Aug 26, 2021, 4:46 PM  

 Дупчести истории 1 по J 

  Prose » Narratives, Fantasy and fiction
439 0 4
Multi-part work « to contents
4 мин reading

Тук започва продължението на    Дупката 18 Епилог на Пролога

от https://otkrovenia.com/bg/proza/dupkata-18-epilog-na-prologa

 

      Стана ми тъпо и много празно. Така се бях привързал и свикнал с присъствието на Ани, че изведнъж се почувствах без почва под краката. Къде беше отлетяла .. ? Тя не познаваше реалния свят, не познаваше града, не познаваше хората ... Всичко можеше да се очаква, но все се надявах, че късметът няма да й изневери и съдбата ще бъде милостива. А когато бяхме заедно, много пъти ни се беше случвало някаква добра сила се грижи за нас и никога не бяхме изпадали в безнадеждна и безизходна ситуация.

 

      Запитах един от военните дали нямат някаква информация за нея – вдигнаха рамене и само посочиха към центъра на града. Машинално се насочих натам, оглеждах оживените и претъпкани улици и се мъчех да доловя знаците на съдбата ... и те не закъсняха ... по огромните светещи LED рекламни пана, обкичени плътно по сградите, вместо стандартните реклами и борсова информация, на живо предаваха кадри от хеликоптер на последната ТОП новина – появата на огромна дупка в центъра на града и настаналия хаос по улиците. Гледката беше страховита, невъобразимото се беше случило. Виждаха се тълпи бягащи хора – едните търсеха спасение някъде по – далече, други се стремяха да си вдигнат адреналина, стараейки се да достигнат самия ръб на пропастта. А дупката беше огромна – цяло каре между четири улици беше погълнато, ужасяващо отчетливо се виждаха подробностите – срязани сгради като с нож, стърчащи тръби и железа, виждаха се и няколко щастливеца в оцелелите парчета от сгради, оглеждащи в ужас и благодарящи на провидението и шанса си да бъдат на няколко метра от мястото на среза на обиталището им. На кадрите се показа и прословутия Макдоналдс, една от иконите на града, отхапан точно на половина , както е редно в града на Голямата Ябълка.

 

      Нещо като предчувствие ме обхвана, че това е нишанът, който ще ме доведе до Ани и бодро се запровирах през бягащата тълпа към дупката. Тази идея беше абсолютно нелогична, ама си имах едни шесто чувство, което ме вкарваше в най – големите беди, но винаги се оказваше, че всичко е било правилно и е трябвало да се случи. На две преки разстояние плътността на тълпата нарасна неимоверно, като преобладаваха мераклии, стремящи се да присъстват лично на дупчестото зрелище. Тогава обърнах внимание пак на светещите рекламни пана, по които в момента даваха изявлението на Кмета на Голямата Ябълка, който обясняваше, че няма нищо необичайно, че вероятността за такава авария са правени многобройни изследвания и било доказано, че ще се случи в най близко време. Речта му беше прекъсвана няколко пъти от настойчивата реклама на Time Insurance (ТиАй) , Видеото беше разкошно блудкаво като за простолюдието, а смисъла беше ‘Ние казахме ли ВИ ?! На ви сега, точно СЕГА ви трябва нашата застраховка!’ по принцип имах рефлексивен филтър за такива реклами, но това което ме изуми беше, че долу в десния ъгъл се мъдреше логото на ‘моя’ милиардер ! Скътах си това обстоятелство на рафтчето за размишления и продължих да напредвам милиметър по милиметър към заветната дупка ...

 

      Това обаче не трая дълго – по екраните се появи пак Кметът и започна да го усуква с леко кисела физиономия, че всички поделения на Полицията, Пожарната и Армията са в пълна готовност, извършени са изследвания на щетите, инженерни и всякакви други комисии са завършили обследването, при което е установено, че

 

 

Дупката е много широка и много дълбока

В дупката няма нищо за спасяване

От всички околни сгради се извършва евакуация на пострадалите и търсене на затрупани

Ограждения по радиус от 800 метра около ръбовете на дупката е изграден и блокиран

 

      И .... и .... от начало не повярван на ушите си, Кметът продължи ...

 

В заградения периметър ще се допускат САМО членове на сектата Свидетели на Голямата Дупка ... поради това, че заявката за такова събитие била регистрирана и одобрена в Кметството преди много години и била БЕЗСРОЧНА. В заявката било записано, че в случай на такова събитие Сектата добивала неприкосновенно право да организира там свои тържествени чествания, като даже и небето било закрито за полети! ... Единствената функция на Полицията била да пропуска на пунктовете само членовете на Сектата , както и в радиус от пет километра да следи събитието да не бъде снимано и предавано по каналите за масова информация.

 

      Тълпата в миг утихна и по – буйните започнаха да се разотиват. Улицата започна да се опразва и постоянно чувах мърморене от сорта 'Аман от откачалки' ... и 'Тия са абсолютно изкрейзили..' ... накрая всичко опустя, движеха се само хора, вероятно сектанти, на пунктовете просто си показваха китката на лявата ръка ... в небето започнаха да се появяват летящи реклами на Сектата, около дупката се чуваха звуците на ораторски речи и мощни възгласи на одобрение, след което небето си изчисти за да бъде озарено от фойерверки и салюти и .... Бях прекалено далече за да различа какво се твори там, но шестото ми чувство сработи и ... ... някой скачаше там ...

» next part...

© Пламен All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Роси, много държа на вътрешната логика на каквото и да е ... за сега съм заложил няколко капанчета 😲😳😲 ... около основната плетка от паяжини ще продължавам да слагам и по малко розова романтична дъвка за очите и душата, ... за да може по лесно да се ... декларирам , че няма да има от простоватите нашенски мутри ... тези от висшата класа обаче ще бъдат там ... 😎
  • За мен е реалното преплетено с илюзия! Пишеш оригинално, трябва да четеш зад редовете!
    " Видеото беше разкошно блудкаво като за простолюдието, а смисъла беше ‘Ние казахме ли ВИ ?! На ви сега, точно СЕГА ви трябва нашата застраховка!’  Звучи като фраза от мутринските времена " Елате при нас, за да не дойдем ние!"
  • Генек, навлизам в непозната област и вероятно ще се наложи да потърся съветите ти 😎
  • Харесвам такива, както аз им викам - шантави творби. Свобода на мисълта, свобода на погледа, търсене на реалното, едновременно оригинално.
Random works
: ??:??