Jun 24, 2016, 8:43 PM

Ежедневие 

  Prose » Narratives
672 0 6
1 мин reading

Всяка вечер обличаше най-хубавата си рокля, слагаше перука, силен грим, обувки с висок ток и задължителните тъмни очила. На улицата беше известна с името Очите. Никога не си сваляше очилата защото имаше вроден дефект – едното беше черно, а другото синьо. Драстична разлика. Пробва да носи лещи, но очите и се възпалиха. Отказа се.

 „ Белязана си!“- беше го чувала стотици пъти от майка си. Звучеше като упрек с който не можа да свикне. Не допусна никой близо до себе си. Искаше да се скрие и никой да не я разпознае. Искаше да властва поне за няколко часа в денонощието. И никой да не разбере коя е.

На улицата търсеше мъже. Различни мъже. Трябваше само да бъдат роби за час. Лесно ги разпознаваше. Нежен глас, женствени черти и маниери.

След всеки такъв час се чувстваше по-жива и силна.

Тази вечер беше напрегната. Днес един от учениците и беше решил да се пошегува. Без да иска и бутна очилата и те се счупиха. Нямаше скоро да забрави погледа му когато видя очите и. Беше късно и  не можеше да си купи други. Реши да рискува и да сложи лещи. Избра сини. Облече се набързо и беше готова да тръгне.

Погледна се в огледалото. Беше друга. Красива и властна.

Докато наблюдаваше своето отражение входният звънец я стресна. Обзе я паника, не чакаше никой. Реши все пак да отвори вратата.

На прага стоеше същият ученик и държеше пакет в ръцете си. Погледна я стреснато и попита:

- Извинете, на кой етаж живее…

Устата и залепнаха. Нищо не можеше да каже. Само премигваше. Гадните лещи дразнеха очите и. От премигването едната падна, след малко и другата.

Момчето продължаваше да я гледа стреснато. Едва чуто промълви:

-  Госпожо, това е за вас! Моля да…

Не помнеше как влезе обратно в коридора. Не знаеше каза ли му нещо. В главата и кънтеше само - „ Белязана си, белязана, белязана…“

 

 

 

 

 

© Мая Ангелова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Да така е. Оставям всичко на въображението ви
  • Много хубаво се получава, когато авторът оставя на читателя възможност да допише разказа!
  • Благодаря, Росица! Поздрави!
  • В кратка форма си успяла да изградиш убедително образа на героинята си. Психологизъм, въздействие - всичко това си го постигнала. Поздравления!
  • И аз Ви благодаря Лъки, че прочетохте разказа. Хубав ден!
  • Интригуващ разказ за дуалността. Моите адмирации за начина, по който замисляте читателите! Харесах овладяният Ви изказ, динамиката и отвореният край на разказа. Радвам се, че прочетох!
    Поздрав: Lucky
Random works
: ??:??