Oct 2, 2008, 6:44 AM

Сензар - космическият език на Душите 

  Essays » Phylosophy
5006 0 10
2 мин reading

  СЕНЗАР

"космичният език на душите"

 

"Човек се променя към форми, които не са от този свят. С течение на времето, той преминава към безформеност, към равнината на горния цикъл. И знай, че трябва да станеш безформен, преди да се съединиш със Светлината."

 

                                                                               "Изумрудените скрижали" - Тот

 

Преродени, пречистени в море от роса, ние вървим към утробата на вечността, дъх от дъха, живот в ръцете на живота, смисълът на вечното, трептящо в сърцето на микрокосмоса. С факлата на познанието осветяваме страниците от книгата "Живот", а с пламъка на истината прогаряме всяка рана. "Жива" и "Мъртва"  вода се сливат в едно, и преплували отвъд хоризонта на космоса, бавно потъваме в тишината, родена от утробата на нощта. Небето е наниз от звезди, трептящи върху паяжината на сътворението, светлина  и звук на върха на вълната от енергия, осмислят архетипните принципи на безвремието. Поток от тахиони пътува от бездната към всички живи същества и в мимолетния си сблъсък, носещ в себе си неписаните закони на вселената, завършва мисията си на месия.

"Сънят" е огън за реалността, който по сребърната нишка ни води към върха - там, където лежат тайните на вибриращият първичен глас. Светлината, забавя своя ход, честота й заглъхва и в този миг на отрицание, в който космосът замръзва, се раждаме Ти и Аз, сътворява се природата. Животът ражда Смърт, окичена с огърлица от сълзи, но прекрачили прага на страданието и прегърнали себе си с любов, ние достигаме точката отвъд пределното, където Смъртта ражда Живот от нетленни искри. Изворът, който никога не пресъхва, е красив пейзаж от недокоснати светове, неизменна част от потока, не умираща частица от цялото, вечен трепет на неизгасващия дух.

Там, където Слънцето е неспособно да докосне, любовта прониква с цялата си сила и сред дълбините на нощта започва де се носи утеха, мир и спокойствие. Вечно възкръсващи, капките пролетен дъжд, подхранват корените на дървото и там, сгушени в прегръдката на Земята, заспиваме блажено.

В себе си носим ключа към всяка неотключена врата и стига да поискаме, можем да докоснем светлината, скрита зад всяка тъмнина. Търсим някой да ни погледне с нежността на разтворено от слънцето венчелистче, да ни потопи в своите очи, скрили бездна от звезди, да ни погледне сякаш ни вижда за първи път, а всъщност познава до болка душата, скрита зад маската. „Днес" се срещаме отново, за пореден път, за да разкрием тайната на "вчера", а "утре" се разделяме, оставили след себе си стъпки от тъга и радост.

Понякога имаме чувството, че участваме в нямо кино, сякаш животът ни е черно-бяла лента, в която единствено успяваме да наблюдаваме безучастно хода на колелото на Съдбата. Искаме да избягаме, да се скрием, да крещим, но не можем, ние сме неми, защото гласът на Душата ни е скрит на дъното на океана и само, когато заспим в дълбоко мълчание, филмът изведнъж оживява, става цветен и току успяваме да доловим зад воала на невидимото частица от истинския ни Аз.

ИНТИ

 

 

© Аматерасу All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Ах, точно така, колко добре сте ме разбрали. Именно - в издателството са идиоти (както повечето служащи в издателствата за т.нар булевардна "езотерика". Всичко останало, което наговорихте - Манас, мъдрост, пелтеченето за това, че нагрубявам добрия чичо Хермес, свидетелства само за едно - че сте личност с проблеми, и то сериозни.

    А колкото до това, че нито Хермес, нито Тот са съществували, това смятам се знае от всички, така че спестете ни "езотеричната диалектика".

