Sep 18, 2023, 11:06 AM

Безсмъртният 

  Prose » Narratives, Humoristic
205 5 11
2 мин reading

Умря бай Иван…

Ми… Нормално – някой се ражда, някой умира…

И Земята се върти…

Тялото му замина за селското гробище. Да обогати почвата, та след сто години, когато  преместят гробището, там да се развихрят великолепни ягоди и малини, с вкусен вкус…

Душата му си замина при Господ. Той да решава какво нататък. И реши…

Ама това е друга тема…

А името бай Иваново не изчезна. Да, де – нормално висеше на некрологът, докато ветрове и дъждове го превърнаха във вторична суровина. Некролога, не името. Името стоеше в старата къща върху рамката на пожълтяла снимка, та след десетина години правнуците все пак питаха: „Ми, тоя кой е?“…

А основно името му заседна в документите. В селските архиви, в статистическите списъци, в избирателните, в банките, в службите разни…

И си живееше свободно…

От негово име двама от банковите чиновници си дръпнаха кредити, после ги закриха. За бай Иван остана задължението – ако един ден дойде Второто пришествие, най-напред да плати борчовете, щото банките са над закона, морала и Бога…

Трима от кметовете използваха името му като свидетел и дори член на комисии разни. Та му окачиха две известия за разпит като свидетел и четири като извършител на финансови далавери.

Участва в избори още четвърт век. Гласува ли, гласува. Нали селцето е малко – триста души по списъци, петдесет от които реално живи, всеки умрял трябваше да проявява съвестно отношение към изборите и да даде гласа си.

Така бай Иван избираше кого ли не – включително един млад пенсионер, неродил се по негово време още.

А веднъж се получи конфууз. Гласува едновременно за двама свои селски. Нямаше спор с тях, симпатични хлапета бяха, докато той още ходеше, ама на… Оказа се, че от негово име са подкрепени и двамата…

Е, лека му пръст на бай Иван…

Ама и Господ или който там – здраве на духа му да дава, че що избори идат…

Яко безсмъртие ще му трябва в името на демокрацията…

 

Все още неправилности - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Смути!
  • Добре, че е сатирата, че иначе как да си го рекнем в очите
  • Благодаря, Красе!
  • а някои казват, че нямало живот след смъртта...
  • Благодаря, Надя!
  • Щеше да е смешно, сенсей, ако не беше жалко.
  • Благодаря, Пепи, Георги!
  • Активен деец...
    Съвестен!...
    Поздравявам те.
  • Върви си бодро Кико Хард - раз-два, раз-два,
    и подсвирква си с уста - "Демокрацията дава крила!"
    Върви си накривил глава БиБи - раз-два, раз-два,
    и подсвирква си с уста - "Демокрацията дава крила!"
    Върви си Партията родна мила, целият беге народ откърмИла - и удря маршово крака - раз-два, раз-два,
    и свирква си с уста - "Демокрацията дава крила!"

    /по "РЕД БУЛ дава крила"/

    В природата нищо не се губи - само преминава от една демокрация в друга!
  • Благодаря, Симона!
  • В духа на предстоящите избори написаното е страхотно - колко тъжно, а поднесено хумористично.
Random works
: ??:??