваново черна дълга коса, ярко червило и лак, руж и грим...както си му е реда, но детето почва да плаче и иска да слизаме по никое време! В чудо се видях, чудя се какво и става, почвам да я баламосвам с коли и цветя, дето се виждат от прозорците, но не се получава! По едно време, тя ми шепти в ухото:"Бабо, страх ме е...това е Баба Яга...." и в упор гледа жената срещу нас! Разгеле, жената  слезе на "Пирогов", та ние продължихме.

   Тази случка ме накара да се замисля. Не, че ме интересува кой как се облича и кой как се чувства?! Лично аз се обличам прилично и се чувствам отлично в синхрон с възрастта си, но явно има хора, които не искат да се примирят с напредването на годините, искат не да спрат времето, а направо да го върнат, ама...не става!

   Най-трудно май остаряват бивши хубавици и бивши мачовци?! И точно това е смешно и гротескно ."Убавиците" , без да се съобразяват с "напъпилите" години, развели дълги руси и черни гриви, обилно напудрени по вече поувехнали бузи и "мачовци" с боядисани олисяли перчеми, с тесни дънки, открояващи "пакета", с бейзболни шапки с обърнати козирки....смях или плач?! Лично на мен ми се плаче...

  А, бе хора - дръжте се естествено! Старостта няма да ви прескочи, няма да ви подмине, няма да ви отмине, освен ако Оная с Косата не ви прибере, преди да сте станали за посмешище?! Всичко това, което е било до определена възраст - дълги гриви, ярки гримове, тъмни перчеми, тесни дънки, бурни страсти, яки запои е отминало! Може би, донякъде е приемливо за холивудските звезди, но за средно статистическия човек е клоунада ?! След определена възраст, да се правиш на 20 годишен е смешно, жалко и не буди възхищение, а само....съжаление...

© Nina Toshich All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Много истинско,житейско,Нина!Поздравление!
  • Благодаря за хубавите коментари и оценки! Благодаря и на анонимния, дето е поставил възможно най-ниска оценка....Възможно е, да е "лирическата"?! Е-ее, значи добре съм го написала?!
  • Стойчо, Анастасия....благодаря, че ме прочетохте и харесахте!
  • Поздравления за темата, Нина! Развесели ме! Често и аз съм се питала, възмущавала и размисляла върху нея. Въпрос на интелигентност и манталитет, вероятно. Редно е някой да им го каже, но не са тук, за да го прочетат. Публикувай го и на по-посещавано място.
  • 😥
  • Благодаря И.К.....така е, когато някои не могат да преценят облеклото, реакциите си и мястото си в пространството, изглеждат нелепо, комплексарско и комично...Отнася се и за млади и за стари, безспорно!
  • Добър поглед върху темата за"обратното броене". Аз пък се сещам и може би повече ми прави впечатление как млади момичета се правят на"Каки Яги" с прекомерно ботоксирани устни, надути силиконки и измършавяли от изрусяване до бяло коси към които гордо са прикачили допълнително удължаване с екстеншъни. Как пък нито една млада жена от тях не се сети трезво да се погледне в огледалото и да види гротеската картина, в която сама се е превърнала. И това май повече ме плаши, като си помисля какво ли ще е, когато те станат на 50-60...А уж, не съм дете,а зряла жена. Свобода за избор.Всеки сам си знае, на мода е изкуственото.Естественото Боже творение не се котира, усмива се.
Random works
: ??:??