    (Всъщност, мисля че е редно да обсъдим и "Портокаловите изумруди", приписвани на Чудовището от Лох Нес (инкарнация на старите шотландски мъдреци Лох и Нес), които са продължение на "Измумрудените портокали"
  • Всякаква полемика с Вас отттук нататък е безсмислена, след като само в три поста успяхте да направите изключително противоречащи и крайни изказвания.Смятам също за и за изключително неетично да осквернявате дадена историческа личност, независимо дали възприемате нейните идеи или не, мнението може да си го запазите единствено за Вас, а не да го представяте във вид хули , което е най-малкото неподобаващо за един смятащ се за високоинтелектуален и образован човек. Като цяло прецезирането на достоверността на дадена информация, която възприема личността е на само приоритет на интелекта, ако тя не достига неговия Манас, нямаме налице придобита Мъдрост, затова и езотеричните познания, каквито несъмнено са описани в "Изумрудените скрижали" на Тот, не се възприемат само на ниво мисъл.По вашата логика излиза ,че издадетелството публикувало книгата са едни от най-невежите, както и достатъчен брой хора, запознати с информацията за Тот.
  • Хъх...виж, случайно в библиотеката си имам едно мнооооого старо (6000 години преди гутенберг) издание на "Изумрудените портокали", което също се приписва на Хермес (и на Тото Кутуньо ако трябва да сме точни. Ама те май са едно и също) Да ви го пратя ли? Смятам, че ще ви е полезно.

    И престанете да говорите глупости? Какъв йероглиф, каква азбука? Вие знаете ли, че в Египет има цели 3 (три) азбуки и йероглифното писмо е само едно от тях!? Раждала се азбуката, дрън дрън. И то точно от йероглифното писмо...я прочетете малко общо езикознание сетне говорете. Ако можем да говорим изобщо за някаква връзка, то тя се открива единствено между демотическото египетско писмо и гръцкия език (справка - Шамполион и Розетския камък), но това писмо е дооооста късно.

    А пък и дума "профанизъм" няма със сигурност. А пък на вашето твърдение, че платонизмът и стоицизмът са взаимствали от херметизма е също абсурдно, защото само леееееко запознаване, непредубедено, на ниво интелект, ще ви докаже, че грешите. И с каква само убеденост грешите...ето това се нарича фанатизъм. Защото е явно глупаво да се твърди, че платонизмът е заимствал от херметизма, при положение, че последния се е развил мнооооооооооого след Платон, а именно - през късния елинизъм. Освен това, за разлика от философията на Платон, тази на мухльото Хермес е синкретична и неоригинална.

    И не са само наименования, това са елементи, служещи за регламентация на образа, моето момиче. Хермес Трисмегист не е равно на Тот, защото е комплекс между мъдростта на гърция и тази на египет. Той не е оригинална фигура, най сетне...
  • Брях! Да не съм объркал нещо сайта?!?
  • Колкото и да се опитвате да философствате, ефектът е само профанизъм. За никаква алмагама на късния платонизъм и стоицизъм, не може да се говори, след като херметизмът е самостоятелно течение, като последните, като школи само са взаимствали от него. При наличието на хронологична последователност на двата персонажа в исторически времевия отрязък,Тот и Хермес са едно и също божество с различни човешки инкарнации, да не говорим и за неговото римско наименование Меркурий, при което имаме налице една и съща личност в различни въплащения, която събира в себе си всичко.

    Противоречеращото в случая е , е че Вие се изказвате, цитирам: „никаква инкарнация на нищо не е Триждивеликия” и "вярно, че съчетава в себе си образа на Тот, но все пак си остава амалгама между гръцкия Хермес и епитета "Трисмегистос", което е пълен абсурд, тъй като това са само наименования на една и съща духовна личност, която е била проводник на божествената мъдрост в различни времена.

    Хермес е едно нарицателно име,и то именно защото се губи в историческата памет , когато ръката не е била така изобразяваща, защото от йероглифа се ражда, това което наричаме днес азбука. Историята не ни казва дали Хермес е имал човешко име, но онова което прави неговия ореол, е посветеността му, а всеки който се посвещава се прощава с това което e негово исторически и биологично битие.

    Да не намесваме сега зороастризмът, който е още по-древен, и вероятно датира към 6000 години преди Платон, и през различните векове, се видоизменя много.

    ( за разлика от вас нямам намерение да изпадам в личностни нападки, които имат само ефект на бумеранг спрямо този ,който ги насочва към някого, т.е Вие се самоизлагате. Извиням се за грешката, но в сайта Водолей и Риби си приличат като символ,но както и да е, никой не проявява зодиакалния си знак в неговия чист вид, ние сме смесица от планети и знаци, но това е друга тема).
  • Уау, каква мъдрост. О, боже защо всички сме тъй слаби, горестни и беззащитни! хахахахахах, никаква инкарнация на нищо не е Триждивеликия.

    Обаче, най-смешното е че съм бил представител на зодия риби, при все, че съм чистокръвен водолей! хахахах, как достигнахте до това за рибите!? Четохте изумрудената скрижала в оригинал и там беше написано ли? Или погледнахте в кристалното си кълбо? хахахахаха....глупости, пълни глупости. Няма никаква принципна идея, лошото е, че явно си вярвате, което пък е защото сигурно сте с комплекс за малоценност и околните ви изолират и странят от вас. хахахахахаххаха. А кавичките придават истинска сардоничност на целия ми червен смях...

    Едно обаче е непростимо - че изхождате от собствената си интелектуална нищета, за да коментирате мен, при все че аз ясно в коментара си отбелязах "вярно, че съчетава в себе си образа на Тот, но все пак си остава амалгама между гръцкия Хермес и епитета "Трисмегистос", който пък е гръцка калка от епитета на Тот "аа аа". Изобщо херметизмът си е амалгама между късния платонизъм и стоицизъм и разни източни миазми като зороастризма, което именно го превръща в изключително комплицирана материя за боравещите с него (Препоръчвам Ви в това отношение книгата "Античният херметизъм" на Н. Гочев, макар да съм почти убеден, че хора от вашия тип никога не биха я разбрали). Разбира се, поради самия факт, че сте посочили грешно източника като "скрижали", а не "скрижала" - Tabula (smaragdina) и че отдолу сте писали Тот ясно говори за дилетанството, с което боравите с тази специфична материя. Освен това, чий е преводът? Хахаххахах, само не ми казвайте, че сама сте си го превели? Пхахахаххаха

  • Не си успял да доловиш същината на есето, тъй като не можеш да улавяш все още абстрактното, може би нямаш и нужните познания. Мога да ти интерпретирам на разбираем език , всяко изречение, за да можеш по-ясно да схванеш принципната идея, заложена в него, но ще е безсмислено. Щом се хващаш за кавичките,а не за съдържанието, не е необходимо да ти се разяснява каквото и да било. Относно Тот, би трябвало да знаеш, че тове е неговият първообраз, когато е живял по-време на египетската цивилизация,а Хермест Трисмегист е последващата му инкарнация. Жалко , че като представител на зодия Риби не успяваш да долавяш финното, а и виждам че има и като познания да се развиваш, все пак времето е пред теб. Радвам се и за будността ти, но преди да критикуваш, трябва да бъдеш сигурен в знанията си!
    Смисълът на кавичките е да не се хващаш буквално за думата и това им е предназначението,а това че някой не иска да ги употребява е личен избор.
  • Големи глупости сте написали. Жена, да, при това, почти сигурен съм - грозна жена (това не е обида. хипотеза. хрумване). Така де, кой друг би написал подобна простотия?

    И само за сведение, никакъв Тот не е автор на "Изумрудената скрижала". Авторът е Хермест Трисмегист, който вярно, че съчетава в себе си образа на Тот, но все пак си остава амалгама между гръцкия Хермес и епитета "Трисмегистос", който пък е гръцка калка от епитета на Тот "аа аа" Пхахахахахахха. Пази боже ако всеки тръгне да цитира, още повече - да коментира или интерпретира Corpus Hermeticum

    А и? защо толкова кавички? Правят текста още по-смешен. Джойс ги е ненавиждал, а струва ми се, хермес триждивеликия - също. Хахах
  • Важно е какво има отвъд личността ми, а Духът съдържа Ин и ЯН в себе си. Есето съдържа дълбочина и прозрения, но няма нотка на тъга.За да бъде достигната съкровенността неминуемо се изисква да отхвърлиш онези сенки, които забулват истинския Аз,поради това че не разбират себе си,хората често изпадат в меланхолия и тъга.
  • Хващам се на бас, че си жена - вероятно млада /ей сега ще проверя/.
    Хм - интересни работи пишеш, поетична проза, гледам и поезия...
    Струва ми се, че си доста тъжна.
    И това се случва. Привет
Random works
: ??:??